Foorumi esilehtLogi sisseRegistreeruPortaali

Ahoi, Külaline.
Foorumisse postitamiseks
pead sisse logima.
Kui sul pole veel kontot,
siis loo konto.
Kui sinu konto aktiveerimise e-mail läks kaduma, siis kliki siin.
10.08.20 03:06

Kasutajanimi, salasõna
Unustasid salasõna?
Otsi foorumist

Statistika
Postitusi : 14079
Teemasid : 1472
Kasutajaid : 22082

Viimati registreerus: BobbyMenug
Kasutajate nimekiri
Hetkel foorumis

Rohkem statistikat...
Emajõe Nupuklubi  |  Varustus  |  Muu varustus  |  Teema: Tõukekelk - mis ja milleks? (oli Ost: tõukekelk)
Lehed: [1] 2   Alla
Trüki
Autor Teema: Tõukekelk - mis ja milleks? (oli Ost: tõukekelk)  (Loetud 22493 korda)
tsuks
Nupuklubi
*
Postitusi: 565



« postitatud 30.10.06 20:50 »

  Kunagist sai ukerdat selle "Lapsetüüpi" kelguga Peipsil.
Kuniks oli kiilasjää- kuiskit veel sõnaotsesmõttes lutsuliugu sai lastu.
Nigu vähegi lund- kinni mis kinni.
Täpselt mäletan- viimased 2,5 km seljas vedasin sadanat, et kaldale saada. Kalakast ja puur ja ahvenad.
  Nagelil ei kõlba mälestust  maha müüa- ju see juuniorile möeldu.

  WRZ- a mul on üks.
 

ps. kui kõkatsjubarariteet siis panen kirve hinna!

pps. sul head kirvest on?

ppps. jalased tal ausad- a sinu kompleksust arvestades- vaja puitu uuendada.
IP

tsuks nigu ma olen
tsuks
Nupuklubi
*
Postitusi: 565



« Vastus #1 postitatud 30.10.06 21:16 »

 Mait- originaalkelgul ma jalaseid ei luba lühemaks lõigata!
Katuseraam tuleb odavam.
IP

tsuks nigu ma olen
vares
Nupuklubi
*
Postitusi: 625



« Vastus #2 postitatud 30.10.06 21:19 »

no kas on kindel, et kui sel jalased lyhemaks loigata, et ta siis enam ei sõida? mul peab see kelk soiduautosse ära mahtuma ju...
IP

wrz/vares
sepaonu
Vana kala
***
Postitusi: 744



« Vastus #3 postitatud 31.10.06 09:26 »

Mul on olnud erinevaid tõukekelkusi, ka hästi lühikesi, mis lähevad sõiduauto salongi ja pagasnikusse ja ka neid hästi pikkasi nn eestiaegseid. Ka eestis on müüdud viimastel aastatel kahte pikkust, ühte hästi lühikest olen ka kalastuspoes näinud, nn sikumehekelk. Nende hästi lühikestega on see asi, et kui sa oled normaalses(pigem pead rohkem püsti olema, kui sa tahaksid) sõiduasendis, siis jalg, millega seisad jalase peal on täitsa taga, st kanna taga enam jalast polegi. Keha raskus on jalase ühes otsas, jalas lõikab rohkem jää ja lume sisse. Liiga lühikese kelguga on väsitav sõiduasend, kelgu keeramine - mida lühem, seda sitem, kelk kannab rahuldavalt ainult kõva ja ühtlase jääga.
Selliseid pikkasi kelkusi(2500mm), nagu tsukts räägib, ei toodetagi enam. Ühe soome suurima kelgutootja kelgupikkused on siin http://www.esla.fi/fin/pkkokotaul.html . Kui nüüd leiad mingi pikkade jalastega kelgu, siis lühemaks tehes jalaseid on kuskil piir, teed liiga lühikeseks, siis enamus aega on pigem nuhtluseks, kui abiks. Omal on kelk 2000mm kogupikkusega. Soovitaks jääda 1800-2000 vahele. Kui see autosse sisse ei lähe ja katusele ei taha panna, siis pead arvestama, et väga lühikest aega saad mõnuga kasutada, sellist ilma lumeta terasjääd on vähe aega, enamasti ikka lumetriibud, topelt või pealmise pehme kihiga jää jne, junõu.
Puitosade uuendamisest vast niipalju, et selleks peab buldogi haare olema, et selline projekt mõistliku lõpuni viia või omal kuldsed käed.

IP

Lindistan päikseloojanguid kõrvade vahele
nagel
Vana kala
***
Postitusi: 186


« Vastus #4 postitatud 31.10.06 09:56 »

See jutt on õige, et mida lühem, seda kehvem. Tavaliselt lenks ka madal. Plaanin lenksu kõrgemaks ehitada, muidu sõiduasend kehv. Pika jalasega kelgumeestele lühikesega lootusetu järgi jõuga.
IP
JAN
Nupuklubi
*
Postitusi: 589



« Vastus #5 postitatud 31.10.06 12:01 »

Selgitage mulle lollile palun, milleks see soome kelk hää on? Saan aru, kui on sile jää, saab kenaste hoo sisse ja kola paned ette pingipääle, aga mis veel või ongi kõik? Sobib kasutamiseks vaid Lovi juures jäähallis. Enamus mehi olla Peipsi jää alla kah kas koos Buraani või soome kelguga (külalegendid).
Olen käinud korra jääl soomekaga, krt aint rist ja viletsus oli.
IP

Pole olemas kehva kala, on kehv kokk!
sepaonu
Vana kala
***
Postitusi: 744



« Vastus #6 postitatud 31.10.06 19:57 »

Soome kelguga on sobivate jääolude korral liikumiskiirus 2-4 korda kiirem, kui jalamehel. Soomekaga saab sellisel jääl liigelda, mis jalameest ei kanna. Loll upub igal pool ära.
IP

Lindistan päikseloojanguid kõrvade vahele
i1
Vana kala
***
Postitusi: 70



« Vastus #7 postitatud 31.10.06 20:21 »

Lühemaks lõigatud jalased  soome kelgul tekitavad selliseid probleeme:

 -kelk ei ole külgtuules  libedal jääl sõites enam stabiilne, tuul lükkab kelgu külgepidi ära. Sama juhtub ka,kui jalased alt ära teritada, libiseb küll paremini.

- üle pragude minek halvem ja ei saa ka enam nii laiu jääpragusid ületada, kui pikemate jalastega kelguga, ei saa ka nii julgelt üle selliste lahvanduste lasta, kus ainult lahtised pangad on sees.

Samas ikka muude kelkudega võrrelda ei anna, kui vähegi kannatab soomekaga minna, s.t. et lund pole, siis on soomekas ikka etem. Kasvõi lühikeste jalastega.
IP
consa
Tegija
**
Postitusi: 26



« Vastus #8 postitatud 31.10.06 21:10 »

Salvokaga või mõne muu nööriotsas veetava kelguga ei julge näiteks Pärnu lahele kiilaka jääga minnaga,tulevad käsipidi kallale lausa.
IP
nagel
Vana kala
***
Postitusi: 186


« Vastus #9 postitatud 01.11.06 09:01 »

Sa consa ära kolista oma salvokaga üle teise meha augu ja mantlihõlma, hoia eemale. Siis ei tule keegi kallale ka
IP
JAN
Nupuklubi
*
Postitusi: 589



« Vastus #10 postitatud 01.11.06 10:49 »

Soomekaga saab sellisel jääl liigelda, mis jalameest ei kanna. Loll upub igal pool ära.

Õnnex mul veel nii kõva enese alalehoiu instinkt, et ei roni jääle, mis mind (ca 100 kg) ei kanna. Extreemi saab ka turvalisemalt teha kui uppumisega riskida. Ohutus eelkõige ja siis kõik muu -  see on minu põhimõte jääl.
Osad hullud ronivad laudade ja plankude ja krt teab millega veel jääle mis kajakatki veel õieti ei kanna või enam ei kanna. Ok, igaühe valikuvabadus, aga nii segane ma küll pole.
IP

Pole olemas kehva kala, on kehv kokk!
tsuks
Nupuklubi
*
Postitusi: 565



« Vastus #11 postitatud 01.11.06 20:10 »

 tu sepa:
suva treial teeb toed 5x5 kuivandkuuseprussist  (või kasest) ja roolipulga paaritunniga ära.
Ülejäänd - pink- üks kruvitrellitamine- kui parajad liistakud valmislõigatud. Mõni paneb lihtsalt kasti- või sirge lauajupi. (Jälgides originaali- sai tehlu mugav iste muki vedamiseks- a kus kurat sa mukit vel vead- kui kast on minnes 10 igasugu lante juba raske...).
Vahepääl mõned augupuurimised-poldikrivimised.
Saan aru et lasnamäe 5. korruse rõdul seda ei tee.
Kuid kas on ükski töö siinilmas  jäänud seepärast tegematta?
IP

tsuks nigu ma olen
sepaonu
Vana kala
***
Postitusi: 744



« Vastus #12 postitatud 02.11.06 08:37 »

Selliseid suva treialeid on jube väheks jäänud. Vanasti oleks ma siit kodukandist ka nii saand selle pulga, et klehakkategemamakäinpoesära. Praegu ma kõige odavamat treialit tean 220eek/h, eelmine aasta  veel 180 võttis. See on selge, et sellisel tasemel, nagu nn eestiaegsed või nagu praega see esla toodab, lihtne pole teha, vaevalt ka rahaliselt tasub, kui see aeg teha tööd, mida oskad.
Seda vana kelku võiks teha lihtsalt huvist , et ise, oma kätega, tegemiserõõmust. Ma olen kolme kelku parandanud ja õiendanud. Kõigega saab hakkama, kui tahtmist on.


IP

Lindistan päikseloojanguid kõrvade vahele
tsuks
Nupuklubi
*
Postitusi: 565



« Vastus #13 postitatud 02.11.06 22:09 »


seda ma WRZ-le üritangi seletada- a samas on ju müügil minimopid- jäänaelad alla- jalad arki ja puur donkihotlikult etepoole suunatud!

Lihtne pakaasnikuvariant.
IP

tsuks nigu ma olen
tsuks
Nupuklubi
*
Postitusi: 565



« Vastus #14 postitatud 02.11.06 22:29 »


 Samas...
Maidu ja teiste tõsiste kalameeste tarvis peaks tegema pöördumuse lumesaanitootjapoole- et extra kalameestele kombineeriks esisuuskadevahele jääpuuri. Nigu jeepidel känguru!? rauad- Peipsi variant võiks olla puuriga.
Mis viga püüda- sääski pole, lenksul käed soojad, taguots pehme ja ei miskit  muret mukiga kes taga lõdiseb ning soomekelgu lõikamine ununeb ju esimese kiisada.
IP

tsuks nigu ma olen
Lehed: [1] 2   Üles
Trüki
Alamfoorumisse:  


© 2005-2013 Emajõe Nupuklubi