Esileht arrow Kalamehetarkus arrow Väikelaevad arrow Täispuhutavad paadid
 
 
Navigatsioon
Esileht
Kalamehetarkus
Väikelaevad
Galerii
Foorum
Jututuba
Sõnastik
Kaardid
Lingid
Tere Külaline.
Kasutajanimi:

Salasõna:

Jäta meelde

Unustasid salasõna?
Registreeru
Täispuhutavad paadid Trüki E-mail
Kirjutas sepaonu   
esmaspäev, 07 august 2006
Nõrok 2
Nõrok 2

Alljärgnev on minu arvamus täispuhutavate paatide kohta. Kui märkate mingit sisulist vääratust, seaduste valestitõlgendust, seaduse muutumist aja jooksul, tahate täiendada seda juttu millegi omapoolsega vms, siis palun lahkesti võtta ühendust See e-maili aadress on kaitstud spammirobotite eest, selle vaatamiseks peab olema Javascript sisselülitatud. Selle kirjutise idee on aidata algajat paaditajat orienteerumises täispuhutavate maailmas ja juhtida tähelepanu plussidele ja miinustele. Minu enda kogemus: veneaegsed armeerimata kummipaadid 2tk, FishHunter 360, Orion 20. Muud kokkupuuted tuttavate paatidega.

Orion 6
Orion 6

Armeerimata PVC paat (nagu näiteks FishHunter, Sevylor jms)

    Plussid:
  • Näevad minu meelest väga head välja.
  • Lihtne soetada, müüvad paljud poed.
  • Kerge.
  • Pakituna suhteliselt väike.
  • FishHunteril ja Sevyloril kaks kambrit ringiratast, mis ühe purunemisel hoiab ikkagi terve paadi vee peal, tänu sellele topeltkambritest moodustuvale laiale pardale ka mõnus selle peal istuda.
  • Materjal on pehme, natuke veniv, keskmise sooja ilmaga meeldiv istuda seal peal.

Orion 25S
Orion 25S

    Miinused:
  • Külmemate ilmadega kange materjal, päikse käes läheb pehmemaks ja venivamaks.
  • Väga õhuke ja nõrk materjal. Sõimusõna "kilekott" rahvasuus pole tulnud niisama. Augu teeb sisse kukkuv suitsutuhk, õngekonks, kõrrepõllu kõrs, iga väiksemgi teravam asi.
  • Tõsisema torke puhul materjal rebeneb pikemalt, kuna pole mingit armeeringut.
  • Suuremaid torkeid või rebenemisi raske parandada välitingimustes, nõuab korralikku puhastamist, karestamist, rasvavabadust, spetsiaalset liimi, vajutist. Väiksemaid nn nõelatorkeid on lihtne parandada ainult liimitilgaga.
  • Raske müüa kasutatult. Turg on täis lapitud kilekotte. Halb kuulsus. Halb soetusväärtuse ja vastupidavuse suhe.

Soovitused:
Sobib inimesele, kes käib vähe paaditamas. Sobib sinna, kus on vaja paati väga kaugele viia, näiteks rabajärved. Sobib inimesele, kes suudab torkeid vältida, on ettevaatlik ja ei suitseta. Ei sobi aktiivseks kasutamiseks, lohistamiseks, kärestikust üleminekuks, kohtadesse, kus torkeoht. Ei sobi suitsetajale.

Kummipaat (armeeritud kumm/kummeeritud riie) (nagu näiteks Vega, Nõrok jms)

    Plussid:
  • Üks levinumaid täispuhutavaid paate.
  • Hea hinna ja kvaliteedi suhe.
  • Suhteliselt pikk ekspluatatsiooni aeg, normaalse kasutamise juures kestab probleemivabalt kuni 10 aastat.
  • Suhteliselt hea torketaluvus.
  • Välitingmustes kerge parandada torkeid.

    Miinused:
  • Raskem, kui armeeritud PVC.
  • Kumm vananeb ja praguneb, muutub rabedamaks.
  • Kõva põhja puudumine, pikemad kalapüügid istuvas asendis väsitavad.
  • Puudub päralaud mootori kinnitamiseks (väikese mootori saab ballooni külge panna).

Soovitused:
Sobib aktiivseks kasutamiseks.

Kummipaat kõva põhjaga (armeeritud kumm/kummeeritud riie) (nagu näiteks Orion)

    Plussid:
  • Kõva põhi.
  • Kõva põhi.
  • Kõva põhi, mis on kõva pluss pehmepõhjalistega võrreldes. Paadis saab püsti seista, saab kasutada suvalist mugavat tooli, isegi ringi käia.
  • Vineerist päralaud võimaldab paigaldada ka raskema mootori.
  • Täispuhutav kiil parandab juhitavust.
  • Ülejäänud omadused on samad, mis kummipaadil.

    Miinused:
  • Võrreldes põhjata paadiga on paadipakid raskemad ja paadi kokkupanemine aeganõudvam, mille muidugi kompenseerib hilisem paaditamine.
  • Paadi pesemine on keerulisem, kui kõva põhjata paadil. Enne ei pääse kummist põhja pesema, kui kõva põhi eemaldatud, kõva põhja ei saa enne kätte, kui paat tühjaks lastud. Korralik paadipesu käib nii - paat tühjaks, põhi välja, paat täis uuesti, paat puhtaks, põhi eraldi puhtaks.

Soovitused:
Sobib aktiivseks kasutamiseks.

Kõva põhjaga PVC paat (armeeritud PVC) (nagu näiteks Brig, Yam, Bush)

    Plussid:
  • Materjal on kergem, kui armeeritud kumm.
  • Materjal on päikese mõjule vastupidavam, et vanane ega murene nagu kumm

    Miinused:
  • Kallim, kui armeeritud kumm, kui seda miinuseks lugeda saab.
  • Välitingimustes raskem korralikult suuremaid auke lappida.

Soovitused:
Sobib aktiivseks kasutamiseks.

Kokkuvõtlikult
"Kilekotid" on sulberdamiseks. Pehmed vene päritoluga kummikad on universaalsed, vastupidavad, suure mudelivalikuga aga kuna kõva põhja pole, siis väsitavad. Reaalset pikka garantiid pole vene kummikatel aga kaua toodetud, mingeid erilisi jamasid pole nendega, hea kuulsus. Vene kõvapõhjalised, päralaua ja kiiluga, nagu Orion, sama jutt, pluss kõva põhja eelised. Kõvapõhjalised armeeritud PVC paadid, kiiluga, päralauaga, on parimad, samas ka kalleimad. Tuntud tootjad nagu Yam, Brig jne, mingeid jamasid pole, head garantii tingimused. Samas ka Bush jms leidnud hea vastuvõtu. Eks igaüks leiab omale ise paadi, mis on tema rahakotile ja nõudmistele sobivaim.

Täispuhutava soetamise juures tuleks tähelepanu pöörata sellele, et Eesti Meresõiduohutuse seaduse §2(mõisted) järgi:
3) väikelaev - veesõiduk kogupikkusega 2,5-24 meetrit (näiteks paat, purjejaht, kaater ja muu selline), mida kasutatakse vaba aja veetmiseks, sõltumata registrikuuluvusest. Väikelaevana ei käsitata võistlusspordiks ja treeninguteks kasutatavat spordialaliidu poolt vastavalt märgistatud veesõidukit (näiteks jett, purjelaud, purjejaht, võistluspurjekas ja muu selline) ning primitiivse konstruktsiooniga veesõidukit (näiteks ruhi, ruup, lodi, süst, kanuu, vesijalgratas ja muu selline) ja erikonstruktsiooniga veesõidukit;

Ehk maakeeli kõik, mis on üle selle 2,5m pikkuse, kuulub registreerimisele. Seda nõuab Meresõiduohutusseaduse § 371. Väikelaeva, alla 12-meetrise kogupikkusega laeva ja jeti registreerimise nõuete punkt 1 ütleb: Eesti territoriaal- ja sisevetel liiklemiseks võib kasutada üksnes vastavasse registrisse kantud väikelaeva, alla 12-meetrise kogupikkusega laeva ja jetti.
Mingeid mööndusi selle koha pealt pole. Seda peaks arvestama, kui plaanis mingi täispuhutav asi omale soetada, et kui registreerimiseks läheb, siis mingeid jamasid ei tule.

Üks vihje veel enne ostu
Enne, kui otsustad oma tulevase täispuhutava mõõdud, tee selline test. Arvuta oma tulevase täispuhutava SISEMÕÕDUD, lahutades välismõõtudest balloonide ja tagumiste nibude mõõdud. Märgi sisemõõdud põrandale ja koli sinna ringi sisse oma sõprade ja kalakolaga, veetke seal mõned tunnid imiteerides kalapüüki. Annab reaalsema arusaama, mida te ostmas olete. Lohutuseks võin öelda, et natuke leevendab ruumipuudust, kui osa aega istuda balloonide peal. Praktilise poole pealt eel üks nõuanne - standardistmed võib asendada kõvapõhjaliste puhul mingi istumistooliga, mis on mugavam. Tooli asemel võib ka kasutada sobivat kasti, mille sees saaks midagi hoida, persealune ruum on siis ka ära kasutatud. Kõige parem oleks muidugi, kui saaksite samasuurt paati vee peal proovida enne ostu.

Viimati uuendatud ( kolmapäev, 13 september 2006 )
 
< Eelmine   Järgmine >
Foorum