Foorumi esilehtLogi sisseRegistreeruPortaali

Ahoi, Külaline.
Foorumisse postitamiseks
pead sisse logima.
Kui sul pole veel kontot,
siis loo konto.
Kui sinu konto aktiveerimise e-mail läks kaduma, siis kliki siin.
10.12.19 21:30

Kasutajanimi, salasõna
Unustasid salasõna?
Otsi foorumist

Statistika
Postitusi : 14060
Teemasid : 1468
Kasutajaid : 16336

Viimati registreerus: bernadettexb16
Kasutajate nimekiri
Hetkel foorumis

Rohkem statistikat...
Emajõe Nupuklubi  |  Kalapüük  |  Küsi nõu  |  Teema: 39 aasta Evinrude 9,7HP
Lehed: [1]   Alla
Trüki
Autor Teema: 39 aasta Evinrude 9,7HP  (Loetud 12431 korda)
Nobelium
Tegija
**
Postitusi: 53



« postitatud 14.07.07 12:28 »

Sain siis sellise mootori nn. uueks omanikuks.
Mootor seisnud (varjuall) 5 aastat ja paistab, et ka mitte õiges asendis.
Süüte süsteem paistab õliga üle leotatud olevat. Vastu vahib neli küünalt ja tagurpidikäiku ei paista olevat. Enne seisma jäämist olevat esinduses täishoolduse saanud ja pidi täiesti töökorras olema siis.
Plaan algosadeks lahti võtta. ja vaadata mis sees toimub. Niipalju nägin ära, et karbussis vaatab vastu ujuk, mis valmistatud korgipuust. Võibolla kondekad vajavad vahetamist ja tihendid värskendamist.
On kellelgi vanade mootorite putitamisel kogemusi ja mida peaks silmas pidama silindrite, kolbide, laagrite ja süüte osas?
 Või pean Kuusakoskit külastama?
 
Paar pilti ka

IP

Hoia saba sirgu ja nina vastu tuult
tsuks
Nupuklubi
*
Postitusi: 565



« Vastus #1 postitatud 18.07.07 02:03 »

 Ullpääluu!
Kuusakoski on sellest hea , et sealt saab mittemidagi vahetevahel- a seda riista ära jummalapärast ülekaalu rahaks tee!

 Sääne pill tuleb ettevaaltikult pilbasteks võtta ja siis korralikult kokkupanna.
A kui ise ei viitsi jannata- vahetame töökorras LM-1 vastu?

 vaata siit http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t=1922
IP

tsuks nigu ma olen
Arx
Nupuklubi
*
Postitusi: 303



« Vastus #2 postitatud 18.07.07 09:05 »

Mida tähendab LM-1 ?
Lodotsnõi Motor - 1 ?
IP

Õnne ja Armastust Teile !!!
tsuks
Nupuklubi
*
Postitusi: 565



« Vastus #3 postitatud 18.07.07 12:49 »

 Heal lapsel mitu nime. Kuna tehase sildil peale numbrite midagi väljalugeda ei õnnestunud- arvan, et kas ML-1- Motor Lodotsnõi-1 või LM-1- mõlemat varianti pakuti.
Kolvimõõt Kovrovetsi- e. "Voshod" (jänestega Java) mõõtu kolme rõngaga, uks "suur" (a'la Gaz-51) mõõtu küünal, veepumpa põle, kruvi läbimõõt üle 20cm- sellega surub vee üles jahutussärki- arvan- et hobujõude peaks natsa alla 10 olema. Kuuajapärast saab apastraati omasilmaga näha ja isegi käimapanna.

Muideks- möödaminnes- 19. august Tartus Emajõe Festivaliraames on meil plaanis korraldada Kalastusega seotud staffi vanakraami turg e. täika- ostan, müün, vahetan.
Osavõtt tasuta kuid registreerimisega. Oodatud absoluutselt kõikvõimalik vanaaegne kraam- alates jäätuuradest lõpetades kalamaalidega. Tegelt- selle peaks eraldi teemana ülesriputama.
IP

tsuks nigu ma olen
tsuks
Nupuklubi
*
Postitusi: 565



« Vastus #4 postitatud 18.07.07 13:17 »

 tu: Nobelium- kui tõemeeli viitsid jannata- siis tähelepanu pead kõigele pöörama. Aga ära asja üleforseeri- vana konservant võib päris kivistunud olla- seega petrooli- või lambiõlipudel oia käepärast. Võid osta ka tanklates müüdavat nn "roostes poltide lahtivõtjat". kindlasti nii mõnigi asi on kinnipaakund- seega leota ja oota!
Kui ta Belgias tehtu- pole ullu- kui ameeriklane- arvesta- enamus asju tollmõõdus.
Süütesüsteem pese petrooliumibaasil tehtud mootoripesuvedelikuga - eelnevalt siiski võimalikult lapiga kuivaks hõõrutuna. Kondekaid ära kiirusta vahetama- arvatavasti- kui sädet pole- vaata kontakte- kindlasti oksüdeerunud! Küünlad- nuh- katsu ärapuhastada ja näiteks miskimuu riistapuupeal ärakontrollida. Küünlajuhtmed kui pole vahetatud- siis on nad nigu nad on.
Veesärgi-, plokikaane- ja muud tihendid on tehtavad/saadavad.
Väntvõlliotsatihendid kindlasti pane uued!
Reduktorile samuti.
Ühesõnaga- tasa ja targu. Krt- siukest rariteeti tahaks oma silmaga näha
 
IP

tsuks nigu ma olen
kolviku
Tegija
**
Postitusi: 173



« Vastus #5 postitatud 18.07.07 16:23 »

oi  kui vinge pill ja hästi säilinud
IP
Nobelium
Tegija
**
Postitusi: 53



« Vastus #6 postitatud 18.07.07 21:40 »

Kusjuures olen niikaugele judnud, et süüde on ideaalses korras )kas ka õige on, seda ei tea) ja olen jõudnud järeldusele , et väntvõlli laagrid peab ka üle vaatama.

Aa seda ka , et üks vanade mootorite fänn soovitas tungivalt kolvi pead maha freesida ca 1mm. Põhjenduseks oktaani arvu erinevus ja seda ka muidugi, et esimesel käivitamisel tiba petrooli silindrisse tilgutada.
IP

Hoia saba sirgu ja nina vastu tuult
tsuks
Nupuklubi
*
Postitusi: 565



« Vastus #7 postitatud 20.07.07 06:41 »

 Kas on mõtet kolvikallale minna? äkki natsa jamusem plokikaanetihend(id) teha?
Teine asi- vaevalt et sa selle uunikumi  statsionaarselt ahtrisse paned ja lanti vedama akkad.
Tip-top korras käimamineva päravurriga ei juhtu kõvema pensuga käivitamisel mõhkugi. Tingimusel, et jalg ilusti vees on- veepump sul nõrk koht.
Kui aga tõemeeli tahad kasutusse võtta- siis kindlasti ära kolvikallale mine- lase teha vasest plokikaanetihendivahele vaheplaat- nigu vanasti Mossedele tehti!
Väntvõlli laagrid pane kindlasti C3- ehk eellõtkuga! Uvitav- et tal laagrid on- enamus oli lihtsalt pronkspuksigel...

Igatahes- Jõudu!
IP

tsuks nigu ma olen
Nobelium
Tegija
**
Postitusi: 53



« Vastus #8 postitatud 06.08.07 14:22 »

Nonii.
Lõppudelõpuks õnnestus ka mootorit lähemalt tundma õppida. Kuna korteri eluolu ei võimalda eriti mootoreid lammutada, siis sai see jubin Viljandisse transporditud. Seal suur õu ja garaaz korraliku instrumentaariumiga. Ilm soosis tegevust ja käed mootorile kohe külge.
Kinnitasime mootri 200L vaadi külge (väljapoole). No jalg on tal tõesti pikk. Mootori kinnitus lõpuni vaadi serva peale ei vajunudki, ennem läks jalg vastu maad. Mootori pöörded on vindi järgi otsustades päris madalad. Vint on 3 labaga ja ca 25cm läbimõõduga. :)
Esimene probleem mida kartsin, et ei suuda lahendada, oli vindi fiksserimise mutter aga õnneks natukene ajude ragistamist ja lahenes suht lihtsalt. Ühest autoremonditöökajast läbi astuda, kus härra on oma töökojas enamvähem 24h ja asi lahendatud. Küünlajuhtmed ja kütusevoolikud sai välja vahetatud. Süüte kontaktid ära puhastatud ja enamvähem vahed ära timmitud.
2 taktiline mootor on ikka 4 silindriline, töökord kaks silindrit löövad korraga (2 ülemist ja siis 2 alumist). Igal silindril 3 rõngast, mis kõik olid lahti ja tundusid ideaalses korras olevat.  Veepump pronksist. Jalas sai õli ära vahetatud. Tihendid silikooniga või vaseäärdega üle.
Kütuse paagist 2 väljundit. Üks jookseb karbussile ilma kraanita pealt sisse ja teine kraaniga karbussi alt. No algul sai ka ülemine ära ühendatud aga kuna bens uputas siis koguaeg, siis saime aru , et see ülemine on õhu voolik, et paaki vaakumit ei tekkiks. Aga paistab, et paagis on midagi korrast ära ja ligi ka kuidagi ei pääse. Eks peab siis paagile mingi õhu saamis ava tegema. Loodame, et see karbussi tööd ei mõjuta.
Küünlal säde korralik. On ainult üks pisike jama. Küünlad 13mm läbimõõduga. Ehk sobiksid vanad ZILi küünlad, mida enam ei toodeta ja mis pole ka eriti töökindlad. Paistab, et peab mõnda treialit külastama, kes teeks pronksist puksid kaasaegsetele küünaldele. Vaevalt, et kellegil selliseid pukse vedeleb.
Mootorile sai kulutatud aega ca 10 tundi kokku.
IP

Hoia saba sirgu ja nina vastu tuult
retti
Nupuklubi
*
Postitusi: 93


« Vastus #9 postitatud 06.08.07 16:25 »

Jäta jama.
Ei mingeid pukse.Kui täpselt annab välja lugeda küünalde või mootori  markeeringu- saab originaalid ka kätte. http://www.ngksparkplugs.com
see annab 9,7 hj küll aastast 1949
IP
Lehed: [1]   Üles
Trüki
Alamfoorumisse:  


© 2005-2013 Emajõe Nupuklubi