Foorumi esilehtLogi sisseRegistreeruPortaali

Ahoi, Külaline.
Foorumisse postitamiseks
pead sisse logima.
Kui sul pole veel kontot,
siis loo konto.
Kui sinu konto aktiveerimise e-mail läks kaduma, siis kliki siin.
18.09.18 17:03

Kasutajanimi, salasõna
Unustasid salasõna?
Otsi foorumist

Statistika
Postitusi : 13984
Teemasid : 1458
Kasutajaid : 4534

Viimati registreerus: rosariofe1
Kasutajate nimekiri
Hetkel foorumis

Rohkem statistikat...
Emajõe Nupuklubi  |  Jutupaun  |  Muud jutud  |  Teema: Nõuded väikelaeva varustusele
Lehed: [1] 2   Alla
Trüki
Autor Teema: Nõuded väikelaeva varustusele  (Loetud 31107 korda)
Aldo Tatter
Moderaator
****
Postitusi: 629



« postitatud 18.05.07 21:41 »

Paadimehed võiksid tutvuda ka eelnõuga väikelaeva nõutava varustatuse kohta.

http://eoigus.just.ee/?act=10&subact=1&ESILEHT_W=183855
IP
sepaonu
Vana kala
***
Postitusi: 744



« Vastus #1 postitatud 18.05.07 23:55 »

Minu meelest väga mõistlik eelnõu.
Mulle õudsalt meeldib, kui mu paadis on peale mõistlike asjade veel:
päästerõngas(lausa õnnistus 4,4 m plastpaadis)
pootshaak(mida ma sellega võiksin teha? )
Iga meeskonnaliikme jaoks täiendavalt üks ohutusvöö/jooksutrossid (P)   (kuhu ja milleks joosta)
Peale kohustuslikuks muutunud GPS ja tagavaraks kohustusliku kompassi on mõnus veel omada -Navigatsioonikaart/kaarditööriistad - kaart kaardiks aga mall ja sirkel on timmid asjad, ilmselt lükandjoonlaud vajab ka sertifikaati tulevikus

Kõige idiootlikum point selles eelnõus on see, et kui mootor on alla 10kw, siis sama kategooria C juures tema päästerõngast ei vaja, läheb tormiks, pohui, abimootoriga sõudepaat , aerutab.
IP

Lindistan päikseloojanguid kõrvade vahele
Johannes *jurss* Kiik
Tegija
**
Postitusi: 113



« Vastus #2 postitatud 19.05.07 10:28 »

Sepaonu, alla 10kw mootorit kasutades võib ilma kustutustekita merele minna.Kogu eelis võimsama mootori ees.  Päästerõngast/pootshaagist pääsu niivõinaa ei ole.
Muidu jah üks hästi läbimõeldud eelnõu:-)
IP

Ära hakka mõõtma, mul on niikuinii suurem:)...kala
sepaonu
Vana kala
***
Postitusi: 744



« Vastus #3 postitatud 19.05.07 13:47 »

Puterdasin jah, vanast asjast oli meeles see, et päästerõngas oli seotud sellega, et kas mootorpaat või abimootoriga sõudepaat, a tegemist hoopis statoili stardipaketiga, priviligeeritud saavad ennast maha põletada.
Selline tunne jääb, et seaduse koostajad ei tea või pole näinud, milline on eesti keskmine rannapüügipaat. Kuhu [piiks] pannakse see kola kasselaadsetes plastpaatides. Täiesti kaine mõistuse vastane nõudmine.
Saatsin Gerlile sihkese kirja
Tere Gerli
Lugesin läbi seaduse eelnõu - Nõuded väikelaeva varustusele, väikelaeva tehnilise ülevaatuse kord ja kontrollakti vormid väikelaeva registreerimiseks ning väikelaeva või jeti pisteliseks kontrollimiseks - mille üheks koostajaks olete Teie.
Allpool olevad arutlevad küsimused on esitatud, et paremini aru saada, selgitada ja anda oma mikroskoopiline osa, et seadus saaks parem.
 
Kõige levinumad eesti rannapüügipaatide kategooriad on C ja D. Nende kategooriate all on registreeritud väikelaevad keskmise pikkusega 2,51m - 4,40m. Need on nii plastikpaadid kui ka kummipaadid. Kõige levinumad kummipaadid eestis on Orion ja Bush, kõige levinumad plastikpaadid on Kasse440, Kiili 440, Cursus 440, C-440(Folkboat) Loomulikult on peale nende palju erinevaid väikelaevu.
 
1.Seaduse eelnõus on C ja D kategooria päästevarustuses päästerõngas. Kuhu sellistes paatides see päästerõngas panna ? Reaalset ja normaalset kinnituskohta sellele pole, poolviltu paadipõhja ? Kõigil paadisviibijatel on 100N päästevesti seljas olemine ju kohustuslik erinevalt tekiga A ja B kategooriast. Kõigil on vestid seljas, kellele seda rõngast visata ? Pealegi pole vestiga ümmarguse rõngaga midagi teha, hobuseraua kujulise päästerõnga sisse saab veel vestiga mees, ümmarguse mitte.
Väga mõistlik oleks piirduda C ja D kategooriate puhul päästevesti nõudmisega. Rõngas tuleks ära jätta või määratleda kindlamalt, kellel see olema peab/ suuremad alused, kus seda panna on kuskile või kus on lubatud olla päästevestita sõidu ajal.
Ka siiani oli päästerõnga nõudmine. Helistasin VTA väikelaevade spetsialistile (vist Mõtlik oli nimi) ja pärisin, et miks keegi trahvi ei saa, kuna kellegil ju pole kaasas. Vastus oli, et me lähtume seadusest ja headest meretavadest. Milleks siis uude seadusesse panna mõtetuid nõudmisi?
 
2.C-kat nõutud - Iga meeskonnaliikme jaoks täiendavalt üks ohutusvöö/jooksutrossid (P)  Kuhu need trossid kinnitatakse väiksel plast või kummipaadil?
Milleks sellist jama vaja panna seadusesse? Jääb mulje, et keegi on kuulnud, et sellised asjad on olemas, paneme ka igaks juhuks.
 
3.Millest tulenevad erinevused C ja D kategooria tuleohutusvahendite nõudmised? Kui paat läheb põlema 0,3 lainekõrgusega/neli palli tuult või 2m lainekõrgusega/6palli tuult, mis vahet on ?
 
4.Erinevus GPS-i nõudmises C ja D kategoorial? Milline on vahe liiklemises GPS-i järgi, näiteks udus ? Sõidukauguses ju kategooriatel piirangut pole, on ainult laine kõrguses ja tuule tugevuses. Mida see vaene D kategooria mees siis udus teeb ?
 
5.Miks on kolmekordne nõudmine navigatsiooniseadmetele - GPS, kompass, kaart ja kaardiriistad. Kui Gps järgi navigeerida ja see läheb rikki ja asukoht teadmata, siis ju hilja hakata kaardi järgi navigeerima. Mõistlik nõudmine oleks GPS ja kompass / kompass, kaart ja riistad.
 
6.Esmaabivahendid peavad igas paadis olema. Täitsa kummaline, et C kategoorial seda nõudmist pole (eriti veel nende jooksutrosside nõudmise taustal)
 
7.Mida teha paadis pootshaagiga? Ainuke mõistlik kasutusala pootshaagil on abivahend sildumisel või teise paadi pardasse minekul. Enamus rannapüügipaate läheb vee peale looduslikust rannast. Täiesti tarbetu kola paadis.
 
8. Käigutuled on nõutavad ju ainult pimedal ajal. See ei tohiks olla kohustusliku varustuse nimekirjas, kui väikelaeva kasutatakse valgel ajal. Suur osa väikelaevnikest ei oma paadijuhi lube ja kasutavadki oma väikelaevu ainult valgel ajal, milleks neile käigutuled.
 
Kas Te Gerli võiksite kommenteerida neid tekkinud küsimusi ja vastata nii kiirelt kui võimalik.
Lugupidamisega alvar heiste
 
 
 Kas keegi(nimesi ei hakka nimetama aga taat) teab, kuidas saaks mingeid ettepanekuid teha selle eelnõu kohta.
IP

Lindistan päikseloojanguid kõrvade vahele
Janno
Nupuklubi
*
Postitusi: 284



« Vastus #4 postitatud 19.05.07 15:21 »

minu kogemust mööda on Gerli Koppel asjalik naisterahvas. suhtlesime mõne aasta telefonitsi, kui veeteede ameti tegelased mulle kipperitunnistust kätte anda ei tahtnud ja pärnu vta ametnik ühtäkki laevale hoburaud-päästerõnga asemel ümmargust nõudma asus... ning muhu väina regatt oli just-just algamas.  mõlemad probleemid said toona posiiivse lahenduse.  mulle jäi mulje, et Gerlil on ajud õige koha peal, tuleb vaid korralikult ära seletada, mismoodi asjad reaalses mere-elus toimivad - või ei toimi.
IP
retti
Nupuklubi
*
Postitusi: 93


« Vastus #5 postitatud 19.05.07 15:32 »

Bravo !
Sellise seaduseprojekti saab kirjutada küll ainult vett ja meresõitu .... inimene.
Hämmastav on,et jätkub endise CCCP seaduste vaim - päästevahenditel peab olema väikelaeva nimi / number.
Kõige rohkem aga solvab see,et nii käitutakse ainult Eesti kodaniku ja Eesti väikelaeva registris oleva väikelaeva ja selle kipriga.

 EV Meresõiduohutuse seadus
. § 1. Seaduse reguleerimisala

(1) Käesolev seadus reguleerib laevade ja väikelaevade ning muude veesõidukite meresõiduohutust ja laevatatavatel sisevetel sõidu ohutust ning laevade turvalisust ja laevaliikluse ohutuse tagamist veeteedel.

(2) Eesti riigilippu kandvatele väikelaevadele ning välisriigi lippu kandvatele laevadele ja väikelaevadele kohaldatakse käesolevat seadust juhul, kui see on käesolevas seaduses sätestatud.


S.t et Eesti VTA  on oma kodulehel ametlikult kinnitanud,et välisriigi väikelaevadelt nõutakse ainult lipuriigis nõutavat varustust ja  dokumente.
Kuna mul praegu puudub ligipääs Eesti VTA kodulehele olen oma jutu tõestuseks sunnitud lisama siia http://www.fma.fi/palvelut/tietopalvelut/tiedotteet/show.php?id=326

Resümee - seaduseelnõu võetakse vastu niikuinii - lahenduseks -  väikelaevad Panama lipu alla !
IP
sepaonu
Vana kala
***
Postitusi: 744



« Vastus #6 postitatud 19.05.07 17:56 »

Kas keegi leiab üles soomes ja rootsis kehtivad seadused, kus on need turvavarustuse nõuded C ja D kategooriale või sarnastele väikelaevadele, võrdleks, et mis mujal nõutakse.
IP

Lindistan päikseloojanguid kõrvade vahele
retti
Nupuklubi
*
Postitusi: 93


« Vastus #7 postitatud 19.05.07 19:07 »

Soomes
Paadi registreerimist puudutav
http://www.maistraatti.fi/
Paadi varustus
http://veps.fma.fi/portal/page/portal/veneily/rakenne_varusteet/varusteet
IP
retti
Nupuklubi
*
Postitusi: 93


« Vastus #8 postitatud 19.05.07 20:18 »

Sai enne kiiruga linke visatud,nüüd täpsustan ja tõlgin

Rekisteröitävän veneen omistajan on ennen veneen käyttöönottoa tehtävä veneestä rekisteri-ilmoitus kotikuntansa maistraattiin. Rekisteri-ilmoituksen voi jättää myös mille tahansa maistraatille tai sen palveluyksikölle.

Moottorivene pitää rekisteröidä, kun sen teho ylittää 15 kilowattia, tai sisä- tai sisäperämoottorin teho ylittää 37 kilowattia. Vene, jossa on tätä pienempitehoinen moottori, voidaan myös rekisteröidä. Rekisteröintivelvollisuus koskee myös muita koneellisia vesikulkuneuvoja, mm. vesiskoottereita joissa rekisteröintiraja on sisämoottoreiden 37 kilowattia.

Apumoottorilla varustettua purjevenettä sekä moottoripurjevenettä ei tarvitse rekisteröidä.

Rekisteröidyn veneen kuljettajan tulee olla viisitoista vuotta täyttänyt.
Tõlge

Registreeritava paadi omanik peab enne paadi kasutuselevõttu tegema registreerimisilmutuse kodukoha "maistraatti"
Ilmutuse võib jätta ka muu piirkonna maistraadile või selle teeninduspunkti.
Mootorpaat tuleb registreerida,kui selle mootori võimsus ületab 15kw,või sise- /sisepäramootori võimsus ületab 37kw.Paati,kus on eelpoolmainituist väiksem mootor,võib samuti registreerida. (NB - ei sõnagi paadi pikkusest)
Registreerimiskohustuslikud on ka muud veesõidukid,nende hulgas skooterid millede registreerimispiir on 37kw.
Abimootoriga varustatud purjepaati ja mootorpurjekat ei ole vaja registreerida.
Registreeritud (sic !!!) paadi juht peab olema 15 aastat vana.

Mootorpaadi (sic!!!) varustusse kuulub ( pilt lingil on eksitav)
-päästevest või päästeülikond igale paadis olevale (ei pea olema seljas ega määratleta kandevõimet,see peab olema piisav.)
-tühjenduspump või muu vahend vee eemaldamiseks
- aer,mõla või ankur kõiega
- 2kg tulekustuti kui paadis on 25kw või võimsam mootor või kui paadis kasutatakse lahtise leegiga pliit,kõttekeha või külmkapp

Ja selliselt võivad soomlased seilata kogu Läänemerel.Rootsi kohta olen vaid kuulnud,et seal ei olevat neidki nõudmisi mis Soomes.
IP
Jüri 'juret' Pukk
Nupuklubi
*
Postitusi: 104



« Vastus #9 postitatud 20.05.07 20:22 »

Mina teeksin ühe pildi, kus kogu see seaduses nõutud kraam (pootshaak, päästerõngas, pardatuled....) oleksid ühele pisikesele D-paadile pildistamise ajaks külge pandud. Ilmselt saaks midagi sellist nagu Jaan Tatika imelaev kuulsuse narride raamatus. Selle pildi võiks siis sedusekirjutajale läkitada. Las siis kaeb kuidas peaks välja nägema seadusekuulekas paadiomanik.
Huvitav kas sama mant on nõutud ka mõnel pisikesel siseveekogul.
IP
sepaonu
Vana kala
***
Postitusi: 744



« Vastus #10 postitatud 22.05.07 06:33 »

Räägi retti kuidas näeb reaalselt välja mootorpaadi registreerimine soomes ja mis see maksab.
Kas mina saaksin oma paadi soome registrisse panna, et jooksutrossidest jms idiootsusest vabaneda?
Ausalt öeldes peale eilset retti telefonikõnet, et kui rahuloleva häälega oli see pipi olnud, et suur töö jooksutrosside osas tehtud ja paari päeva sees kirjutab minister alla jms blabla, paneks protesti märgiks soome lipu ahtrisse.
IP

Lindistan päikseloojanguid kõrvade vahele
Heigo 'niru' Kraav
Nupuklubi
*
Postitusi: 138



« Vastus #11 postitatud 22.05.07 07:58 »

On see nüüd mõni nali või tõsijutt, millest siin räägitakse? Einoh igal juhul tasub siis hakata paate soome möllima, kui seda seaduslikku lauslollust kannatada. Saan aru, et alla 15 kw päravurriga paate ei pea Soomes registreerima. Et kuidas oleks võimalik kohalikele jupijumalatele oma paarihobuselise päravurriga paati serveerida kui Soome väikelaeva, millel puudub regamise kohustus?
IP
miku
Kalastushuviline
*
Postitusi: 2


« Vastus #12 postitatud 22.05.07 08:13 »

To Sepa mo meelest need jooksuotsad on puhtalt purjekate teema niipalju kui mina asjast aru saan. Sinul aga mo teada purje lotja põle nii,et asjatu paanika. Päästerõngas pootshaak jah lauslollus .
IP
retti
Nupuklubi
*
Postitusi: 93


« Vastus #13 postitatud 22.05.07 09:28 »

Sepa nüüd natuke valesti ennast väljendab.
Konkreetselt oli jutt viskelingust.Ja minu küsimuse peale, et kas D kat väikelaevas st. SÕUDEPAADIS  peavad tõesti olema kolm eri otstarbega otsa(ankruköis,puksiirots ja viskeling) + käigutuled ja C kat väikelaevas GPS -  vastas Gerli Koppel nördinuna,et kui ära nullida ma siis endaarvates seda nimekirja tahan.Et esialgne VTA poolt koostatud nimekiri olnud palju pikem.
Gpsu kohta oli Gerli Koppeli vastuseks,et see on meil kõigil !!!   ju naguinii  juba olemas.Irw.
Kogu selle määruse ekspertideks väitis G.Koppel olevat Tallinna Jahtklubi ja MTÜ Eesti Paat.
Kas keegi teist on enne sellisest MTÜst kuulnud?
Mina igatahes mitte.Otsing andis sellise lingi
http://www.estboat.ee/index.php?main=3&sess=8ce38475489f1933571e77183d6df881
Kommentaarid on liigsed, võib ainult arvata,kui huvitatud  see kaupmeeste seltskond paadivarustuse maksimaalsusest on .
Kui ma siis lõpuks küsisin,et kuidas siis seda seadust  Tallinna lahel rakendama hakatakse,kus seilab 20 paati,kes seda täitma ei pea ja 2 paati kes peavad, arvas G.Koppel et küll soomlastel ka see aeg kätte jõub.(Riigis kus on tuhat järve ja miljon D kat väikelaeva, 15 aasta jooksul ei ole ma Soomes kohtanud seda isikut kes kalastuslubagi küsiks)
Rohkem ma ei viitsinud temaga vaielda

Paadi regamisest Soome registrisse on mul isiklikud kogemused olemas.Sellest ajast kui seal hingekirjas olin.
Küsisin igaks juhuks Helsinki maistraatist asja üle sellis legendiga,et olen eestlane ,tahan Soomes kalal käia ja paati üle lahe autos vedada.
Vastus oli - ei mingit probleemi,kaasa võtta täidetud blankett  https://lomake.fi/a/ec/index.cgi/mqm?id=BEL986AF9BC2E53459B89806E532877F2CC&type=statics
paadi ostukviitung ning isikut tõendav dokument.
Hind 27 ¤    -  422 eek
Paati pole vaja
Kui registreerija ei ole Soome alaline elanik saab seda tehingut teha ainult Helsinki maistraadis  Albertinkatu 25
IP
vares
Nupuklubi
*
Postitusi: 625



« Vastus #14 postitatud 22.05.07 09:39 »

To Sepa mo meelest need jooksuotsad on puhtalt purjekate teema niipalju kui mina asjast aru saan. Sinul aga mo teada purje lotja põle nii,et asjatu paanika. Päästerõngas pootshaak jah lauslollus .

jooksutrossid on purjekatele, C-kategoorial peab jooksutrosside asemel olema "Iga meeskonnaliikme jaoks täiendavalt üks ohutusvöö"
IP

wrz/vares
Lehed: [1] 2   Üles
Trüki
Alamfoorumisse:  


© 2005-2013 Emajõe Nupuklubi