Esileht arrow Kalamehetarkus arrow Kalamehejutud arrow Jutuvõistlus 2006: Süstamatk issiga

Navigatsioon

Unustasid salasõna?
Registreeru
Jutuvõistlus 2006: Süstamatk issiga Trüki E-mail

Ma tükk aega olin mõelnud selle peale, et peaks kaevama välja vanad matkapäevikud matkadest, mis me kunagi isaga tegime.Ema ja isa olid süstaga matkanud kunagi enne Kanakülast Riisale. Ühel aastal tegime isaga raudna ülemjooksult Navestile(saarisoo) ja teisel aastal Vana-Kariste järvedelt Riisani mööda hallistet või oli see vastupidi, ei mäleta. Aasta oli siis umbes 1976 ja mina siis umbes 13 aastane. Isaga koos käisin selles eas nädalalõppudel suhteliselt vähe koos kalal.Mustamäe poisina veetsin popipäevi Harku järve ja Tiskre oja kaldal. Suvised matkad olid seda toredamad ja nendeks valmistutti tasapisi terve kevad. Mõlemad matkad olid üsna vihmased ja suhteliselt kalavaesed. Üle nädala telgielu ja põnevat matkamist siis selleaegsel üsna metsikul Hallistel jätsid sügava mulje. Matkasüsta saime laenutusest ja algpunkti viis ja lõpppunktist korjas peale meid keegi isa sõber või töökaaslane.

Päevikud on kohati kuivavõitu märkmed nii ilma, kui menüü kohta aga otsustasin, et toksin need ümber ilma muudatusi tegematta(omalgi on üsna kummaline lugeda 13 aastase väljendeid ja keelepruuki), lisades ainult mõnda kohta kommentaari, et kuidas mulle omale on asi meelde jäänud. Kommentaarid on sihkeste [ ] märkide vahel. Kuna kirjutasime vaheldumisi, siis on ka "issi" ja "poja" , kuigi pakun, et selles vanuses, nagu ma siis olin, oleks iga "poja" mul harja punaseks ajand, sest kõik poisid tahavad ju, et neid selles vanuses meesteks peetaks. Isa tolleaegse "poiss" ja "poisiraisk" pidin muidugi alla neelama, kättemaksuks kasutan kommides "vanameest".

Vana-Kariste – Riisa matk.

POJA:
12.06
Tõusime hommikul kell 5.00 , sõime, mina 1 võileiva, isa 2. Jõime kohvi. Onu Harry tuli kell 6.00 . Hakkasime sõitma. Pärnus käisime söömas sööklas ja ostsime 1ltr piima ja 2 sarvesaia. Sööklas sõin mina : 1 sealihastroogonov, 1 piim, leiba, isa : 1 praad, 1 magustoit, piima, leiba. Järve leidsime ilusasti üles, sõitsime lähemale – silt järvele sõitmine erilubadega. Läksime ülemust otsima, saime kätte kohe esimesest majast. Oli Tartu mees ja väga jutukas. Temalt saime sõiduloa. Nad olid Harryga suured sõbrad. Kui Harry ta veel poodi viis, olime omad poisid. Juhatas ja õpetas meid.

Süsta panime kokku umbes 2 tunniga. Hakkasime telgiplatsi otsima. Igal pool oli peaaegu soo, mäda kallas. Saime täitsa märjaks, tulime tagasi sauna. On külm ja rõske. Sõime tüki suitsuvorsti – 1cm ja kubki 2 pekileiba. Mahla ei teinud lahti. Praegu istume ja kirume ilma. See külma ja märjaga aerutamine tegi tigedaks. Sõitsime päris mitu kohta läbi suurel ja väiksel järvel, igal pool pehme pudru. Kui ilm vähegi lubab, läheme teisele poole kallast. Siia jääda ei taha – väga must ja külm. Loodame kuidagi reedeni vastu pidada, siis tulevad tuttavad laagripaigad.

ISSI: Külmetasime ja ootasime, et vihm üle läheks. Lõpuks jäigi. Kraam peale ja sõitsime üle järve sauna vastas. Enam-vähem sobiv laagriplats. Natuke tuli päikestki. 18.30. raiusin oksad, pakime telgi, tulematerjali piisavalt. Telk üleval, kraam sees, tuju hea. 20.45 läksime süstaga õngitsema. Proovisime siit ja sealt, 0. Näkivad väiksed, ma sain väikse ahvena, lasin tagasi. 21.30 paiku tulime ära. Sõime juustu leiba ja teed. Magama 23.30. Mõnus. Õngitsemise ajal hüppas üks 1,5 havi aeru labale, nii, et võisin teda kaaluda.

13.06
Magada oli hea soe. Ärkasin 7 paiku, väljas päike, keerasin teise külje. Tõusime 9. Juba taevas pilves(üleni hall) Ei saja aga pidev ähvardus. Tuult pole. Sõime kohvi, jääkala tomatis, leib, või. Nüüd kuivatame eilseid riideid. Kell on 11. Panime kokku spinnid. Järve kaldalt püük välistatud. Õhu temp. 13C aga tunne on soe. Üksikud vihma piisad. 11.30 hakkas kergelt sadama. Oleme telgis.13.00 Ikka sajab. Keeran magama. Ärkasime 18.30. Sajab sama moodi. Meie selja taga ca 30m on üks kalameeste putka. Kapitaalne, ilma ukseta aga kahe auguga raudahi on sees. Tegime sinna tule, kateloki. Sõime: a 2 kruusi puljongit, pekileiba.Siis jäi nagu vihm korraks järgi. Läksime spinnadega järvele, 3-4 viset, siis hakkas jälle sadama, tulime ära. Hakkame kaarte taguma. 20.45. 22.30 Läksin putkasse, tegin kateloki täie teed. 23.00 joome teed konniga, küünal põleb tühjas "greko" purgis.Tibab. Jääme magama lootes, et homme vähemalt terve päev ei saja. 23.30 Tsao ! Tibab.

14.06
Kuradi poiss ajas mind üles kell 5, ise tõusis 4.30 Kõva tuul, õhk 7,5 C, telgis 11C. Magada oli soe. Õnnistan seda hetke, kui otsustasin kaasa võtta porolooni. See hoiab alt soojas, kaks tekki on peal. On näha isegi sinist taevast. Hommikusöök – kohvi ja juustuleivad. A 2 ja a2 juustusaia.Kohvivett keetis poiss, nägi suurt vaeva tuulega. 6.30 läksime kalale. Loopisime 30 min tühjalt, siis hakkasime õngima. Keskmine tuul, vahelduv pilvisus, kohati päike.

POJA: Kui me õngitsema hakkasime, hakkas kohe võtma, kuid kõik väikesed. Vahetasime mitu korda kohta, igal pool väiksed kalad. Siis sõitsime kahe järve vahelise jõe suudmesse, seal oli kuulda pladistamist. Saime paar ahvenat kõrkjatest ja paar nurgu kumbki. Siis mul järsku kork kadus, tundsin kohe, et on midagi kobedamat. Hüüdsin isale, et on taga ja on vaja kahva. Isa rabas kahva ja hakkas õpetama. Veepinnale tuli ilus kollase kõhuga suuremat sorti latikas(isa määras oma kogenud silmaga – 1kg) Kuid volask jäi rohtu kinni ja ootamisest ja ridva väristamisest polnud kasu – läinud. Siis püüdsime veel siit ja sealt , paar nurgu ja ahvenat. Tulime koju ja sõime. Sõime suppi, kaks leiba, kohvi ja söögi vahel kirusime äraläinud kala. Päike tuli välja, isa palvetab. [et ilm parem tuleks] Lähme varsti uuesti püüdma tõsise kavatsusega mõni soliidne kala krahmata.

ISSI: Lõuna oli 12.30-13. 14 paiku uuesti järvele. Küllalt kõva tuul. Õngitsesime siit ja sealt, 13 kala – ahvenad, särjed, 1 väike latikas. 19 paiku tulime ära. Õhtuks – küpsetatud kalad, keetsime koorega kartulit, leib, või, tee. 22.00 õhu temp 7C, telgis alla 12C, katuse all 14C. Küünal põleb, varsti jääme magama. Homme plaanis edasi liikuda.

POJA:
15 juuni. Tõusime 8.30 Ilm on ilus, tuult pole. Kui mina hommikul väljas käisin ennast kergendamas, siis oli jube udu. Hakkasime toitu valmistama, sööme ja paneme lõikama.

ISSI 9.30. Hommik söödud – kohvi, juustu leivad. Taevas üksikud pilved. Nüüd plaanis habet ajada, pesta(pärast kodu pole seepi näinud!), laager kokku ja minema tundmatusse. Telk oli juba peaaegu tühjaks visatud, küttepuude jäägid ära põletatud, läksin kuuse alla asjale. Tulin tagasi, poisiraisk oli kirvega üht ronti toksinud ja lõi endale vasakusse jalga läbi sääriku ja kahe soki. Haav ca 4cm pikk jala tõusul paremal küljel. Tundus nahahaav olema, verd tuli vähe. Tõmbasin ümber serva joodise marliga, panin sideme. Ajasin habet (vesi oli just valmis, pesin nägu) ja läksime jalgsi Abjasse. Käia sai ta küllalt hästi.

[ Mäletan, et vanamees läks sitale ja ütles, et ma puid juurde paneks. Esimese asjana rabasin ihaldatud kummikäepidemega matkakirve ja hakkasin ühte notti nüpeldama, mis oli pealt natuke lige ja ega kaua ei tulnudki oodata, käsi vääratas ja puunotist põrganud kirves maandus kummikus. Ehmatasin muidugi ja valus oli ka, aga lootus oli, et ei juhtunud miskit hullu. Uurisin jalga, rsk, kummik on vist katki ikka. Vajutasin katkise koha peale ja kummikust tuli verd. Ise ma ennast sellel momendil ei näinud aga karta on, et väga kangelase nägu peas polnud. Vanamees tuli lõkke poole sättides püsirihma ja mind kössitamas nähes küsis kohe, et mis juhtus. Lõin vist jalaga kirvega. Näita. Võtsin käed katkise kummiku pealt, veri oli näha. Vanamees ütles, et istugu ma paigal, ta hakkab habet ajama. Nutuvõru tuli ümber suu. Kössitasin ja vaatasin kuidas vanamees lõuga kraapis. Minu meelest väga aeglaselt. Lõpuks, kui oli lõpetanud, võtsime kummiku jalast. Mina ei julgenud alguses vaadata. Lõpuks ikka vaatasin. Kole oli. Kui jalg sai seotud, siis rahunesin natuke aga peas oli ikka üks mõte, et mis nüüd saab sellest matkast. Vanamees uuris kaarti. Tavai, lähme, enne, kui jalg paiste läheb. Hakkasime läbi metsa Abja poole minema. Käia polnud vigagi.]

ISSI: Praegu 11.40, istun haigla sidumistoa ukse taga. Pannakse õmblus, nahahaav. Nii, et jätkame matka. Abjast ostsin uue "Krona". Täiedame ka toiduvarusi. Järve juurest Abjasse ca 2km. Poest ostsin 2ltr piima, 1 leib, 1 purgis v.kapsasupp, 2 pakisuppi, 2 kosmost, 0,3 juustu kokku 3.40.-

[ Mäletan, et haiglas kartsin seda õmblemist ja painasin arsti, et pole vaja õmmelda, et paraneb niisama ära. Ikka õmmeldi. Tagasitulles jalg juba tuikas ja valutas. Vanamees lõikas poole tee peal kargu mulle, sain selle peale toetuda]

ISSI: Tagasi jõudime 13.10 Hakkan säärikut lappima. Kraam on paadis. Hakkame liikuma. Jala valu leebem ( andin ühe analgiini) 15.00

17.15 jõudsime esimese maanteesillani. Selle all kärestik. Süsta vedasin käsitsi üle eelnevalt kive laiali pildunud. Õhtu oode – piim, leib, pisut pekki ja juustu, keedetud kartul.

20.15 Valisime laagri Kamali metsatukas. Jõgi on ilus, laagrikoht ka. Kahju, et homme peab liikuma Kanakülasse. Poisil jalg tuikab ja see koht on muidugi paistes. Käib vaevaliselt kepiga. Näis, mis homme saab. Õhutemperatuur +2C Kuna me vahepeal sõime, läheme magama, a söömata.

[ Mäletan, et enne magamaminekut keetis vanamees katelokitäie teed ja valas sinna sisse konjakit. Käskis ära juua. Nuusutasin, haises vastikult. Lõpuks ikka võtsin ennast kokku ja jõin selle jälkuse ära. Hakkas mõnusalt soe ja magasin nagu surnud. ]

ISSI: Tõusin 7.30 Täna öösel hommikupoole oli telgis jahedavõitu. Külm öö ja kuuseoksi pole ka all. Sõime kalakonservi, leiba, kohvi. Poisi jalg on pisut parem. Läksime õngima. Võtab viletsalt, väiksed ahvenad. Jõgi väga ilus. Loopisin lanti. 1H – 300g 32cm, 1H – 1,3kg 50cm, 2 väikest viskasin tagasi. Küla ligidal. Käisin talus, rääkisin mammiga. Kamalis on pood, homme leivapäev. Nii et täna oleme siin ja võib-olla ka homme. Kuivatasin telgialuse, panin oksad alla, korrastasime riietust. Pesin sokke, pesime ka ennast. Vesi jões väga külm. Kalad puhastatud ja soolatud. Olen paljalt päikse käes, sääski ja kärbseid palju ka päikse käes. Nüüd teee söögkraam inventuuri, vaatame, mis poest tuua.

14.40 Hakkame tegema õhtu oodet. Suppi otsustasime keeta õhtul, sest praegu on palav. Lõuna oode : lõpetasime hommikuse konservi, tükikese juustu, leiba, kohvi. Nüüd lähme õngima.15.50

20.00 lõpetasime õngimise. Hakkas sadama. Ilmateade oli siiski õige. Saak – 19 ahvenat, nendest 2 suurt, kaks korralikku särge, üks 0,2-0,3 turb. Pisikesi ahvenaid ja särgi me ei võtnud. Nüüd on juba 20.50 aga sajab, ei saa süüa teha. Ootame.

22.50 Nii. Supp on söödud, joome telgis teed "kosmosega".

POJA: Supi keetmine vihma käes oli pisut ebamugav, õnneks tibas keskmiselt. Kõige suurem tsirkus oli see, kui ma lõkke kõrval vihma käes puhusin tuld elevile ja samal ajal sõin haugipäid. Tee oli hea. 23.10 öörahu.

Tõusime 9.30 Niikui isa välja läks, hakkas sadama. Isa läheb lõket tegema. Soojendasime kalasuppi ja joome kohvi. Kui isa läheb poodi, siis mina jään telgi juurde õgitsema.

ISSI: Poodi läksin 11.15 Tagasi jõudsin 12.15 Ostsin 5 leiba, 1sai, 1kg suhkrut, 2pk võid, 4pk shampinjoni suppi (koju viimiseks), 1 komplekt kruvitsaid, 1pk priimat, 1 Leek . Lõuna söödud 15.00 Praetud haugid, ahvenad, teed, leiba. Ilm on – oot, oot, kohe tuleb vihma aga lasi kalad ära praadida. Praegu poiss suitsetab ahvenaid, õrnalt tibab.

17.15 Käisin laagrist ca 300 allpool vana sisselangenud silla alust risust puhastamas, et homme saaks kraamiga alt läbi sõita. Nüüd teeme väikse kohvi ja kui sadama ei hakka, lähme õngima. 18.15 lähme turbaid meelitama. Õngitsesime 22.30-ni. Särgi ja ahvenaid ei võtnud. Ilm külm, kala ei võta, kumbki sai latika, poiss mõned ahvead siiski võttis. Need tegin paberis ära, eks homme sööme. Praetud kala on ka veel järgi.

Õhtusöök – a 1 pekileib ja 3 juustusaia, tee. Taevas ehapoolt on pilvevaba, näis, mis ilm homme on. Lähme magama, kell on juba 00.30

18.06
Tõusime 10.00 Vahelduv pilvisus, kerge tuul, päike paistab pilvevahelt. Hommikusöök – praetud kalad, kruus puljongit, kohvi, leib, või. Asjad pakitud, julgelt edasi. 13.00 Silla alt urkisime suure vaevaga läbi. Ületasime kaks kärestikku, mitu madalikku. Praegu päikesepaistel pesime ennast, ühes läbikasvanud madalikus. Nüüd edasi 14.50

18.00 Maimoja augu serva peal tegime õhtuoote, valasime süsta kogunenud vee välja ja sööme praegu rabarberit suhkruga. Kääru laagrisse jõudsime 19.40 Panime telgi üles, korrastasime majapidamist 21.15 läksime õngima. 22.15 tulime tagasi – 3 ahvenat, 1 särg. Õhtuks tee, leib, juust. Magama 24.00 Taevas on selge aga väljas on külm, 5-7C maapinnal

19.06
POJA: Kärssasime kella 10 välja. Leotan veel kiiska, mis eile otsa tuli. Läksime jõe peale. Enne tegi isa taigna valmis(BH) Loopisime seda laiali. Tulemusi ei andnud. Siis tegi isa pallikesed, pani kuiva sisse. Tulemused ilmnesid paari minuti pärast , nägime esimest siputajat. Saime 19 särge. Mitut kala ajasime tükk aega taga. Kolm tükki olid suuremad. Siis läksime õngedega – 3 ahvenat

[ BH on boorhape. Segades seda taigna sisse ja kaladele söötes lööb see ujupõie korra rohkem gaase täis, kui tasakaalus kalal. Mingi aja jooksul on võimalik ahnikuid, kes seda tainast liiga aplalt õginud, ka kahvaga püüda. Niipalju, kui mäletan, saime väiksemapoolseid särgi ja mõnda suuremat särge või turba ajasime ka edutult taga. Arvan, et tegime seda rohkem põnevusest, kui reaalsest vajadusest toiduvarusi täiendada]

ISSI: Lõunaks värskekapsa supp sealihaga (purk), millest 1/3 õnnetul kombel valasin maha. Sünnipäevakook : sai, või, suhkur, raberber [vanamehel 19 juuni sünnipäev] Nüüd 17.30, ajan habet, lähme õhtusele kalastusretkele. Püüdsime 22-ni – 17 korralikku ahvenat, 1 suur särg. Õhtusöök: keedetud kartul, leib, või, tee, küpsetatud kala. Leivavarud kahanevad millegipärast kohutava kiirusega. Magama kell 1.00

20.06
Tõusime 8.45

POJA: Isa äratas mind üles, ise aga ütles õhtul, et magame. Siis tahtis mulle põrnikat kõrva toppida.

ISSI: (sitasitikat) 10.00 Hommikusöök söödud – leib, või, kohvi, küpsetatud särjed – mudamaitsega, sest poiss ei pesnud neid korralikult ära. Hakkasime kraami pakkima. Taevas täitsa selge, päike paistab, tuult peaaegu ei ole. Sääsed märatsevad.

12.15 suund Tipule. Ilm palav aga on juba pilvi. Esmakordselt paadis kerge riietusega.

POJA: 12.45 Saime umbes pool tundi sõita, kui isa avastas süstas lekkekoha. Otsisime ilusa koha ja vedasime süsta kaldale. Hakkame lappima. Umbes 300m eemal on talu. Lõpetasime lappimise, lapp paremal pardal kõige suurema kaare kohal. 13.25 sõitsime edasi.

ISSI: 16.15 Sõime venesauna veski taga. Talust saime 1,5ltr piima. Leib, suitsuahvenad, või. Lämhe edasi.

POJA: Tipult panime mööda nii, et ise ka ei märganud. Sõidame ja sõidame aga midagi ei arene. Lõpuks järsku isa ütles – tunned? Kohe lõi ninna küüslaugu lõhn.[ väga suur ala oli puude all kaetud karulauguga] Kohe tundis isa tuttava koha ka ära. Asusime laagrisse. Panime telgi üles, asjad sisse. Isa pani konnaga õnge vette ja tõi puid. Praegu lõhub neid õhtuks, et oleks võtta. Mina jään telki "kosmoseasukaid" ootama.

[kosmoseasukad oli igaõhtune järjejutt raadiost] Isa lõikas lõkketoikad ja läheb arvatavasti lanti pilduma.

ISSI: Pool tundi loopisin, siis tundsin, et olin jube väsinud. Tulin telki ja viskasin pikali 20.00 paiku. Siis vähkresin. 21.30 pugesime teki alla ja jäime põõnama. Õhtust ei söönudki.

21.06
Ärkasime 9 niiet magasime peaaegu 12 tundi.

POJA: 16.30 . Kerge lõuna, a 2 pekileiba, karulauku ja 2-3 teed. Hommikusel püügil saime korralikke särgi ja paar turba. Isa tegi süüa, mina püüdsin tirtse. Me sõime pekileiba ja jõime teed. Siis läksime õhtusele püügile, alguses üles, pärast allavoolu. Isa sai ahvenaid,mina särgi. Sain ka ühe ilusa turva (250g) Kokku, koos hommikuse püügiga: 7 ahvenat, 20 särge, 2 turba. Isa teeb praegu süüa, ahvenatest suppi, särjed praeme. Isa nägi kitse, mina kuulasin raadiost kosmosetulnukaid.

[ Mäletan, et turbasi oli palju näha pinnas. Läksin kohe hasarti, et kala ju näha, nüüd peab saama ka. Turvad olid vastaskalda puude all suht kiire läbivoolu peal. Pildusin sinna rakendust aga eriti ei õnnestunud, küll vähe, küll palju ja okstes kinni. See oli üldse üks ilusamaid laagripaiku. Telkisime suurte tammede lähedal, millede kuivanud oksi me põletasime ja mis põlesid sinise leegiga. Ühe tamme tüve õõnsuses oli pool pakki soola ja toos tikku ja võib olla midagi veel, ei mäleta täpselt. Nii et metsik lääs ehk metsik halliste oli vallutatud juba ammu enne meie matka ]

ISSI: Käisin otsimas ööusse, kuna meie varud on 0. Leidsin raskustega 7tk. Nüüd magama 00.30

22.06
POJA: Tõusime kell 10. Sõime praekala, kohvi, leiba. Pesime. Sipelgad ei lasknud korralikut süüagi. Isa läks poodi kell 12.00 Mina läksin õngitsema. Püüdsin selleks tirtse.

ISSI: Kahe veomasina ja liinibussi abiga jõudsin Viljandisse, sest Kõpu pood oli kinni. Ostsin 2 leiba, 2 saia, 2 kondenspiima suhkruta, 2pk sidruniküpsist, 2 pk vahvleid, 0,3kg juustu, 2 kellukest, jõin kannu õlut. Tagasitulekul kasutasin 3 veomasinat. Laagrisse jõudsin 18.00 Pesin kohe ennast. Nüüd väike eine. Kalaga võileib, juustuga sai, küpsised, kohvi. Õngitsesime õhtul. Sain ühe 0,2 turva. Võtsin poisil poisi jalal õmblused maha, viis õmblust. [ Mäletan õudusega seda õmbluste mahavõtmisele eelnenud ettevalmistusi ja juttu. Suur pussnuga ja pardimokanäpitsad desinfitseeriti alkoga, olin minestamas. ] Nüüd väike õhtusöök, siis magama. Poiss sõi ära ühe kukesupi, mina sõin ära oma turva praetult. Jõime teed. Poiss juba magab. Lähen ka. 00.30

23.06
POJA: Tõusime 9.45 Ilm pilves. Isa läks oma õnge vaatama ja hakkas kohe karjuma. Tiris välja ilusa turva 500gr 30cm. Mina ei saanud midagi.

ISSI: Hommikuks praetud turb, leib, sai, või, kohvi, poisile 1 juustuleib. Kuulasime jutu ära. Ilm soe, pilves, vaikne. Tibab õige õrnalt. Asjad koos, poiss kontrollib laagriplatsi, kohe lähme edasi. 13.00

14.10 Sundpeatus, hakkas päris hoolega sadama. Poiss on tubli, kogu aeg aerutanud.

[ Mäletan selle agara aerutamise põhjust ka. Vanamees ju pidevalt kääris oma sõdurisärgi varukat üles, punnitas biitsepsit ja mainis, et näe, jälle suuremaks läinud, aerutamine teeb ikka imet. ]

14.30 Vihm põhiliselt üle, lähme edasi, vahepeal a 1 pekileib, suhkruta tee.

POJA: Sõitsime edasi. Me ei pannud tähelegi, kui jõest mööda panime. Jõudsime kinnikasvanud kohale ja varsti olime laagris. Tegime puid. Tõime need umbes 300m kauguselt. Isa hakkas pakisuppi keetma, mina tegin telgi tipp-topp. Sajab vihma.

ISSI: Sõime pakisuppi, jõime teed vahvlitega. Nüüd õmbleme poisi jope varukaid. 18.45 Lähme operatsioonile Nils Bohr. Operatsioon ei andnud tulemusi. Alvar püüdis õngega 2 särge ja ahvena. Sajab jälle. 21.00 Teeme mõned turakad. Ei söögi, lähme magama. Poisil pidi kõht tühi olema, aga suppi ei taha. Tähendab ei ole tühi. 21.45

24.06
Ärkasime enne 8-t. Telki on tunginud terve brigaad „starfightereid”, mõned on ennast juba tankinud verega. Hommikul – eilne supipära, leib, praetud sai ( väga hea), kohvi. Lähme kalale 10.00 Operatsioon NB ei õnnestunud, õngitsesin 2 ahvenat, 8 särge. Lõunaks poissmehekartulid pekinahaga, tee, bisnad. Soojendasin habemeajamis vett. 18.00 Ajasime habet ja pesime. Lähme veel õngima. 19.00

POJA: Õngitsemise tulemused: 26 kala, 2 ahvenat, 3 ilusat suurt särge, 1 hauginolk, ülejäänud särjed, isal siis.

ISSI: Praadisin kalu, et seda nägu. Poiss juba magab. Lähen ka. 01.00

25.06
Tõusime 8.30. Hommikusöök – kohvi, leib või, praetud kalad. Kell on 11. Laager on pakitud, nüüd osa kraami ka, süstaga lähme edasi. Süst tuleb kahes kohas välja tõsta. Seljakotid viime teise takistuse juurde mööda kallast. Ilm soe, pilves, vihma võimalus.

12.15 Süst ja kraam on üle takistuste veetud, lähme edasi. Teel loopisime – 0. Võtsime einet. Riisale jõudsime 16.00 Saime öömaja. Magasime ca 2 tundi. Õhtusöök – tee, võileivad praetud kalaga. Seljakotid peaaegu pakitud, eks 24 paiku saab magama.

POJA: Majas on millegipärast palju sääski ja kärbseid, segavad magamist. Pildistasime kärsakat, nägme koera ja mina leidsin veel õhtul siili.

[ Mäletamist mööda ööbisime "Flora" kalaklubi suvilas. Kohalik peremees oli väga lahke. Lubas mul puruvanasi oma topsist võtta. Korralikud suured kivipuruvanad, kes olid pandud plekkpurgiga purde külge vette. Äiksemüristamise peale ütles, et peaks tonkad sisse panema, angerjas liigub. Kuulasin suu ammuli.]

26.06
Tõusime 6.30 ja läksime jõe äärde pesema. Tegime tule jõe äärde, ei tahtnud pliidi alla tuld teha. Sööme majas. Peale sööki paneme lõikama. Peremees oli juba osad tonkad üle vaadanud ja ühe otsas oli turb. Ilm on parajalt jahe, puhub tuul, taevas on kahtlased pilved. Loodame, et nad lasevad meil kasvõi sillani kuivalt sõita. Kõigeparem oleks, kui saaks süsta enne kokkupanemist natuke kuivatada. Öösel sadas vihma ja hoolimatta sellest, et ma süsta õhtul ring keerasin, on ta seest niiske. Eile ootasime põevusega maailmameistrit jalkas ja sellepärast oli hommikul magus uni, aga üles me saime.

8.30 Viime asjad paati ja lähe sillale. Tirisime süsta kaldale, et ta kuivaks. Isa läks luurama, mina hakkasin lanti loopima. Ühtegi autot ei sõida, kõik on vaikne. Hakkasime süsta kokku pakkima ja varsti oli see koos. Ma tõin vett ja me jõime. Isa läks natuke kaugemale luurama ja ütles, et asjad tuleb 400m eemale tassida. Tõime juba asjad silla peale, kui isa nägi onu Harryt ja läks temaga juttu rääkima. Meil oli hea meel, et hääletamisega kurnimine jääb ära. Mina jäin kive loopima ja kotte vavama. Isa ja onu Harry läksid auto juurde. Varsti pakkisime juba asju. Läheb sõiduks ja me lähme Pärnust läbi! Matk on läbi! Sõidu ajal käisime põrgus, seal olid meie sõbrad süsturid. Sõime sööklas ja onu Harry(Pärnu) maasikaid.

[Mäletan, et käisime sindis kalakasvatuses. Onu Harry sorava jutu peale saime ka kalakasvatusse sisse, kus nägime kummalise kala maime, keda seal siis ilmselt inkubeeriti. Kala nimi oli bester - beluuga ja sterleti ristsugutis siis. Kuhu sihkesed läksid või milleks neid seal kasvatatti, ei tea, ei mäleta.

Selle matka jooksul nägime ainult ühe korra kummipaati ja riisal teisi süstatajaid. Kalda pealt kalastajaid ei trehvanud ühtegi aga kalal seal käidi. Leidsime matka jooksul kümmekond lanti puuokste küljes ja mõnes kohas lausa otsisime neid.

Matk on läbi lõpus hüüumärk on kindlasti sellest, et ju mul oli ka tõsiselt hea meel nii matka algamisest kui ka lõpust. Põneva matkamise ajal oli ka mulle igavaid tegevusi, nagu lõkkepuude korjamine, asjade korrastamine, söögitegemine , nõudepesu jms. Isa küsis korra, et kuidas siis on poiss, meeldibve. Virisesin, et sääsed ja vihm. Käratas midagi, mis kõlas nagu sitavares]