Foorumi esilehtLogi sisseRegistreeruPortaali

Ahoi, Külaline.
Foorumisse postitamiseks
pead sisse logima.
Kui sul pole veel kontot,
siis loo konto.
Kui sinu konto aktiveerimise e-mail läks kaduma, siis kliki siin.
03.04.20 07:04

Kasutajanimi, salasõna
Unustasid salasõna?
Otsi foorumist

Statistika
Postitusi : 14066
Teemasid : 1469
Kasutajaid : 20520

Viimati registreerus: glenle69
Kasutajate nimekiri
Hetkel foorumis

Rohkem statistikat...
Emajõe Nupuklubi  |  Varustus  |  Paadid  |  Teema: paadikäru sisselaskmine
Lehed: [1] 2   Alla
Trüki
Autor Teema: paadikäru sisselaskmine  (Loetud 21332 korda)
sepaonu
Vana kala
***
Postitusi: 744



« postitatud 22.05.06 11:53 »

Tahaks arutleda sellel teemal ja saada kogemusi.
Olen nüüd teist aastat treilaga paati sisse lasknud, pealemineku kordasi ei mäleta, a umbes neli korda olen suuremal või vähemal määral kuses olnud. põhiprobleemiks on olnud ikka kas liiga järsk või liiga pehme pinnas. Ahnusest ja laiskusest olen autoga tüma peale sõitnud ja pärast minema ei saa. Viimane kord wrz-ga kasaril pealeminek kena, päev vihma, mahatuleku ajal naaaatuke valesti tagurdasin, wrz kah miskit ei öeld, krdi tropp, kuses olimegi. Veepiirilt leitud kividest erilist abi ei saanud, lõplik abi tuli lähedal asuvast taluvaremest toodud krohvipuru näol. Proovisime ka esimest korda käru vintsiga auto juurde tõmmata, väga mõnus.
Tegin mingid kokkuvõtted enda jaoks alganud paaditamishooajaks:
1.Kruusa kaasas vedama ei hakka, liiga ebamugav. Paadi istme alla panin talvised lumeketid.
2.Ei sõida edaspidi autoga käru vette, kui reaalne oht seal kinni jääda, lükkan käsitsi käru vette.
3. kui vaja, et käru seisaks kuskil ompead liikumatult, siis tavaline asi, et kivi ratta taha. Äkist peaks tiisli külge miski toru ja lehmatiku aretama, oleks mugavam.

Jagage kogemusi, mis paadi vettelaskmisega seotud, tahan targemaks saada.

IP

Lindistan päikseloojanguid kõrvade vahele
Heigo 'niru' Kraav
Nupuklubi
*
Postitusi: 138



« Vastus #1 postitatud 22.05.06 13:18 »

Mis siin ikka arutada, oled ise oma küsimustele paljuski ära vastanud juba - ehk valida tuleb kohta, kus paat vette lasta:)
Ise olen mõelnud, et neliveduline auto annab tihtilugu sitad kohad andeks. Aga kesse neisse bensuahjudesse kütust jõuab valada.
Lauba näiteks vedasime äiaga kahekesi Pellat merde, kuna autoga ligi ei saanud. 100 m oli vedamist ja merde me ta saime. Kuigi peale seda aktsiooni ei jõund enam mootoritki käima tõmmata. Ühesõnaga - kui kallas nii tüma, et ei julge autoga peale minna, siis alati jääb võimalus paat treilepealt kaldal maha ajada ja kondirammu abil vette lükata. Oleneb muidugi paadist. Treileriga on see hea lugu, et kui vaja paat niisama kuiva maa peale maha saada, siis tuleb käru auto tagant ära võtta, ajad tiisli taevasse ja käru jookseb sisuliselt paadi alt välja. Pealepanekuga sama - vintsiga vead käru paadi alla ja paat jääb kriimustamata.
Jõe-järve ääres saab paadi vintsiga ju suisa kaldale vedada, kui ise sikutada ei jõua, ja siis treileri peale.
Ausalt öeldes ma polegi oma treilaga eriti kuses olnud. Ju siis pole väga tüma kohapeale roninud kah. Maa ei pea ainult tüma olema, ka liivased kohad on esi-või tagasillagaveoga autodele paras peavalu. Kraabid ennast kõhupeale sisse niiet laksub. Teinekord on jõe või järvekaldal vee all järsk serv ja kui treila ratta selle taha suudad ajada, siis on tõesti kusi majas. Ei tule vist tühja treilaga sealt kah ülesse. Siukseid häid kohti, kus  ajad treila vette nii, et paat ise pealt lahti tõuseb, on kahjuks ikka väga vähe, valdavalt betoonslipid.
IP
retti
Nupuklubi
*
Postitusi: 93


« Vastus #2 postitatud 22.05.06 23:10 »

Mul 50 cm torujupi ühes otsas vints + 20 m trossi  ja teises otsas haagise lukustus.
Ekstreemses olukorras haagin treila lahti ja see virbel veokonksukonksu külge. Tross treila külge ja ei mingeid probleeme järsakutest ega pehmest pinnasest ei sisse ega väljavõtmisel.
Jaa - treila orig. tugiratta vahetasin  õhukummiga laiema rehviga.

Autos aga 12 V väike kompressor.
Paar korda olen pidanud pakika kummid laskma 0,5 at peale,et auto välja tuleks need mõned meetrid ja siis uuesti kummid täis pumpanud.
IP
Heigo 'niru' Kraav
Nupuklubi
*
Postitusi: 138



« Vastus #3 postitatud 23.05.06 09:36 »

Sossi sees aitab rehvide rõhu alandamine küll, aga pole ise praktiseerind, kuna kompressorit pole:) A see vintsiga abinõu on tegelt väärt mõte. Mul praegune paat on küll selline, et kannatab kahe mehega liigutada ja kuna ta on plekkpaat, olen ilma suuremate südametunnistuse piinadeta paadikäru vintsiga paati mööda kallast lohistanud või kogunisti autoga järsakust üles tõmmanud. Plastpaadiga seda muidugi teha ei tahaks.
IP
sepaonu
Vana kala
***
Postitusi: 744



« Vastus #4 postitatud 23.05.06 10:20 »

***Mul 50 cm torujupi ühes otsas vints + 20 m trossi  ja teises otsas haagise lukustus***
Ma saan aru, et see on lisavints aga mis ta parem on kui paadikäru küljes olev vints? Kas on mingit vahet, kas tõmbad paadikäru enda vintsiga paadikäru auto juurde või kasutad seda extra vintsi, lisavidin autos.
IP

Lindistan päikseloojanguid kõrvade vahele
tsuks
Nupuklubi
*
Postitusi: 565



« Vastus #5 postitatud 23.05.06 10:23 »

Retti jutt jummalast õige.

kaagveres üks vanamees just nii teebki- paadi vettelaskmiseks paneb tiislile ette alla- lihtsalt miski raudpulgaabil täismõõdus autoratta ja veeretab paadi käruga vette.
Välja tirib pika köieotsas- autu - zigull vist 06- kõva kaldapääl, köis sappa- tirib välja, võtab ratta alt ja asi mutt.
IP

tsuks nigu ma olen
tsuks
Nupuklubi
*
Postitusi: 565



« Vastus #6 postitatud 23.05.06 10:24 »


ja muideks- see kolmas ratas on paadikäru mõõtu- sisuliselt veab kaasa tagavara ratast kärule- mis iseenesest pole ju paha- jõeääres kummiposti pole.
IP

tsuks nigu ma olen
Johannes *jurss* Kiik
Tegija
**
Postitusi: 113



« Vastus #7 postitatud 24.05.06 08:21 »

Sepa, mis su treila täpne tüüp  on? Ma ise kaa sama asja mõtlesin,et tolle sama treila vintsiga venitan kogu kupatuse mäkke üles kui autoga järgi ei saa,  aga asjal omad miinused.

   Mis paati samal ajal kinni hoiab, kui treilavintsi auto külge rakendad?

   Vintsi jalg tehtud nurga alla, et tiisli otsa poole tirimiseks, kui aga teistpidi (nöör auto küljes)   venitada, siis tava-kökats-tüüpi vintsijala võib ära väänata küll.

   Minu treila vintsil 10 metra rihma peal. lühike nagu.


Need siin siis  teoorial põhinevad tähelepanekud, mitte järeleproovid ei-saa-niimoodi-teha.
IP

Ära hakka mõõtma, mul on niikuinii suurem:)...kala
Heigo 'niru' Kraav
Nupuklubi
*
Postitusi: 138



« Vastus #8 postitatud 24.05.06 08:51 »

Treila enda vintsiga saab kah muidugi treilat ja paati järsakust üles vintsida ja paadi saab mingi muu rihma-köiega niikauaks käru külge kinnitada, aga sellise skeemi puhul peab olema treiler paadi pealetõmbamise ajal millegi, näiteks puu külge kinnitatud, muidu ei saa ju paati sinna peale kuidagi.

Jurss, see, et vintsi tross lühike on, ei ole probleem - vead trossi maksimaalselt välja ja puudujääva osa jätkad köiega. Väntad vintsi trossi sisse, fikseerid treia, et tagasi ei veereks, ja lased jälle vintsi trossi välja. Ühesõnaga nii samm-sammult. Ehk saite aru, mis mõtlesin.
IP
Aldo Tatter
Moderaator
****
Postitusi: 629



« Vastus #9 postitatud 24.05.06 09:12 »

Tahtsin just vastata niru pakutud varianti, kuid ma teoritiseeriks edasi (st praktikas pole kasutanud).

Kui vintsi lint on 10m pikk, siis on vaja autos hoida köit, millel on iga 9,8m tagant seotud aas. Eks võib muidugi ka neid aasasid kohapeal siduda, kuid pideval kasutamisel on nii mugavam.
IP
sepaonu
Vana kala
***
Postitusi: 744



« Vastus #10 postitatud 24.05.06 10:02 »

Mul vist mingi tiki 600, no miski tavaline. Mu meelest vahet pole. Niru kõik ära rääkis. Niipalju lisaksin, et kärukonks ju suht maad ligi ja käruvints suht üleval, mõistlik oleks käru tiisel tugirattast suht alla lasta, nurk kallakul oleva käru ja auto konsu vahel paremaks läheb, kergem vändata ka.
IP

Lindistan päikseloojanguid kõrvade vahele
taat
Vana kala
***
Postitusi: 28



« Vastus #11 postitatud 24.05.06 12:57 »

Kui vintsi lint on 10m pikk, siis on vaja autos hoida köit, millel on iga 9,8m tagant seotud aas.

selle köie nimi on ankrunöör ja asub paadis ;)
IP

igas maailma sadamas on vähemalt üks eestlane
Johannes *jurss* Kiik
Tegija
**
Postitusi: 113



« Vastus #12 postitatud 24.05.06 19:34 »

Aga on siis keegi toda treilavintsi teistpidi rakendanud? Mul selline tunne , et see vintsipukk/vinsi jalg teistpidi rakendades nõrgaks võib osutuda, eriti kui tegemist raskema alusega.
 
Edasi teoretiseerides peaks kõige lihtsam ja kiirem variant olema ikkagi autoga eemalt pika köiega tõmmata. Kallaku murde punkti paned tavalise autovelje suunajaks(et köit ära ei kulutaks) ja peaks nagu kõige odavam kiirem lahendus tekitatud olema.
IP

Ära hakka mõõtma, mul on niikuinii suurem:)...kala
esna
Kalastushuviline
*
Postitusi: 8



« Vastus #13 postitatud 24.05.06 23:43 »

Seda pika köie varianti isegi kasutanud. Kui ikka kogu kupatus jääb kõva kalde peale, ja puksima hakkab, on õigem ajada veduk horisontaalsemale pinnale ja siis kabla treileri tiisli külge. Loomulikkult on treilerid erinevaid aga endal kogemus kuni 750kg reg. massiga isendite suhtes.
IP

esna
Meelis 'HrKala'
Vana kala
***
Postitusi: 231



« Vastus #14 postitatud 06.06.06 22:07 »

Ise olen kasutanud lihtsat nippi ja aitab
Kui välja tõmmates kipub puksima, siis tõkisking või kivi käruratta taha. Käru,auto
küljest lahti. Auto ,paar meetrit edasi.  Vints, paadi küljest lahti ( paat on mul alati
lisa köiega vintsipuki küljes). Ja nüüd kõige olulisem. Vintsi tross mitte otse auto külge
vaid enne kaks tiiru ümber kärudiisli,siis köikvõimalikud jõud teisiti mõjuvad ja ka
käru tuleb paremini auto sabas. Samas ei suru nii käru tugiratast vastu maad, mis oleks lisa
takistus, vaid pigem pisut kergitab seda.
IP

Piisavalt noor et veel õppida
Lehed: [1] 2   Üles
Trüki
Alamfoorumisse:  


© 2005-2013 Emajõe Nupuklubi