Foorumi esilehtLogi sisseRegistreeruPortaali

Ahoi, Külaline.
Foorumisse postitamiseks
pead sisse logima.
Kui sul pole veel kontot,
siis loo konto.
Kui sinu konto aktiveerimise e-mail läks kaduma, siis kliki siin.
14.12.19 17:20

Kasutajanimi, salasõna
Unustasid salasõna?
Otsi foorumist

Statistika
Postitusi : 14060
Teemasid : 1468
Kasutajaid : 16531

Viimati registreerus: ricardojo60
Kasutajate nimekiri
Hetkel foorumis

Rohkem statistikat...
Emajõe Nupuklubi  |  Varustus  |  Elektroonika  |  Teema: GPS-idest, ühe ja teise nurga pealt
Lehed: 1 [2] 3 4 5 ... 9   Alla
Trüki
Autor Teema: GPS-idest, ühe ja teise nurga pealt  (Loetud 147296 korda)
Johannes *jurss* Kiik
Tegija
**
Postitusi: 113



« Vastus #15 postitatud 28.01.08 18:58 »

Tahtsin jah. Sain hiljuti ühe väga omapärase ja õpetliku kogemuse auto
 
gpsi kasutamisest.

Lugu järgmine:

Sõitsime sõbraga kahekesi Saksamaale Dortmundi eelnevalt välja valitud autot ära tooma. Käsiraha oli makstud, vaja vaid kohapeal paberitele alla kirjutada ja siis kiiremaid teid pidi ühe jutiga Eestisse sõita. Kogu reis pidi algselt kestma ca. 2,5 ööpäeva.  Kasutasime kohalejõudmiseks odavaimat, kuid samas ainsat otse Tallinnast Dortmundi viivat transpordi liiki, Eurolinesi liinibussi.
Sõit kestis 34tundi. Aega veetsime kaarte mängides ja  sõbra isalt laenatud GPSi TomTomGO720-ga tutvumiseks(Tomtomi nö. Lipulaev mida gps.ee nimetab Bestselleriks 2007).

Ütlen kohe ära, et mulle oli Tomtomi menüü võrreldes näiteks Garmini auto gps-idega ebaloogiline, laialivalguv ja keeruline.Tõsi ernevaid funktsioone oli kaa oluliselt rohkem. Samas hoidsin ennast tolerantsel lainel, et iga uus asi tahab alguses harjumist ja tehnika on ernev nagu Nokial ja SonyEricssonil!
 Oma osa oli kindlasti ka kehvapoolses eesti keele tõlkes, mis minuarust vähemalt ei väljendanud korrektselt, mis funktsiooniga parasjagu tegu!
Igatahes nõudis lihtsate funktsioonide ülesleidmine ja kasutama õppimine meeletult aega.

Ühest küljest oli aega terve bussireis, kuid kahepeale pooltühja akuga ja laadimisvõimaluseta ei jõudnud me kõiki iseärasusi endale selgeks teha. Teisalt  polegi ju vaja, kui tahta ainult kõige kiireimat juhatamist punktist A punkti B.
Ega me siis mingil turismireisil polnud!!!

Eelnevalt teadsime, et Tomtomil on mingil põhjusel Euroopa kummaliselt poolitatud Ida -ja Lääne Euroopaks. St. et vaatamata sellele, et eraldi on olemas detailselt viimistletud kaardid kogu Lääne-Euroopa kohta ja pea sama head ka Ida-Euroopa kohta ei ole võimalik Eestist kasvõi näiteks Berliini navigeerida!  Need kaks poolt ei kattu ega ka haaku ja neid pole võimalik kasutada üheaegselt!!!
 

Selletarvis oli meil kaasas üks Euroopa paberkaart, mille järgi valisime välja  tagasisõidu marsruudi, et loogilises kohas ületada nö. Saksa-Poola piir(üks suur Schengen ju!)

Veel virisedes  mainiks, et puutetundliku ekraani kasutamises on Tomtomil(kuid ka Garminil) palju Apple-ilt  õppida. kehva puutetundlikuse tõttu  on  sõidu ajal autojuhil gps-iga navigeerimine ülimalt vaevaline. Poola kehvadel teedel isegi pea võimatu.



Kõrvalepõige gps-i teemast.(ei sisalda otseselt juttu gps-ist vaid on pigem illustreeriv)

Algusest peale kippusid asjad nihu minema.
Pisut enne Saksamaale jõudmist helistas “autohandler” Vitalij ja teatas, et just nüüd kui ta meile transiidinumbreid käis toomas hävis sellesama auto viies käik! Kauplesime remondi võrra hinda alla, kuid meie tagasisõidu 570km. Saksamaa Autobahn’il said igatahes uue tähenduse...
Paraku ei jäänud see meie ainsaks plaaniväliseks viivituseks...

Samal ajal, kui meie loksusime pahaaimamatult liinibussis poolel teel  Saksamaale, tehti Eestis Nordea pangast Deutche Postbank’i  autoraha põhiosa ülekanne(et vältida suurema summa sularahaga taskus reisimist). Nagu kiuste oli leti taga noor kogemusteta teller kes plaksutas ripsmeid ja ei kontrollinud makse sooritaja ülekandeankeedi linnukesi ja vastupidiselt kliendi kindlale soovile kiirmakseks sooritati ekslikult tavamakse...

 Ja sellest algas meie tõeline kannatuste rada!!!

Ette rutates ütlen, et sellele näpuveale saadi küll  jälile, kui siis olijuba hilja           
 Raha oli juba Deutche Postbank’is käitlemises ja edasine polnud enam Eesti pankadele jälgitav.
 
 Paraku ei osanudka ükski Deutche Postbank’i töötaja  meile täpselt öelda kui kaua maksimaalselt võivad nemad viivitada raha kandmisega oma kliendi kontole.
 Iga kord kui seda uurimas käisime, saime me ebalevaid, kuid päevades väga erinevaid vastuseid.
 Helistasime ka panga infotelefonile. Ka sealt anti iga kord isemoodi vastus!

Siinkohal võiks pikalt kirjutada sellest kuidas me keelitasime pedantset automüüjat uskuma(ennekõike aga kontrollima) Nordea keskpangast temale spetsiaalselt koju saadetud maksekinnitust, et raha on juba tema DPpangas  ja meie ei saa midagi rohkemat teha  enam ja kõik edasine oleneb tema enda pangast. Tema aga keeldu targu igasugustest omapoolsetest järelepärimistest.
   Rääkisime sedagi, et meil omad tööd-tegemised Eestis, mis ei kannata oodata ja palun mõista nüüd!.  Aga Vitalij ei olnud lihtne mees. Mitte ükski paber talle ei lugenud. Ütles vaid: “Dengi netu- avto netu!”
 
Polnud parata. Meie endi kogenematus selles vallas!(et mitte öelda oma lollus)

Võtsime hotelli. Ootasime. Hommikul check out. Päev otsa linnapeal ja poolest õhtust jälle õlled näpus check in samasse hotelli(ja    samasse tuppa).Igapäevane rutiin! Iga  natukese aja tagant kontrollisime Vitalij käest, et kas raha on tulnud või ei? 
Nii saimegi korraliku bürokraatia õppetundi (saksa) pangasüsteemidest, mille tõttu meie tagasisõidu algus viibis  5 päeva.
Olid tõeliselt trööstitud päevad.



Kuuenda päeva hommikul helistaski “autohandler” Vitalij ja teatas võidukalt : “Dengi pri¨li!”




GPS-st jälle

Umbes tunni pärast saime Eesti poole sõitma hakata. Ühtlasi saime gps-i  autolaadijasse torgata ja jälle kasutama hakata! Olime Euroopa paberatlase järgi valinud välja nö. Saksa-Poola piiri ületamiskohaks Slubice piiripunkti.  Aktiveeritud Lääne-Euroopa kaart ei  teadnud paraku  Slubicet  Varssavist ja Tallinnast rääkimata! Kuid polnud häda. Slubicele Saksamaapoolt kõige lähem linn oli Frankfurt(oder).

Toksisimegi selle gps-i  ja lasime ennast juhatada sihtpunkti. Kõik toimis nagu lubatud!
 Suhteliselt meeldiv meeshääl juhendas vasakule-paremale täpselt ja õigeaegselt mööda väikeseid tänavaid kuni Autobahnini välja.
 Loogika toimis selliselt, et seade eeldas sõitu kõige parempoolses reas(mida me ka olime sunnitud tegema puuduva 5-nda käigu tõttu) ja nii kui  oli tarvis keskmisest reast sõita öeldi: “hoia vasakule”. Sellist kohta meil ette ei tulnud, kus tulnuks hoida kõige vasakpoolsemasse ritta. Seetõttu ei saanudki teada, mida ta meile siis oleks öelnud. Lõpuks jõudsime õige tee peale(E34 oli vist) mida mööda sõitsimegi Poola välja. Üritasime korduvalt enne piiri pakkuda talle seda nn. Ida-Euroopa kaarti, kuid tulutult. Kattuvat osa lihtsalt polnud!
Poolas lülitasime sisse Ida-Euroopa kaardi ja kõik oli jälle hästi (väljaarvatud oluline erinevus teekatte kvaliteedis)!
Nüüd, kui kogu kaarti kuni Tallinnani korraga võimalik kasutada, toksisime pahaaimamatult  sisse koduse aadressi ja lasime seadmel valida kiireima marsruudi.
     Meie suureks rõõmuks kulges gpsi arust kiireim tee vältides kaootilise liiklusega paljukardetud Varssavit!(valikus oli  veel väldi kiirteid ja lühim tee)  Lasime ka  ajakulupoolest teise marsruudi välja pakkuda, kuid see oli esimesest üle 300km. pikem ja kulges just nimelt läbi Varssavit(mida lootsime vältida) ja kestis ajaliselt pea 3 tundi kauem.
Tahtsime ka kindlusemõttes üle kontrollida kust ime-kaudu see tee nüüd läheb ja mõtlesime lasta DEMO-l selle ette mängida, kuid selle vaatamine oleks kestnud pea terve tunni ja me loobusime sellest.
 Üritasin korra saada eemale suumides ülevaadet, kuid Tomtom laseb ekraaninurgas olevast miinusmärgist suumida  ainult kuhugi maani.
 Ka ei ole vahetult navigeerimise ajal võimalik(nagu Garminil)lohistada kaarti edasi, et vaadata kuhu mingi konkreetne teejupp viib. Sõber oli unelainel ja ma ei viitsinud seisma jääda ja menüüs sobrama hakata, et leida üles see koht, kus saab lähemalt kaugemale suumida.
 Lõin käega. Las ta jääb. Usaldame gps-i!!!

 Ja üleüldse mis see minu asi on, kustkaudu mind täpselt juhatatakse! Peaasi et kõige kiiremini ja ainult mööda asfalt kattega teid.
Ühtäkki läks tee eriti kehvaks, mis peale sõber üles ärkas. Tee hoidis kah kahtlaselt põhja poole ja tekkis kuri kahtlus, et midagi on mäda. Arutlesime, et kurat äkki juhatab läbi Kaliningradi oblasti!
Siis arutlesime loogiliselt, et  Kaliningrad on ju Venemaa ja Venemaad  aparaadi sees pole, siis järelikult ei saa ta meid sealt läbi juhtidagi.
Ka polnud ju gps.ee veebilehel sõnakestki Kaliningradi kaartide sisaldumisest Euroopa kaardil

Meie üllatus oli aga suur, kui gps näitas kohanime Leninski prospekt ja  ühtäkki olimegi Kaliningradi oblasti piiripunktis!!! EI ÜHTEGI HOIATUST, et ette jääb Vene Föderatsioon! Ei ühtki märget!

 Tundsime jõuetut viha!!! See kõik ajas lihtsalt raevu!!!

Paberatlaselt valisime Lähima loogilise koha, mis  kindlalt suunas meid oblasti piirist mööda ja panime gpsi jälle navigeerima!

Ees ootas 100km. Täielikke kolkateid, kus kiirusepiirangut tasus jälgida kuna see tulenes kohati  olematutest teeoludest!
Leedu Läti Eesti olid nagu nuusata pärast seda kogemust!
Tallinnasse jõudsime enamvähem samal ajal, mida prognoosis gps meile Varssavi kaudu minnes.

Kokkuvõttes võib öelda, oli väga õpetlik nädal.
Kuigi TomtomGO720 gpsi kaardid on väga põhjalikud on seal veel minu arvates pisut liiga suuri loogikavigu, mistõttu ma endale küll sellist riistapuud EI himusta!

Samas ei välista ma, et kellelegi teisele on just sobiv.



IP

Ära hakka mõõtma, mul on niikuinii suurem:)...kala
kolviku
Tegija
**
Postitusi: 173



« Vastus #16 postitatud 28.01.08 19:59 »

unustan sellise tomtom i kohe
IP
sepaonu
Vana kala
***
Postitusi: 744



« Vastus #17 postitatud 28.01.08 21:20 »

Täitsa tore lugemine jursilt.
Minu meelest oli eelmisel kevadel Rapla pundil norra reisil miski tomtom ja üksvahe soovitas poolest soomest Tallinnasse sõita läbi Peterburi.
Omal on garmini Quest 2 ja enne seda oli kaks Questi, mis mõlemad garantiiajal kokku jooksid ja vahetatti välja. Jakari Raido arvas, et questi sünnivead, mis versioonil 2 on välja ravitud.Üldiselt olen selle city navigator europe softiga rahul, soome-rootsi-norra on kenasti kaetud ja kõik toimib. Eestis on ebameeldivast naishäälest kasu ainult tallinnas ja põhimagistraalidel. On olnud kaks kummalist navigeerimist, kus esimesel korral viis mu mingeid tagahoove pidi sama kiiresti ühte punkti, kuhu teised sõitsid trassi mööda ja teine kord viis linnast välja minu meelest ebaloogilist teed pidi. Rehkendab väga kenasti igasugu asju, millest osad on küll ebaolulised . Reaalne kasu on prognoositavast laekumisajast, mida rehkendab online väga täpselt.
Üldiselt on gepsudega ikka selline rusikareegel, et usalda aga kontrolli.
IP

Lindistan päikseloojanguid kõrvade vahele
pomo
Tegija
**
Postitusi: 112



« Vastus #18 postitatud 28.01.08 21:46 »

ma käisin Garmin NÜVIga Ungaris, pulmas.
Siit minnes panin ''otseim tee'' ja viis mööda idapoola kolgast, kus külade piirid olid omavahel koos ja terve poola tuli enamvähem läbida 50km/h.
Tagasi tulles panin ''kiireim tee'', siis viis peaaegu saksamaale välja, aga sõita sai kogu aeg mööda nn. kiirteid. Ajaliselt kolm tundi võitu, aga kilomeetrid oli mingi 300 rohkem.
Üldjuhul võis NÜVIga rahule jääda küll.
Paraku eestis ei toimi see süsteem, et paned teekonna paika ja siis juhatab. Vaid Tallinnas.
IP

Üritan ka kala saada
JAN
Nupuklubi
*
Postitusi: 589



« Vastus #19 postitatud 29.01.08 09:27 »

Lisaks kah väheke omaltpoolt. Ostsin mullu endale TomTom ONE XL-i. Selle ida ja lääne euroopaga on täpselt nii nagu Jurss kirjeldas - üks ei tunne teist, nagu eraldi planeedil asuksid. Tallinnas olles Helsingit ei näe ja vastupidi. Samas Soomes ja Rootsis navgeerib väga priimalt. Ei mingit loogika probleemi. Võibolla asi ka selles, et ma panin nn vahepunktid marsruudile sisse, see võis olla lisatagatiseks et marsruut kulgeb mulle vajalikku rada pidi. Puutetundlik ekraan töötab priimalt, isegi Riia munakiviteedel sai OK hakkama. Kuna Riia linna liikluskorraldus on hull, mis hull, siis kartsin Läti visiidi ajal, et Tomtom lääb hulluks...ei läind ühti. Toimis hästi. AInult 1 kord ei tabanud ühesuunalist tänavat ära. Menüü loogika on alguses kohati kohmakas, aga kui asi selge siis täitsa OK. Koht kus Tomtom jäi hätta oli Solakkia Tatramäed. Seal kippus tihti resettima end.
Lisaks on Tomtomi puhul hea see, kui ta ühendada moblaga sinihamba abil ja kasutada (kui riigis on) reaalajas saabuvat liiklusinfot. Näiteks Soomes väga bro asi.
Kokkuvõtteks jään ma ona ONE XL-ga igati rahule. Mäletan et mullu kui Norra sai mindud, siis oli Agol veel varasem Tomtom-i versioon kasutusel ja see toimis kah väga hästi.
Võib-olla on nn supre-pupper megavarustusega Tomtom liialt keeruline lihtsa eesti mehe jaoks?!
IP

Pole olemas kehva kala, on kehv kokk!
Toivo Voit
Nupuklubi
*
Postitusi: 83


« Vastus #20 postitatud 29.01.08 14:12 »

Lisan oma kasulikud kogemused (antud küsimustes ei oma mudel ja süsteem mingit tähtsust). Kui lasta aparaadil koostada marsruut "lühim tee" või "kiireim tee" printsiibil, on kasulik mõlemad pakkumised pluss see tee, mida ise õigeks pead, kaardil üle vaadata ning kilomeetrid ja minutid välja kirjutada ning alles seejärel nende numbrite alusel ise otsustada. Mitu korda juhtus, et navigaatori "kiireim tee" oli nelja- viietunnise sõidu kohta arvestuslikult vaid paar minutit kiirem kui "mittekiire" teekond ning "lühim" võis olla vaid 1 km teistest marsruutidest lühem. Loogiliselt mööda häid sirgeid teid mööda minek ei olnud selle ränipea arusaamise järgi kumbki - ei "lühim" ega "kiireim" ning seda ei pakutudki.

Teine asi, millega tuleb arvestada, on see, et kiirust igal arvesse tuleval teelõigul arvutab ta oma masinliku seadistuse järgi, mis ei lange reaalse eluga kaugeltki kokku. Tõsi, seda saab vist kõigil aparaatidel menüüdest muuta, aga kes see ette teab ja kes kogu aeg viitsib. Mingi maakondlik asfalttee võib olla sätitud arvestuslikult 80 km/h ning Saksamaal ja Austrias on see piisavalt täpne ning õige seadistus, Itaalias pühapäeva varahommikul ka. Itaalias muul ajal või Poolas oleks aga vaja see seadistus enne keerata 30 km/h peale kui lasete aparaadil hakata "kiireimat" pakkuma. Poola "kiireima" tee orki ajas mind www.viamischelin.com, kelle soovitusel läksin lihtsameelselt Leedust Berliini poole seda laudavahe (asfalt!) teed mööda, mida rekkamehed "Põhja Puiesteeks" kutsuvad. Veetsin rekkade vahel 500-600 km 30 km/h  lõpututes sabades heinakoormaid vedavate traktorite ja hobuvankrite taga. 
IP
Johannes *jurss* Kiik
Tegija
**
Postitusi: 113



« Vastus #21 postitatud 29.01.08 15:19 »

Oma pikas postituses jäi lisamata, et  kui minu sõiduvahetus lõppes(Leedus, E67 peal, kus niikuinii enam gps-i vaja pole), tegin endale Tomtom720 kasutamise katseeksitusmeetodil klaariks! Nüüd teist korda Tomtomi kasutades kindlasti enam hätta ei jää!
Et kõik oli siiski õpitav ja polnud lihtsa eesti mehe jaoks mitte liiga keeruline, vaid pigem tüütult ebamugava menüü ja puutetundliku ekraaniga!   

Jõudsin ka teisele järeldusele.
Ainult Eestis kasutamiseks kalamehe vaatevinklist
on hetkeseisuga autogps-i mõttetu osta! Regio 1:150000  atlasest rohkemgi kasu!
(võibolla mõne aasta pärast kui  välja töötatud uued kaardid ja ekraanid)

Parem juba investeerida see raha korralikku käsigepsu, millest paljude kalastusviiside harrastamisel vägagi reaalne kasu!
Vähemoluline pole kalamehe seisukohalt ka aku kestvus laadimiseta, mis enamikel autogpsidel on 2 kuni 5 tundi(käsikate 17-28 h vastu)



IP

Ära hakka mõõtma, mul on niikuinii suurem:)...kala
sepaonu
Vana kala
***
Postitusi: 744



« Vastus #22 postitatud 29.01.08 16:04 »

Ma olen oma questiga rahul, mõõdud 11,4 x 5,6 x 2,3 cm , kestab 20h sisseehitatud akuga, 512MB vaba mälu peale eelsalvestatu, sama veekindlus, mis käsikatel. Ainukesed asjad, mis juurde tahaks, oleks magnetkompass ja teine antenn, paksus metsas kooleb, mingit taevast ikka tahab.
Tomtommid ja nüvid on autokesksed, käsikad pole nii popid autos kasutamiseks.
Mihke oleks praegu universaalne geps - auto-paat-mets ?
IP

Lindistan päikseloojanguid kõrvade vahele
JAN
Nupuklubi
*
Postitusi: 589



« Vastus #23 postitatud 29.01.08 16:20 »

Mihke oleks praegu universaalne geps - auto-paat-mets ?

Usun, et miski militaartehnika peaks nn universaalne olema. Terasest korpuses ja 2m pika antenniga. Lisaks töötab ka vee all.
Ilma naljata öeldes peaks vaatama miskit kallist prohvide navi tehnikat. Midagi sellist mis näiteks Dakari rallil kasutusel on tsiklimeestel või alpinistidel. Oluline peab olema see, et sööb kõiksugu digikaarte.
IP

Pole olemas kehva kala, on kehv kokk!
Johannes *jurss* Kiik
Tegija
**
Postitusi: 113



« Vastus #24 postitatud 29.01.08 16:20 »

Üks
Paar aastat tagasi ostsin "suure hurraaga" Nokia 5140 See oli esimene mobiiltelefon, millele pakuti lisavarustusena gps-korpust. Ostsin selle korpuse(1700 eeki maksis tol ajal) ja olin rahul et gpsi mure sai  nii odavalt  lahendatud!
Tegelikkuses seal miskit roosilist polnud. Ainsa plussina meenub korralik ja hästijälgitav trip logi(juhul kui toimima sain) Kõik vajalikud statistilised numbrid olid korraga näha!
Suurim miinus oli loomulikult aku kestvus(üle 2h gpsi kasutamisel üldiselelt ei kestnud)
Miinuseks oli kohutavalt kehv levi.Satelliitide leidmine võttis aega tavaliselt  5-15minutit, kuid oli ka juhuseid, kui navigeerimiseks vajalik hulk satelliite jäi üldse leidmata !(Ei viitsi oodata lõputult ju!)
Kusjuures kui navigatsiooni ajal  telefoni kuidagi "valesti" pihku võtsid kadus kohe kiirelt  ka signaal!  
Korra oli mul sellest telefonist siiski ka kasu! Küll mitte gps-ina, vaid kui elektroonilise kompassina!
Läksime sõbraga kahekesi Liust lahele jääpeale. Rahvast oli vähe ja kala näris kehvasti.Peale lõunat hakkas jubedat  lobjakat sadama ja tõstis ka tuult! Mingi hetk otsustasime kaldale minna, kuid meie arvamused auto asukohast erinesid 180kraadi! Ainus abivahend oli sel hetkel seesama Nokia 5140! Kasutasime kompassi(gps-i ei julgend proovida, kuna oht oli reaalne, et "tõmbab tühjaks"ja ongi aamen!) Kaldale tulime kenasti 4-5 kilomeetrit pealetulekukohast Lõunas, kuid tegemist oli vähemati kindla jalgealusega.

Siinkohal tahakski  küsida Piibu käest , kuidas tehnika edasi arenenud on ja kaua tänapäevasel mobiilil aku gps-i kasutades vastu peab?
IP

Ära hakka mõõtma, mul on niikuinii suurem:)...kala
Johannes *jurss* Kiik
Tegija
**
Postitusi: 113



« Vastus #25 postitatud 29.01.08 16:24 »

Sepaonu, ma usun, et see sinu Quest ongi praegu kõige universaalsem iseenesest.
IP

Ära hakka mõõtma, mul on niikuinii suurem:)...kala
puhh
Tegija
**
Postitusi: 142



« Vastus #26 postitatud 29.01.08 16:56 »

Huvitaks mindki, et mis siis autosse ja metsa kõige paremini sobib. Jurssiga rääkisime eile sel teemal pikalt ja kahtlustasin ka, et manual jäi neil korralikult läbi lugemata. Olin endale seda go720 ostmas, aga hetkel võttis tuju ära. Igaksjuhuks :)
Samas Garmin gpsmap 60csx-ga ilmselt autos ei navigeeri. Minu kalakohad on täna suht kergelt leitavad- juminda, andineeme ja kasari leian ka ilma gepsita üles.
Samas sõitsin eelmisel aastal mitu korda lihtsalt perega lõunaeestis ringi, ning kohati oli suur küsimus et kus oleme ja kuhu edasi.
Aastavahetusel samuti. Värske lumi oli maas ja mitte ei saanud aru et see regio atlases märgitud asfalttee on juba sõidetud. Ning seega ka õige teeots möödas.
Loomulikult meeldiks mulle rohkem 60csx. Kui sellega saaks autos ka navigeerida. Metsas annnab ta tomtomile ilmselt kindlasti silmad ette.
Ehk ....pika jutu lõpetuseks, kas keegi teab võrrelda go720  60 csx-ga?
Kui hästi saab 60csx kasutada autos?
IP

Internetis kala küll, nahh sinna Peipsile ronida.
sepaonu
Vana kala
***
Postitusi: 744



« Vastus #27 postitatud 29.01.08 17:50 »

Selle 60csx-ga saab autos navigeerida vabalt, paned armatuuri peale või surud armatuuri ja klaasi vahele ja kõik. Kui mugavamalt tahad, siis lisavarustusena saad osta hoidiku, autotoite, kui akna peal ei taha millegipärast hoida, siis ka lisaantenni.
Ma valiks gepsu sellises järjekorras selliste näitajate järgi:
1.sisseehitatud aku min 18h või AA laadsed
2.ühilduvus merekaartidega
3.kaartide saadavus ja hind sellele kaubamärgile
4.piisavalt mälu igasugu kaartide jaoks või see mulk mälukaartide jaoks
5.veekindluse aste
6.magnetkompass
7.antenni tundlikus, juhul kui palju pampas käimis, on oluline asi
8.seadme suurus
9.muud tilulilud nagu värviline, häälkäsklused navis jms atraktiivne ja mugavusvärk

Ilmselt aitab otsustada peale põhinäitajate ka seadme omale meeldimine, sõprade soovitused, hind, garantii, mis kaasas on seadmega jms

IP

Lindistan päikseloojanguid kõrvade vahele
puhh
Tegija
**
Postitusi: 142



« Vastus #28 postitatud 29.01.08 18:06 »

Sepaonu> Ühesõnaga näitab marsruuti samamoodi kui tomtom?
Mind need häälega juhatamised eriti ei huvita (iseenesest kui need on pole ju paha). Aga lihtsalt kaart väiksem?
Pole kunagi sellist riistapuud omanud, plaan soetada kindel. Peab ilmselt Piritale minema ja laskma neid endale esitleda.
Samas on selge et igaüks kiidab enda toodet. Pean silmas eelkõige kaupmehi.
Ja minusugune "kogenematu":) tõmmatakse hoovi ära. Kerge vaevaga.
Tahaks ühte ja korralikku.
IP

Internetis kala küll, nahh sinna Peipsile ronida.
JAN
Nupuklubi
*
Postitusi: 589



« Vastus #29 postitatud 29.01.08 18:09 »

Vahest tasub siis külastada Soome meremessi Paat 08 (8.-17.02) või kalastusmessi Kalastus 08 (29.02-2.03) Tihtipääle jõuavad uued vidinad põhjapoole varem kui siia.
IP

Pole olemas kehva kala, on kehv kokk!
Lehed: 1 [2] 3 4 5 ... 9   Üles
Trüki
Alamfoorumisse:  


© 2005-2013 Emajõe Nupuklubi