Foorumi esilehtLogi sisseRegistreeruPortaali

Ahoi, Külaline.
Foorumisse postitamiseks
pead sisse logima.
Kui sul pole veel kontot,
siis loo konto.
Kui sinu konto aktiveerimise e-mail läks kaduma, siis kliki siin.
07.12.19 11:32

Kasutajanimi, salasõna
Unustasid salasõna?
Otsi foorumist

Statistika
Postitusi : 14060
Teemasid : 1468
Kasutajaid : 16180

Viimati registreerus: annabellejh18
Kasutajate nimekiri
Hetkel foorumis

Rohkem statistikat...
Emajõe Nupuklubi  |  Varustus  |  Elektroonika  |  Teema: GPS-idest, ühe ja teise nurga pealt
Lehed: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9   Alla
Trüki
Autor Teema: GPS-idest, ühe ja teise nurga pealt  (Loetud 146623 korda)
Johannes *jurss* Kiik
Tegija
**
Postitusi: 113



« Vastus #75 postitatud 13.02.08 00:14 »

Sai seoses ühe teise teema foorumisse tekkimisega hulk gps-kautamisest ja toimimisest rääkivaid tekste läbi järatud! 

Jäi pisut hinge kripeldama, et kuidas see Tomtom siiski toimima peaks!
Laenastin veel viimast korda seda sama GO720autogepsu. Lasin  aparaadil kõiki oma päevaseid sõitmisi(Tallinna piires) navigeerida! Kohale juhatas ilusti. Küll kindlasti mitte kõige kiireimaid teid pidi, aga siiski. Meeldiv üllatus oli, et kõikvõimalikke pubisid restorane amteteid jne. teadis  hästi! Bensiinijaamadel olid iseg telefoni numbrid taga(ei kujuta küll ette miks mul neid võiks vaja minna, aga las olla)
Õhtul sõitsin Tabasalu Spordikeskusesse. Lasin jälle navigeerida. Haabersti ringi peal tahtis mind kangesti Harku poole sundida sõitma. Mina kangekaelselt keerasin aga julgelt Rannamõis tee poole, mille peale kukkus pasundama, et:"võimaluse korral pööra ringi!" Mitu kilometrit pasundas vahetpidamata, et pööra aga ots ringi!
Peale Tiskre oja sain teada ka põhjuse. Nimelt lõppes Tomtomi kaardil  sealsamas igasugune tee ja edasi näitas kaart, et olen tühermaale sattunud!
   

Tõde, miks need asjad just nii on, nagu nad on saabus tänu Varese EOMAPi teemale, mille all olevates linkides palju asjalikku lugemis oli.

Tomtomidel kasutatav kaart on TeleAtlasest pärit ja see 71% katvust on ikka paras tüng!

Teen siin ühe copypaste biker.ee foorumist:

TeleAtlase Eesti osa andmed on seisuga 01.01.2006  71% katvust tähendab, et kasutusel on AINULT riigimaanteede klass + 47 linna tänavatevõrk - kokku ca 21 000 km. Kui sinna lisada sealt puuduvad väiksemad kohaliku tähtsusega asfalt- ja kruusakattega teed + metsateed + puuduvate asulate tänavad, on Eesti teedeandmestiku kilometraazh natuke üle 80 000 kilomeetri  Lihtsalt info kasutajale teadmiseks ja liikumisel arvestamiseks.
 Aga hind vastab sisule. Sellega olen igati päri.
IP

Ära hakka mõõtma, mul on niikuinii suurem:)...kala
puhh
Tegija
**
Postitusi: 142



« Vastus #76 postitatud 13.02.08 09:13 »

Samas räägitakse et selle routable (ohh julgen juba väõõrsõnu kasutada!)  pole kasutajaid ja vajadust ja mida iganes. Igas teises foorumis on kiun, et sellest tuntakse puudust.  Mingeid punkte  vedada kuskile kaardile eelnevalt on tore. Aga kui tekib vajadus marsruuti muuta teepeal? Kui seal on näiteks ette teadmata mingi teetöö? (sain näiteks eelmisel reedel üllatuse osaliseks et Jürist ei pääsegi otse Arukülla, vaid tuleb sõita ringiga läbi Lagedi)
Biker, geopeitus, kalastajad, jahimehed, jalgratturid, muidu matkajad ja....no kes kõik veel. Lisaks veel näiteks kokkulepe kohalike gps müüjatega, et see kaart on standardis sees. Kas soomlased-rootslased-lätlased ei oleks sellest huvitatud?  Samas tunnistan, et ml pole aimugi kui palju selle juurutamine maksaks, milline on tasuvuse piir.
Valikul routable või tavaline julgen küll arvata et enamik valiks routable.

IP

Internetis kala küll, nahh sinna Peipsile ronida.
JAN
Nupuklubi
*
Postitusi: 589



« Vastus #77 postitatud 13.02.08 09:57 »

Aga kui tekib vajadus marsruuti muuta teepeal? Kui seal on näiteks ette teadmata mingi teetöö? (sain näiteks eelmisel reedel üllatuse osaliseks et Jürist ei pääsegi otse Arukülla, vaid tuleb sõita ringiga läbi Lagedi)
Valikul routable või tavaline julgen küll arvata et enamik valiks routable.

Tomtomi puhul pole mingit probleemi sõidu ajal marsruudi ümberjoonistamisega. Tuleb lihtsalt sisestada näiteks 1 lisa huvipunkt (näiteks kui näidatud ümbersõit miski asula kaudu) selle asula näol ja ok. Loomulikult on kõik see siis nii ilus, kui riigi kaart navigaatoris on korralik. Eestis ma navigaatorit ei kasuta, pole vaja, külla aga Lätis ja Soomes ning Leedus Poolas. Probleeme on Lätis, õnneks mitte Riias (hull linn hullude juhtidega). Ka Poolas tuleb eelnevalt kontrollida põhilised kontrollpunktid paberkaartil üle. Üldse on minu arvamine selline, et usalda, aga kontrolli ja kui saad kasuta ka oma senist kogemust, kui on. Pikema marsuudi korral tuleb see ikka ette valmistada nn põhiliste kontrollpunktide kohapealt, need sisestada ja neid ka kasutada. Sest krt teab kuidas see ränist aju oma loogikaga võib meid viia punktist A punkti B. Kohale ta viib kindlasti, aga kuidas?!

Soomes näiteks on selline asi olemas nagu "läbi GSM süsteemi edastatav liikluinfo reaalajas", st et su mobla on läbi sinihamba (võib-olla saab ka test ühendust kasutada, aga mina kasutan nii)  ühenduses auto navigaatoriga. Vastav teenus peab olema sinu operaatori poolt lubatud loomulikult ja kogu info teede paranduste, ümbersõitud, kiiruse piirangute kohta kajastub ka marsruudis.
Tõsi vahel on mul ühenduse loomisega olnud probleeme, põhjus teadmata.
IP

Pole olemas kehva kala, on kehv kokk!
sepaonu
Vana kala
***
Postitusi: 744



« Vastus #78 postitatud 13.02.08 10:19 »

Puhhi jutt oli just nimelt eesti kaardi kohta(regio kaart garmini gepsus), JAN, mis pole navigeeritav. Garmini puhul on city selekt navigeeritav kaart, mis eestis toimib tallinnas ja põhimagistraalid.
Tegelt peaks vares lisama, et peale jursi on ka JAN-l keelatud tomtommi toppida igasse teemasse  :)
IP

Lindistan päikseloojanguid kõrvade vahele
vares
Nupuklubi
*
Postitusi: 625



« Vastus #79 postitatud 13.02.08 10:39 »

te suutsite nyyd nii sujuvalt kaks teemat omavahel segi ajada, et ma tõesti ei viitsi enam järge ajada mõlemas ja mingeid ristviiteid teha - tõstsin kokku kõik ;)

Tsiteerin: puhh
Samas räägitakse et selle routable (ohh julgen juba väõõrsõnu kasutada!)  pole kasutajaid ja vajadust ja mida iganes.
...
Samas tunnistan, et ml pole aimugi kui palju selle juurutamine maksaks, milline on tasuvuse piir.
vot justnimelt. routingu juurdetegemine on suur-suur tükk tööd. palju rohkem kui lihtsalt kaardi tegemine. mingi pisikese eesti kaardi puhul ei tasu see lihtsalt ära. ainuyksi selline kompilaator, mis oskab routable kaarte teha maksab 30k. aga see on see väike osa. lisaks on kaks korda niipalju tööd, kui on kulunud olemasoleva kaardi väljatöötamiseks. eestis pole niipalju garmini seadmeidki myydud, kuipalju oleks vaja neid kaarte myya, et omadega nulli saada.
IP

wrz/vares
vares
Nupuklubi
*
Postitusi: 625



« Vastus #80 postitatud 13.02.08 10:42 »

keda huvitab, siis natuke vahelugemist: milline gps kasutab millise tootja kaarte

sorisin natuke veebi ja jäi silma et garmin ja tomtom on ammu omavahel ragistanud. küll nõutakse konkurendi autoseadmetele piiranguid ja süüdistatakse, et teine on seadmed temalt kopeerinud või et need ei käi ikka sama patendi alla. ja siis sama kohtuasja lõppedes kuulutavad mõlemad kuidas nad ikka lõdva randmega selle kohtuasja võitsid ja teine ainult kiusu ajab

eelmine aasta on neil olnud suurem ragin teleatlase pärast, mida mõlemad tahtsid ära osta. tomtom tegi juulis teleatlasele ostupakkumise, millepeale garmin paanikasse sattus, et ostetakse ka teine kaarditegija ninaalt ära (nokia ostis hiljuti ära navteq'i, mille kaarte garmin suures osas kasutab) ja pakkus omakorda tomtomist yle. nädal hiljem pakkus tomtom garminist yle. ükskõik kumb selle omavahelise rebimise kaotab, peab hakkama konkurendilt oma seadmetele kaarte ostma, kui tahab tegijate hulgas pysida. ja naljakas on vaadata seda siplemist ja üksteisele raha taskusse toppimist firma pärast, kes on stabiilselt kahjumis ;)
nokiapoolsne navteq'i ost tahendab arvatavasti seda, et nokia hakkab oma telefon-gps-kaamera-misiganes kombainidega teistele gps tootjatele kovasti kandadele astuma.

eestis sellist raginat vist lahti ei lahe regio ja eomapi vahel :)
IP

wrz/vares
puhh
Tegija
**
Postitusi: 142



« Vastus #81 postitatud 13.02.08 10:46 »

Vares, aga peale Garmini on olemas ju teised gepsid ka. Ja see on arenev majandusharu.  Mitte hääbuv nagu kinnisvara....Loogika ütleb, et siin on sama lugu mis mujalgi- kes essana asja teeb, see selle pealt ka teenib.
Ja mõtlema peaks globaalsemalt kui ainult Eesti. Kas seda routable eesti kaarti ei oleks võimalik müüa näiteks maha ka euroopa kaartide koostajatele? Minu jaoks võõras ala, aga turgu annab ju ka tekitada.

Jõudsid vahepeal lisa kirjutada. See et kaks tootjat omavahel ragistavad, selle asemel et koostööd teha on ka tavaline :(
IP

Internetis kala küll, nahh sinna Peipsile ronida.
vares
Nupuklubi
*
Postitusi: 625



« Vastus #82 postitatud 13.02.08 11:03 »

ma tõesti ei tea, kuidas neil tootjatel see omavaheline suhtlus käib. eks mingil määral vast teevad koostööd kah. ma ei usu, et teleatlas kaib ise siin teid mõõtmas voi navionics sygavusi loodimas.
aga gps on arenev tegevusala, küll ükskord jõuab aega, millal kalev koju tuleb, navigeeriv gps näpus ja teekond salvestatud.
IP

wrz/vares
JAN
Nupuklubi
*
Postitusi: 589



« Vastus #83 postitatud 13.02.08 11:53 »

Asi lõppeb aga sellega, et tuleb Microsoft ja ostab kõik ära ja teeb sellise saasta, et alla 4000 GB prose seda ükski räniaju ei jooksuta ning 100 km läbimiseks tuleb teha 10 restarti.
IP

Pole olemas kehva kala, on kehv kokk!
puhh
Tegija
**
Postitusi: 142



« Vastus #84 postitatud 13.02.08 11:55 »

Vale. Asi lõpeb sellega et Pant ja Co plaanib ära osta ka Finnairi. Ja Kruuda plaanib Fazeri ja Cloetta ostu. Küsimus on lahtine kes ostab Nokia, Microsofti ja teised.
IP

Internetis kala küll, nahh sinna Peipsile ronida.
vares
Nupuklubi
*
Postitusi: 625



« Vastus #85 postitatud 13.02.08 12:05 »

Asi lõppeb aga sellega, et tuleb Microsoft ja ostab kõik ära ja teeb sellise saasta, et alla 4000 GB prose seda ükski räniaju ei jooksuta ning 100 km läbimiseks tuleb teha 10 restarti.

microsoft ja google ja muud sellised ostavad oma kaarte samuti navteq'i ja teleatlase kaest. see millised puudused nende endi toodetel on, ei puutu kaarditootjasse.
nad on ostnud ära kyll väiksemaid kaarditegijaid, pigem vast selleteemalise know-how parast, kui et soovist ise kaarditootjaks hakata.
IP

wrz/vares
Johannes *jurss* Kiik
Tegija
**
Postitusi: 113



« Vastus #86 postitatud 13.02.08 13:41 »

Ei mäletagi enam kust kuulsin, aga kõrva jäi, et Regio pidavat vastavalt Garmini tellimusele uut kaarti välja arendama...
Tegin sellepeale eelmine nädal Regiost järelepärimise ja  Küsisin: "kas vastab tõele, et Garminilile on teilt uus kaart tulemas ja kui on siis mida uut see sisaldama peaks?
Sain vastuseks, et tõesti, kaart tegemisel ja uus on sellepoolest, et tegemist ruuditava(väljamaakeeles routable) kaardiga!
Seda küsisn kaa, et kas ka topograafiline? Vastus: Ei.Rohkem ei tulnd meelde esimese hooga küsida.

Kui see uus ruuditav kaart  saab olema sama teedevõrgu peal ja täies ulatuses+ teeb erinevatel teekatetel ja sellest lähtuvalt ka sõidukiirustel vahet, siis tulemus PEAKS olema ju ülimalt kasutajasõbralik!
Kuidas tegelikkuses välja näeb, see iseasi, aga eeldused on head!

Foorumite sobramise tulemusena sain  teada, et TeleAtlase Eesti kaart, on allhange  EOMAP-ilt. Ja seda infi on täpselt niipalju, kui TeleAtlas küsis ja oli nõus maksma! (sain aru et EOMAP-il olnuks pakkuda pea 4korda rohkem teid ja infi!)
IP

Ära hakka mõõtma, mul on niikuinii suurem:)...kala
makrell
Tegija
**
Postitusi: 31


« Vastus #87 postitatud 13.02.08 14:42 »

Jube palju tarka juttu erinevate gepsude kohta. Pooled asjad mulle arusaamatuks jäävad aga no polegi mul vaja nii tark olla. Kasutan võimalust ja küsin korra vahele... et millist koordinaatsüsteemi Eestis tavaliselt kasutatakse? Kuidas peaksin seadistama gepsu kui tahan, et süsteem ühtiks maaameti kaardil olevaga? Seal üks maanteede variant on x ja y. Kas on võimalik nendega kokkulangevalt seadistada ning milline koordinaatsüsteem on kõige täpsem? Ei teagi kas kirjutasin piisavalt arusaadavalt.
IP
vares
Nupuklubi
*
Postitusi: 625



« Vastus #88 postitatud 13.02.08 15:34 »

GPS ja Eesti ristkoordinaadid
IP

wrz/vares
anta
Kalastushuviline
*
Postitusi: 7


« Vastus #89 postitatud 14.02.08 19:59 »

Uurisin täna eomapist eesti kaardi kohta. Teatati,et mõne nädala pärast saavad hakkama navigeeritava eesti kaardiga. Kellel eomapi mittenavigeeritav olemas peab maksma ainult hinnavahe. Paistab, et eomapi ja regio vahel on rebimiseks läinud!
IP
Lehed: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9   Üles
Trüki
Alamfoorumisse:  


© 2005-2013 Emajõe Nupuklubi