Foorumi esilehtLogi sisseRegistreeruPortaali

Ahoi, Külaline.
Foorumisse postitamiseks
pead sisse logima.
Kui sul pole veel kontot,
siis loo konto.
31.10.20 14:53

Kasutajanimi, salasõna
Unustasid salasõna?
Otsi foorumist

Statistika
Postitusi : 14083
Teemasid : 1473
Kasutajaid : 2179

Viimati registreerus: marco
Kasutajate nimekiri
Hetkel foorumis

Rohkem statistikat...
Emajõe Nupuklubi  |  Jutupaun  |  Muud jutud  |  Teema: Pressiteade VA-st: reidide kokkuvõte
Lehed: [1]   Alla
Trüki
Autor Teema: Pressiteade VA-st: reidide kokkuvõte  (Loetud 15551 korda)
mairold
Tegija
**
Postitusi: 1


« postitatud 14.12.06 17:36 »

Ranniku- ja sisevete reidide kokkuvõte
13.12.2006

2006. aasta väikelaevahooajal korraldas Veeteede Ameti väike- ja siseveelaevade osakond Eesti ranniku- ja sisevetel ning väikesadamates 77 kontrollreidi. Harju maakonnas toimus 23 reidi, kogu Eestis tehti väikelaevadele 1102 pistelist kontrolli. Avastati 301 rikkumist.

Veeteede Ameti ja Põhja Politseiprefektuuri koostöökokkuleppe alusel toimus Harjumaa rannikuvetel veeliikluse kontrollimiseks 19 ühisreidi, mitmetel neist osalesid ka Piirivalveameti ja Keskkonnainspektsiooni esindajad. Politseiprefektuur korraldas täiendavalt kontrollreide ka koostöös Põhja Piirivalvepiirkonna ja AS-ga Tallinna Sadam. Politsei ja Veeteede Ameti ühisreide toimus ka Narva jõel ja Tartus.

Harju maakonnas toimunud ühisreidide käigus kontrolliti pisteliselt enam kui sadat alust, rikkumisi avastati 35 juhul. Põhilised rikkumised olid üldiselt samad mis varasematelgi aastatel: päästevestid (nende asemel ohuvestide kasutamine) või dokumendid puudu, paadid registreerimata. Varasemast rohkem avastati lubatust võimsama päramootoriga aluseid. Samas on ka positiivsemaid tendentse: jettide kasutajad on distsiplineeritumad, sõitmiseks kasutatakse rohkem selleks ettenähtud piirkondi ja aluste vettelaskmisel omavalitsuste poolt määratud veeskamiskohti ning üldiselt on kaebusi jetisõitjate kohta vähem. Teadlikumad ollakse ka väikelaevandusega seotud nõuetest, kontrollijatesse suhtutakse mõistvalt ja meresõiduohutuse nõuete täitmist võetakse valdavalt tõsiselt.

Üle kogu Eesti tehti rikkumiste kohta 272 suulist hoiatust, sh ka sadamasse tagasi saatmine ja veelemineku keeld. Meresõiduohutuse seaduse alusel algatas Veeteede Amet väärteomenetlusi 14 juhul, ühisreidide käigus lisandus politsei poolt veel 12. Ühisreididel koostas politsei väärteomaterjale ka liikluskindlustuse- ja liiklusseaduse alusel. Politsei pööras tähelepanu ka avalikule korrale väikesaartel. Selgi hooaja oli reidide eesmärk üldise ohutuse ja harrastusveesõitjate teadlikkuse tõstmine ning preventiivne töö.

http://www.vta.ee/atp/?id=2888

IP
Aldo Tatter
Moderaator
****
Postitusi: 629



« Vastus #1 postitatud 14.12.06 18:38 »

VTA reididest olen kuulnud, kuid pole veel nendega kokku trehvanud. Sellised reidid on vägagi vajalikud. Väikelaevandus on hüppeliselt arenemas, sest sesoses majanduse kasvu ja palkade suurenemisega jääb inimestel rohkem raha vorsti ja saia kõrvalt üle. Mootorrataste ja rollerite hüpe oli ära, nüüd järgmine hüpe on veesõidukid. Samas - kes jaksavad endale võimsaid mootorpaate osta? Muidugi põmmpead ja jämekaelad, kelle merealased teadmised tihtipeale ei kannata kriitikat. No ja kui puudub kontroll, siis nad töllerdavadki Pirita-Aegna-Naissaare vahel ja segavad laevaliiklust. Eks kõige teravam probleem on ikkagi Tallinna lahel, sest siin on see mereliikus ka kõige tihedam nii reisi- ja kaubalaevade kui ka hobisõitjate koha pealt.

Piirikad, veepolitsei, KKI ja VTA kontrollivad muidugi erinevaid asju ja kuna ilmselt ainult VTA meestel on "mereline" taust, siis oskavad nad ka probleemid ujuvaluse juures leida ja neile tähelepanu juhtida. Veepolitsei mehed vist ikka maarotid?

Samas tuleb siiski kiita Pärnu Veepolitseid, kes mindki augustis Pärnu jõel kontrollis (ja seda arusaamatul kombel öösel kella 11 paiku). Tulen mina lahelt ja muulide vahelt läbi, jahtklubist mööda, vana silla alt läbi... vaatan - valge tuluke ning punane poordituli lähenevad eespoolt (täiesti pime oli juba) - selge - mingi mootorpaat liigub minu poole ja hoiab kenasti jõe paremasse kaldasse. Seejärel jäi eespool ristlev alus seisma ja võttis kursi minu peale (märkas minu tuld). Jõudsin veel mõelda, et kuradi tropid tahavad mind alla ajada... Siis aga hakkas öös sinine tuluke sähvima ja asi oli klaar :). Pardal oli lisaks konstaablihärrale ka KKI inspektor ning teadagi - kohad tuli ettenäidata. Mul olid õnneks paberid korras, load olemas ja kohad kenasti mõõdus.

Kuulda oli, et enamik kohapüüdjaid said oma pabereid näidata ja seda ka päris tihti. Pole liigne väide, et need, kes tihedamalt lahel koha käisid trollimas, said veepolitseiga rohkem asju ajada kui maismaal liikluspolitseiga. Veepolitsei ja KKI tööd kajastati augustis ka mitmel korral meedias.

Ahjaa, meenub, et ma küsisin septembris ju Keskkonnaministeeriumist nende Pärnu ranna kalapüügi keelualade kohta ka, kuid vastust pole ma siiani saanud. Peab järgmiseks hooajaks selle probleemi ka ikka ära lahendama. Kui mul vastus käes, siis annan teilegi teada.
IP
sepaonu
Vana kala
***
Postitusi: 744



« Vastus #2 postitatud 15.12.06 09:17 »

Samas - kes jaksavad endale võimsaid mootorpaate osta? Muidugi põmmpead ja jämekaelad, kelle merealased teadmised tihtipeale ei kannata kriitikat. No ja kui puudub kontroll, siis nad töllerdavadki Pirita-Aegna-Naissaare vahel ja segavad laevaliiklust.

Ahjaa, meenub, et ma küsisin septembris ju Keskkonnaministeeriumist nende Pärnu ranna kalapüügi keelualade kohta ka, kuid vastust pole ma siiani saanud. Peab järgmiseks hooajaks selle probleemi ka ikka ära lahendama. Kui mul vastus käes, siis annan teilegi teada.

 Miks on omale raha teeninud ja võimsa mootorpaadi ostnud inimene põmmpea ? Olenematta kaela jämedusest käivad ju kõik ülekolmkümmendheppataga kohustuslikult paadijuhi kursused läbi. Mille poolest erineb lahja mootori ja väikse paadi ja peenikese kaelaga muuga või hundipea ees siiga püüdev harrastuskalamees võimsa mootoriga naissaarele suunduvast jämekaelast või kes neist töllerdab?
Mis küsimuse sa küsisid nende pärnu keelualade kohta?
IP

Lindistan päikseloojanguid kõrvade vahele
Aldo Tatter
Moderaator
****
Postitusi: 629



« Vastus #3 postitatud 15.12.06 09:49 »

Palju küsimusi... Ok täpsustan veidi oma mõtet. Samamoodi nagu sõidetakse autoga ilma juhilubadeta, samamoodi sõidetakse ka väikelaevajuhi tunnistuseta. Ärgem nimetagem kodanikke siis põmmpeadeks ja jämekaeladeks vaid nimetame siis neid ärimeesteks. Nii, proovin kujutleda tema mõttemaailma...

Ärimehel on juba eramu Veskimetsas, 3 autot, bike, ATV, mootorsaan jms. Aga raha jääb ikka veel üle. "Mida sellega teha? Lennuki jaoks veel raha ei jätku, aga miks mitte mõni kaater? Just, saan kuskil ilma naise teadmata pidu panna!" Nüüd läheb ärimees poodi valib välja kõige suurema ja läikivama kaatri ning laseb selle Piritale viia ja vette lasta. Ärimees mõtleb: "Autoga ma ju sõita oskan, mis see tühine paat siis ära ei ole...?"  Edasi hüppab ärimees sanga ja paneb mere pole leekima, kui ta muidugi Pirita muuli otste vahelt tervelt välja pääseb. "Ahjaa, kaptenid ju täispeaga ei seila - järelikult korgin oma viinad ka lahti... Suur lage vesi, mida nüüd teha? Ah lähen tiirutan veidi ringi ja vaatan, kui kiiresti mu paat lippab jne..." Edasi võite juba ise mõelda.

Siin ongi poindi koht - kui pole VTA, veepolitsei ja piirikate kontrolli, siis tehaksegi merel midaiganes pähe tuleb. Kuid ka vee peal liikumiseks on omad kindlad reeglid ja kui kodanik on väikelaevajuhikooolituse läbinud, siis on ta vähemalt ujuvaluste ohutu käitlemise põhitõed selgeks teinud. Edaspidi tuleb ainult praktikatunde koguma hakata.

Keelualadega oli ju see segadus, et keelualad on seadusesse märgitud koordinaatidega ja ei kalamehed ega KKI tea, kus täpselt see aastaringne kalapüügikeeluala asub...
IP
sepaonu
Vana kala
***
Postitusi: 744



« Vastus #4 postitatud 15.12.06 10:15 »

Noh selle ärimehe mõttemaailma kirjeldusega ma absoluutset nõus pole aga las ta olla.
IP

Lindistan päikseloojanguid kõrvade vahele
JAN
Nupuklubi
*
Postitusi: 589



« Vastus #5 postitatud 15.12.06 16:10 »

Huvitav, kas selliseid reide ka S-Emajõel tehti. Huvitav oleks lugeda, sest suviti oli sääl päris tihti eht rullnoklust näha. On siginenud seltskond hälvikuid S-emajõele, kes kohe nimme sõkuvad su nina all kannakaid ja muid lollusi tevad oma kaatrikestega. Valdavalt nolkide seltkonnad pääl ja miskid võltsblondiinid pardal, siis vaja näidata oma paadi pikkust tilli pikkuse pähe ja mootori HP piitsepsi läbimõõdu asemel.  Kui liiklushuligaanide korral on abix politsei number, siis kuhu kõllata kui on jõe pääl lhullud kaatritega kimamas?

Teiseks ei taha lugeda siinses foorumis stereotüüpseid inimesi lahterdavaid kommentaare. A la, et nigu on paat ja paar autot nii kohe jõmm ja kantpea või mis veel hullem "ärimees". Ei maksa lahmida. Ma kah tööandja nn ärimees. Pean siis nüüd hakkama end sitasti tundma vai?
IP

Pole olemas kehva kala, on kehv kokk!
retti
Nupuklubi
*
Postitusi: 93


« Vastus #6 postitatud 15.12.06 20:01 »

Aldo loogika järgi on siis pea kõik Läänemerd seilavad paadi-kaatrijuhid põmmpead / rullnokad / jämekaelad / ärimehed / sakslased / rootslased / soomlased jne...
Ainult eestlased on need ainsad ja õiged,kuna eelpoolnimetatuist erinevalt on ainult eestlased (kui on) läbi käinud RIIKLIKUD kursused.
Sest veneaegse bürokraatliku  ripatsina tegutsev VTA väikelaevanduse osakond ja irw ! ARK on need ülimused,kes meresõidust ja navigatsioonist enda arvates muu maailmaga võrreldes midagi teavad.
Sest üldjuhul on muud Läänemerel seilavd väikelaevnikud( kellelt väikelaeva lipuriik peale vabatahtlikkuse muud ei nõuagi) käinud  ühiskonlikul alustel toimivatel õppustel. n.t Helsinki Navigaatioseura
Neid Euroopas sooritatud  kursusi ja diplomeid ei tunnista ei VTA ega ARK, kes huvitaval kombe küll aktsepteerib muude riikide autojuhilubasid...ka SSSR is ja Venemaal välja antud lubasid/diplomeid, muide.
Nii-et siis omarannamehele labidaga ja muud seilajad seilaku vabalt.
Kõiksepealt tuleb ikka oma rahvale mereharidus vabalt (ka rahakotile sobivalt ) kättesaadavaks teha, trükkida ÜKSGI põhjalikum väikelaevanduse õpik/ käsiraamat ja alles siis hakata rahvalt  nõudma.
Lääne - Euroopas on kolm korda raskem saada sisevete kipri ( mida meil antakse esimesel tasemel) pabereid kui rannasõiduks.
VTA ja ARK bürokraaatidele tähendab aga eestlaste rannasõit Atlandi ületamist.
Vee- ja rannasõidu kultuuri on meil vaja ,mitte bürokraate kontrollima.


 
IP
priit
Tegija
**
Postitusi: 62


« Vastus #7 postitatud 15.12.06 22:24 »

Hell teema see kihutamine, saan aru mida Aldo mõtles nn.ärimeeste all, arvan,et kõik lugejad teavad milliseid kapteneid silmas peeti,kindlasti ei tahtniud Aldo solvata ettevõtjaid ehk tööandjaid. Kahjuks pole sellistele nn. kaptenitele veel koondnimetust välja mõeldud, vähemalt mina ei tea. Viimasel külastusel VTA´sse sai pikalt vesteltud hr.Lassiga liiklus kultuurist Tallinna lahel, suures piiris oli ta rahul, kuigi selline mõiste kui "hea tava" kahjuks puudub enamustel noorkaptenitel. Kõike ei saa ju seadustega reguleerida ja ega seadusi eriti ei kiputa järgima kui kubjast piitsaga seljataga pole. Sarnased probleemid esinevad ka teistes põhjamaades, kuigi kordi vähem.
Jan`i küsimusele kuhu kõllata kui huligaanid jõel märatsevad? Liiklusreeglite rikkumisest tuleb teatada liikluspoltseile,vee peale nad küll järgi ei lähe, aga sadamas oodatakse ilusti ära.
See äraproovitud asi,viimasel hooajal olin ise tunnistajaks vähemalt viiel korral kui sadamas(Miiduranna, Lohusalu) politsei protokolle vormistas, trahvid praktiliselt samad mis teedel liiklejatele.
Minu arvamus on, et ega neist nn, ühepäevakaptenitest enne lahti ei saa kui politsei vastavad üksused hakkavad paremini tööle,et noortel jõmmidel poleks võimalik omale paari tehinguga kalleid mänguasju soetada.
Ärimees minuarust tark inimene peab olema ja targad inimesed teavad et meri vigu ei andesta
IP

Kirjavead on kohustuslikud.
taat
Vana kala
***
Postitusi: 28



« Vastus #8 postitatud 16.12.06 12:19 »

Lihtsalt üks näide, et paber ei tee veel kapteniks
Paar suve tagasi saime Vergi sadamas kokku meestega, kelle sõbrad just samal päeval samal ajal said endale kipri paberid ja esimese sõiduna hakkasid Tallinnast Vergisse sõitma. Prangli juures sõitsid tuttuue poolemillise kaartiga madalasse, nii et edasisõit läks teokäigul ja pärislõpus kutsusid puksiirigi järgi.
JOKK - juriidiliselt oli kõik ....
IP

igas maailma sadamas on vähemalt üks eestlane
Aldo Tatter
Moderaator
****
Postitusi: 629



« Vastus #9 postitatud 21.05.07 17:23 »

VTA Pressiteade:

Eile, 17. mail 2007. a alustasid Veeteede Amet ja Põhja Politseiprefektuur ühisreide Tallinna lahel Veeteede Ameti laevakontrollikaatriga EVA-019. Kontrolliti Naissaare, Aegna ja Pirita piirkonda – avastatud rikkumiste puhul piirduti seekord suuliste hoiatustega. Ühisreidid jätkuvad regulaarselt kogu navigatsioonihooaja vältel.

Viimaste aastate põhilised tuvastatud rikkumised:
 - väikelaeva registreerimisnumbri asukoht, värv ja mõõtmed ei vasta nõuetele;
 - päästeveste ei kasutata;
 - väikelaevajuhil puudub volitus (juhul kui väikelaevajuht ei ole omanik);
 - muud nõutavad dokumendid (väikelaevajuhi tunnistus, väikelaeva registreerimistunnistus) ei ole kaasas.

Kõikide nende rikkumiste eest on võimalik määrata rahatrahv kuni 200 trahviühikut, s.o 12000 krooni.

Veeteede Amet palub veekogul liigeldes pöörata tähelepanu ohutuse tagamisele:
 - kanda päästevesti;
 - teada päästevarustuse asukohta ja osata seda vajaduse korral kasutada;
 - alkoholi sisaldus väikelaevajuhi veres ei tohi ületada 0,8 promilli (jetijuhil 0,2 promilli).
IP
Heigo 'niru' Kraav
Nupuklubi
*
Postitusi: 138



« Vastus #10 postitatud 21.05.07 23:11 »

Neid nö "jõmme" hakkab ikka vähemaks jääma, mulle küll tundub nii. Ja paljud neist on omad vitsad saanud, ning lursustele läinud. Aga Reinuga olen vägagi nõus. Tegin minagi paadijuhi (oli aastaid tagasi ju lahterdamine - paadijuht, kaatrijuht, tüürimees, kipper) eksami koos tüürimeestega. Nõuti navigeerimise ja muid oskusi kogu nende täies uhkuses. Eksami põhjal oleksin võinud seilata ümber maailma, aga paberid mis anti, kõlbasid vaid 12 m paadi juhtimiseks mõned miilid kaldast. Ega ei saa salata - kui pidevalt asjas sees ei ole, kipub nii mõndagi ununema. Derivatsioon, deviatsioon, triivi arvutamine, logiraamatu pidamine....Aga gepsu ja kaardi järgi suudan ikka hakkama saada ja COLREG on kah enam-vähem selge. Samas helsingisse sisse-väljasõidul tundub küll vahest, et seal puudub igasugune liiklemise loogika/regulatsioon, või siis ei saa mina sellest lihtsalt aru.
IP
Lehed: [1]   Üles
Trüki
Alamfoorumisse:  


© 2005-2013 Emajõe Nupuklubi