Umbes rehkenduse osas on aldol õigus, selline reis jääb reaalselt alla 10k kui mõistlikult asju ajada. Paljud asjad olenevad paljudest asjadest. Sõita on autoga kokku umbes 2800 km edasi tagasi. Auto kütte maksumus võib olla väga erinev. Enamus diiselpakikaid võtavad umbes 8-9 litra naftat sajale. Kindlasti on võimalik leida ka pakibuss, mis närib 15ltr bensa sajale. Ka rendipakibussi kasutamine ei muuda totaalselt suurusjärku, kui leida mõistliku hinnaga pakikas. Reisini on niipalju aega ja eesti on nii väike, et kummaline, kui ei leia tuttavat, kes vahetaks nädalaks oma pakika reisilemineja sõiduauto vastu. Laevapiletite hinnad pakikatel on samasse auku. Väiksed erinevused on firmadel ja püsikliendisoodustused. Suurema mahtuniversaali + käru hinda ei tea. Rapla punt oli eelmine aasta sellise kombinatsiooniga. Paadikütet kulub täpselt niipalju, kui seda kulutad. Maksab kohapeal 15nok/ltr. Reaalne paadikütte kulu on alljärgnevas rehkenduses ja sõitsime suht palju. Maja ja paatide hinded on muutumatud, see on kokkulepitud hind, reaalne hind eekides muutub ainult, kui muutub suhe eegi ja noki vahel, see on põhimõtteliselt tühine muutus. Söögiks rehkendatud 500 eeki per molu on reaalne ja pole mingi säästueelarve. Mina soovitan kõigil teha eelnev kalkulatsioon. Samuti soovitan kogu reisi jooksul pidada rehkendust, kes mille eest ja kui palju maksis.
Mingi kursi saab võtta siit:
rehkendus kuuele | nok | kurss | eek |
maja+ 2 paati nädalaks | 13690 | 1,87 | 25600,3 |
paadiküte kahe paadi peale | 3900 | 1,87 | 7293 |
auto küte kokku eesti + soome | | | 3500 |
laevapiletid pakkar | | | 2800 |
söök | | | 3000 |
kokku | | | 42193,3 |
Jagades selle summa kuue peale, saame törts üle 7k per osaleja. Jookide eelarve oleneb muidugi kõri kaldenurgast. Ise külma ilmaga olen jäänud piiridesse pool kurge päevas ja mõned õlled õhtul.
Püügivarustuse peale saab kulutada erinevaid summasi. Räägiks miinimumvariandist. Paadipüügiks sobiva ridva saab alates 350(350-500), nöör ca 300m/0,24-0,3 al. 600, multirull al.700 oleks mõistlik, hind polegi nii määrav, kui kindel mudel, mille kohta on juba kogemus, et see kestab (700-1700, nende kahe numbri vahele jääb mitmeid häid rulle erinevate hindadega)
Landid/sikud, pöörlad, atraktorid, valmis rakendused, piprad jms kola. Selle kohta ütleks, et internett ja poed on igasugu kirjumirjusi asju täis, mida pole mõtet umbes kokku osta. Levinumaid(kõige vanim landitüüp norras) lante on "kolmnurk", mis näeb välja nii
http://www.solvkroken.no/ontime.asp?doc_id=100 ja on norras letis väga kallis. Mõistlik on kopereeruda ja osta see eestis väga hea hinnaga. Ma pole mitu aastat midagi norra jaoks eesti letihinnaga ostnud. Aega on ja kola hankimiseks on palju soodsaid kanaleid. Kes ise tahab teha torulante, saab seda talvel või kevadepoole teha. Kaks meest teeb umbes 100 lanti päevas eriti käsitööna. Eelmine aasta tegid raplakad oma majatäiele vajaminevad landid umbes 2h-ga ja kõige ebameeldivama osa, poleerimise, lasid kuskil soru eest teha. Kulud landitegemiseks ise on praktiliselt ainult kolmiku hind ja ka seotud kolmikuga, neid pole väga lihtne leida soodsa hinnaga. Töötan selle kallal. Väide, et torulant ei tööta võrreldes kolmnurgaga on jura. Paha meenutada, kuidas Rex lammutas torudega. Landikadu on Skjervojs suht olematu, nädalaga mõni lant vast läheb.
Lantidest ja tarvikutest vast mingi pildimaterjali kommidega üles punnitan millalgi.