Foorumi esilehtLogi sisseRegistreeruPortaali

Ahoi, Külaline.
Foorumisse postitamiseks
pead sisse logima.
Kui sul pole veel kontot,
siis loo konto.
29.10.20 03:15

Kasutajanimi, salasõna
Unustasid salasõna?
Otsi foorumist

Statistika
Postitusi : 14083
Teemasid : 1473
Kasutajaid : 2179

Viimati registreerus: marco
Kasutajate nimekiri
Hetkel foorumis

Rohkem statistikat...
Emajõe Nupuklubi  |  Kalapüük  |  Küsi nõu  |  Teema: Kuidas ehitada puupaati?
Lehed: [1] 2   Alla
Trüki
Autor Teema: Kuidas ehitada puupaati?  (Loetud 44373 korda)
kalamees
Tegija
**
Postitusi: 27



« postitatud 24.02.08 23:32 »

Varem neid järve "künasi" oli rohkem aga nüüd on neid vähem näha olnud. Soov just sellise vähem aktraktiivsema järgi.  Siis julgeb järveveerde jätta. Äkki jagate ehituskogemusi. Ikka sellised kuhu 2 suurt meest äramahuvad ja üksteisel simi peast ei torka.
IP
Aldo Tatter
Moderaator
****
Postitusi: 629



« Vastus #1 postitatud 25.02.08 08:43 »

Eks kõige alus on ikkagi korralikud joonised. Ilma kogemusteta ise esimest paadijoonist ja paati tehes on reaalne oht valmistada kasutuskõlbmatu paat. Probleeme põhjustavad halb püstuvus, kehv stabiilsus, paadi kaalujaotus, aerude ja pingi vale asukoht, väike kandevõime või hoopis liiga suur kandevõime. Kuid tõenäoliselt on sellisel juhul  õnnestub teha kasutuskõlblik paat juba teisel korral kasutades esimese paadi valmistamisel tekkinud kogemusi.

Edasi on vaja siis õiget materjali ning ka vastavalt paadi jooniste keerukusele ka oskusi. Tänapäeva infoühiskonnas  on võimalik endale internetist laadida tuhandeid paadijooniseid. Samas osad neist on tasulised ning osad tasuta. Üldiselt on selliste lihtsamate "künade" joonised tasuta saadaval, aga tõsisemat disaineritööd nõudnud mootorpaadi ja purjejahi joonised tasulised. Ehk siis võta üks päev ja tegele netist vajaliku info otsimisega ja sobivaima paadi väljavalimisega. Abiks on otsisõnad "boat plan", "dinghy", "boat design".

Väga palju on abi ka sellisest emakeelsest materjalist: http://www.vkg.ee/failid/E_epox_b_paat_instruksioonid_eest_pildiga.pdf
Midagi soomekeelset ka: http://www.gsahv.pp.fi/index_fi.htm

IP
kalamees
Tegija
**
Postitusi: 27



« Vastus #2 postitatud 25.02.08 17:43 »

Tänud. Siit saaks nii uhke paadi, et jää või ööseks sisse magama. :)  Mulle just rohkem oleks vaja sellise lamedapõhjalise  kohta nõu. Sellist tüüpi nagu ikka siseveegogudel kasutatakse.
Eelkõige kas männi, kuuse või hoopis haavalauast? Ma püüdsin männilaudu painutada aga need saatanad kipuvad murduma. Saan aru, et neid aurutatakse aga mul pole sellist võimalust. Kui muud üle ei jää siis tuleb ka sellele mõelda. Arvan, et pardale peaks 18mm laud sobima. Põhi tuleks juba 32mm lauast. Tollise laua painutamine ei tulnud kuidagi välja. Tegelikult olen teinud ka ühe paadi varem vineerist aga see vineer mädanes mul ära. Seega tahaks nüüd puidust teha ja seejärel tõrvata. Siin foorumis oli juttu ka paadi " toppimisest", kuid millega seda soovitate teha? Mina kasutasin silikoon hermeetikut ja tõrva. Ei toppinud kuskile vahele midagi.

Ettetänades....
IP
DonVito
Tegija
**
Postitusi: 38



« Vastus #3 postitatud 25.02.08 18:16 »

Ole hea anna oma e-mail, saadan sulle sinna lamedapõhjalise paadi joonised ja õpetuse!
IP
kalamees
Tegija
**
Postitusi: 27



« Vastus #4 postitatud 25.02.08 18:31 »

Ole hea anna oma e-mail, saadan sulle sinna lamedapõhjalise paadi joonised ja õpetuse!
Kollerimees@gmail.com
IP
DonVito
Tegija
**
Postitusi: 38



« Vastus #5 postitatud 25.02.08 19:17 »


sai saadetud... Loodan, et jõudis kohale!
IP
kalamees
Tegija
**
Postitusi: 27



« Vastus #6 postitatud 25.02.08 20:23 »

sai saadetud... Loodan, et jõudis kohale!
Suured tänud, läheb varsti tegemiseks.
IP
pomo
Tegija
**
Postitusi: 112



« Vastus #7 postitatud 25.02.08 21:20 »

neid jooniseid vaataks isegi...
IP

Üritan ka kala saada
nagel
Vana kala
***
Postitusi: 186


« Vastus #8 postitatud 25.02.08 21:51 »

Soovitan tuhlata raamatukogus või veel kuskil. "15 proektov sudov dlja ljubitelskoi postroiki", kirjastud "Sudostroenie", Leningrad, 1974.Ajakiri "Katera i jahtõ", 1970 nr 2, 1983 nr 2, 1985 nr 5. Joonised, töövõtted, õpetused ja muu kasulik.
IP
priit
Tegija
**
Postitusi: 62


« Vastus #9 postitatud 26.02.08 01:55 »

paati topitakse tõrvatakuga ehk tõrvanööriga.
IP

Kirjavead on kohustuslikud.
jass
Tegija
**
Postitusi: 9



« Vastus #10 postitatud 26.02.08 11:56 »

Võin oma kogemustest nõu anda. ylo691@hot.ee   Tean üks vanem mees ehitas endale haavalaudadest  paadi Õisu järvele. Tema jutu järgi peavad haava lauad väga kuivad olema ja kuivanud haava puu ei pidanud enam üldse vettima. Paat oli väga kerge.  Aga kui see vettimise asi ei pea paika siis on pärast jama küllaga. Viljandi järvel olen näinud kahte paati mis olid tehtud veekindlast vineerist. Kas oled selle peale mõelnud? Mida mina nende paatide juures tähele panin, et see vineer ei anna ennast hästi väänata ja küljed tulevad natuke küna moodi. Vineer oli 9mm.Veekindel vineer on ka küllaltki kallis. Nägin ka kolmandat paati mis oli väga kena. Põhi oli veekindlast vineerist ja küljed harilikust vineerist. 
IP
prt
Tegija
**
Postitusi: 26


« Vastus #11 postitatud 29.02.08 16:50 »

tegin prooviks vineerist paadi http://www.boatplans.dk/boat_plans.asp?id=22 plaanide järgi paar aastat tagasi. stitch-and-glue design on ehitusviis. ostsin netist paadikomponentide joonised, lõikasin vineerist tükid välja. algul kaablikinnitustega kinni ja sobitad paadi kokku. siis liimid osad kokku ja võtad kaablikinnitused maha. siis lõplik liimimine ja värvimine.
IP
JAN
Nupuklubi
*
Postitusi: 589



« Vastus #12 postitatud 29.02.08 18:01 »

Hallo prt!
Kaua sellise tegemine aega võttis ja palju ta kaalub sul?
IP

Pole olemas kehva kala, on kehv kokk!
moiva
Tegija
**
Postitusi: 85



« Vastus #13 postitatud 02.03.08 15:24 »

Kui väiksematele siseveekogule paati tahad siis on vineerist klaasriide ja vaiguga kokkuliimitud paat ilmselt kõige lihtsam teha. Vineer peab muidugi olema, kas spets merevineer, või vähemalt veekindel vineer ja soovitatavalt okaspuust tehtud (ei sobi nn filmivineer selline timepruun, lamineeritud). Päris merevineeri kohta ei tea aga veekindlat peaks meie turul küll liikuma. Keerukamates kohtades (suure paindega) kasutatakse õhemat vineeri ja liimitakse mitu kihti epovaiguga kokku, et õige paksus saavutada.
Puupaadi tegemine on märksa keerulisem, ilma aurutamata plangutust ei paigalda ja kui esimest korda teed siis ei pruugi isegi aurutades välja tulla. Kaarte tiheduse ja ristlõike ning plangutuse paksuse arvutamiseks on olemas vastavad valemid (nt Herrenshoff'i ja Lloyd'i laevaehituse reeglid, tolline laud sobib ca 10 meetri pikkuse purjejahi plangutuseks). Seal on olemas ka puitmaterjalide sobivustabelid, Eestis kasvavatest puudest sobivad plangutuseks mänd ning emapuu ja kaarte jaoks tamm, haavast ei olnud seal juttu. Üldiselt on reegel selline, et mida vaigusem ja suurema tihedusega puit on seda parem. Puidu tihedusest sõltub ka nt plangutuse paksus. Kõige sobivam puit laevaehituseks on tiikpuu, sellest võib teha terve laeva valmis, Eesti puiduturul täiesti saadaval 75 000.- kt/tm :-).
IP
prt
Tegija
**
Postitusi: 26


« Vastus #14 postitatud 02.03.08 17:48 »

kaalub nii et üksinda võtan selga ja tõstan auto katusele (kaalund ei ole). aega võttis tikksaega välja lõikamine vist kaks päeva, strappidega kokku lappamine ka mingi 1-2 päeva ja siis liimimine võttis pikemalt sest algul läks asi pornoks, sest klaasmatt hakkas lainetama ja ihnusest ei ostnud seda spets riiderulli ka (ja tarku raamatuid, mis projektiga kaasa anti ka ju lugeda ei viitsinud). ilmselt on targem lõpuks kogu paat mati/riidega üle käia lõpuks. ja vineeri eelnevalt millegiga töödelda, et polüvaigu paremini külge võtaks (epo kallis, polüestervaik odav - klaasriie kallis, klaasmatt odav).  aga see ehitamine oli lihtsalt proov. paati ennast ei kasuta, olen vaid korra-paar proovinud, elab küll.
IP
Lehed: [1] 2   Üles
Trüki
Alamfoorumisse:  


© 2005-2013 Emajõe Nupuklubi