Foorumi esilehtLogi sisseRegistreeruPortaali

Ahoi, Külaline.
Foorumisse postitamiseks
pead sisse logima.
Kui sul pole veel kontot,
siis loo konto.
Kui sinu konto aktiveerimise e-mail läks kaduma, siis kliki siin.
06.12.19 14:30

Kasutajanimi, salasõna
Unustasid salasõna?
Otsi foorumist

Statistika
Postitusi : 14060
Teemasid : 1468
Kasutajaid : 16141

Viimati registreerus: vanessamd2
Kasutajate nimekiri
Hetkel foorumis

Rohkem statistikat...
Emajõe Nupuklubi  |  Jutupaun  |  Muud jutud  |  Teema: Meresõiduohutuse seadus on muutmisel
Lehed: [1] 2   Alla
Trüki
Autor Teema: Meresõiduohutuse seadus on muutmisel  (Loetud 19173 korda)
Aldo Tatter
Moderaator
****
Postitusi: 629



« postitatud 30.11.07 15:24 »

Minu kõrvu kostus info, et MOS läheb suuremale uuendamisel. Võtsin siis e-õiguse lahti ning otsiguga sain failid ka kenasti kätte: http://eoigus.just.ee/?act=6&subact=1&OTSIDOC_W=193619 . Nagu näha on tegu siis digidoci digitaalselt allkirjastatud dokumentidega (Digidoci saab aadressilt http://installer.id.ee/) ja eelnõu oli suurel kooskõlastusringil septembris. Eelnõu on tõesti mahukas, sest kokku on muudetud üle 100 paragrahvi ning kaaskiri on tervelt 30-leheküljeline. Tõsisematel paadindushuvilistel tasub nende dokumentidega tutvuda.

Tsitaat
Eelnõu §-ga 1 täiendatakse MSOS reguleerimisala käsitlevat paragrahvi 1 lõikega 11, mille kohaselt laiendatakse MSOS §-s 371 sätestatud väikelaevade, alla 12-meetrise kogupikkusega laevade ja jettide registreerimise nõuet ja MSOS 15. ja 16. peatükki registeerimise osas lisaks MSOS § 1 lõikes 1 nimetatud laevatatavatele sisevetele ka selles nimetamata avalikult kasutatavatele sise- ja piiriveekogudele. Senikehtiva MSOS § 1 lg 1 kohaselt on väikelaevade registreerimine kohustuslik ainult merel ja laevatatavatel sisevetel. Registreerimise kohustus peaks laienema aga kõigile Eesti vetele, kuna see võimaldab veesõidukeid identifitseerida ja hõlbustab järelevalve teostamist. MSOS § 1 lõikes 11 tuuakse ka viide, mille kohaselt laevatatavate sisevete loetelusse mittekuuluvatel avalikult kasutatavatel sise- ja piiriveekogudel sõitvad üle 12-meetrise kogupikkusega laevad registreeritakse laeva lipuõiguse ja laevaregistrite seaduse kohaselt.

Ehk siis - MOS hakkab kehtima ka sisevetel

Tsitaat
Eelnõu §-ga 32 täiendatakse MSOS § 371 selliselt, et registreerimisele kuuluvad väikelaevad, mille kogupikkus on üle 5 meetri või mille mootori võimsus on üle 25 kW, ning pikkusest olenemata väikelaevad, millega korraldatakse tulu saamiseks reise vaba aja veetmiseks. Alla 5-meetrise kogupikkusega ja alla 25 kW mootoriga vaba aja veetmiseks kasutatavate väikelaevade kohustusliku registreerimise nõue ei ole otstarbekas, kuna suurt osa sellistest veesõidukitest kasutatakse sisevetel paikselt ning nendega ei sõideta välisriiki.

Ehk siis - tegu on paadimees-kalameestele väga olulise muudatusega - alates uue MOS-i kehtestamisest ei ole kohustust liiklusregistrisse registreerida alla 5 m pikkuseid paate, millel on mootor alla 25 kW (~33 hj). Samas piiriveekogudel käimiseks peab seda siiski tegema!

Need olid esmapilgul väikelaevnikele olulisemad muudatused, kuid kindlasti on neid veelgi.
IP
Rexhunt
Tegija
**
Postitusi: 16



« Vastus #1 postitatud 01.12.07 22:18 »

tõesti huvitav otsin  vastuväiteid
IP

kivi kotti
JAN
Nupuklubi
*
Postitusi: 589



« Vastus #2 postitatud 01.12.07 23:04 »

Kui ma nüüd õigesti aru sain, milles ma sügavalt kahtlen, siis ma oma alla 5m plastpaati enam emajõe-Peipsi liinil kasutamiseks regima ei pea tingimusel, et päravurr jääb alla 25kW?
See oleks tõega hää mu arust.
IP

Pole olemas kehva kala, on kehv kokk!
tsuks
Nupuklubi
*
Postitusi: 565



« Vastus #3 postitatud 02.12.07 02:25 »


 Peipsi on piiriveekogu. Nupujõgi mitte
IP

tsuks nigu ma olen
Meelis 'HrKala'
Vana kala
***
Postitusi: 231



« Vastus #4 postitatud 04.12.07 08:13 »

Ei ole mõistlik otsus moo meelest, kõik alused mis kasutavad laevatatavaid jõgesi ja merd, peaksid ikka registreeritud olema. Suudab näitaks selline registreerimata alus miski jama korraldada kus kahjud suured ja siis vaikselt uttu tõmmata. Püüa siis tuult väljal. Ikka number külge, paadile, vestile ja varustusele.
IP

Piisavalt noor et veel õppida
JAN
Nupuklubi
*
Postitusi: 589



« Vastus #5 postitatud 04.12.07 12:56 »

Osalt Herr Kalaga nõus, aga 3m kummarilt nõuda regimist on küll jura.
IP

Pole olemas kehva kala, on kehv kokk!
Meelis 'HrKala'
Vana kala
***
Postitusi: 231



« Vastus #6 postitatud 05.12.07 09:19 »

Kuni kolm meetrit aerudega ok. Aga suurem ja konega peaks ikkagi arvel olema. Ei näe nagu vahet ,kummaril ja kõval paadil kui mõlemil on kone taga, ohutuse seisukohalt. Kõik arvele, ei miskit anonüümset liiklemist. Kodus tiigi peal võid niisama hullata.
IP

Piisavalt noor et veel õppida
sepaonu
Vana kala
***
Postitusi: 744



« Vastus #7 postitatud 05.12.07 10:26 »

Mõnes mõttes Hr.Kalaga nõus, et igal paadil võiks mingi ID olla. Mis seadusemuutjate põhiline argument oli, kui sihke muudatus päevakavasse võeti, seda tahaks teada.
IP

Lindistan päikseloojanguid kõrvade vahele
ehitusmees
Tegija
**
Postitusi: 349



« Vastus #8 postitatud 06.12.07 11:32 »

Regatud võiks olla kõik mootorivõimalusega paadid laevatatavatel veekogudel. Kui ei meeldi, liikle aerupaadiga. See hoiaks teatud määral ikkagi korda majas. Troppidel, vargapoistel ja muudel röövikutel siis ka raskem möllata - tavakasutajal, nagu alati, idikate pärast lisategevus. Tõenäoliselt teevadki rohkem sigadusi just odavama hinnaklassiga (veel enam registreerimata) veesõidukite juhid, mida just välja arvama hakatakse. Mu arust peaasi, et regamine lihtne oleks - võtad paadi, sõidad ARK-i, täidad blanketi, saad märgistuse ja ongi tehtud. Laevatatavad veekogud selle piiritlemiseks hea, juba määratletud termin ka.
IP
Janno
Nupuklubi
*
Postitusi: 286



« Vastus #9 postitatud 06.12.07 13:34 »

kuskil peaks olema mõistlik kompromiss - näiteks et kuni 5m aeru- ja kuni 10hj mootoriga paadid ei pea olema registreeritud. 
jamad tulevad ikka suurte mootorite ja suurte kiirustega seoses. väikeste päravurridega töristamises ma küll erilist ohtu ei näe. suuska nendega ei vea ja nokka rulli ei tõmba.

piiriveekogud on muidugi iseasi.
IP
Meelis 'HrKala'
Vana kala
***
Postitusi: 231



« Vastus #10 postitatud 07.12.07 08:19 »

Sellisel juhul tekib sama olukord nagu praegast nende kuradima mopeedikute juhtidega.
Sõidavad nagu jumal juhatab, aga regatud ei ole. Ja kui mina peaks tegema miski ime -manöövri et mitte seda õnnetut kretiini alla ajada ja mõlgin ära oma masina ja veel mõne plekid ,siis püüda pole pärast kedagi. Sama lollakaid manöövreid võivad teha ka 10hp
mootoriga paadid emajõel.  Kui ikka mootor taga, siis ka registrisse.
IP

Piisavalt noor et veel õppida
ehitusmees
Tegija
**
Postitusi: 349



« Vastus #11 postitatud 07.12.07 09:00 »

See mopeedijuhtide asi Tallinna linnas on suht konkreetne paralleel, mis mulle ka pähe lõi. Rääkimata absurdist, et selleks ei pea olema juhilube (arvestades ntx veoauto ja motofkngrolleri jõu vahekordi, reageerimisteekonda ja muud).
IP
Janno
Nupuklubi
*
Postitusi: 286



« Vastus #12 postitatud 07.12.07 09:39 »

ma olen vahel hämmastunud, kuidas tõmmatakse meelevaldseid seoseid vee- ja maismaaliikluse vahele.

oma kogemustest ei näe ma mingit vahet, kas faarvaatril koperdab mõnehobuselise päravurriga paat või aerutatav kummikaloss. ühtmoodi pead sa talle otsasõitu vältima niikuinii. ka siis, kui sul on eesõigus.

aga kui nüüd mõttemänge edasi mängida - teismeliste horde 10hj mootoritega varustatud paadikestega  laevatatavatel veekogudel ei suuda ma ka kõige parema tahtmise juures ette kujutada...
IP
Arx
Nupuklubi
*
Postitusi: 303



« Vastus #13 postitatud 07.12.07 10:40 »

Õnneks meil jahh sellist hullust ei ole nagu sügisel Skjervoy-s oli, seal teismelised kolme paadiga sadamas paarutasid, ei olnud neil vahet , kas kuskil kellegil eesõigus või et suuredlaevad pasundasid. Jube oli vaadata ja hirmus tahtmine oli minna nahad kinni lüüa :P
IP

Õnne ja Armastust Teile !!!
Meelis 'HrKala'
Vana kala
***
Postitusi: 231



« Vastus #14 postitatud 07.12.07 14:56 »

Kui keski nüüd need seisukohad ka seadusemeestele edastaks !
IP

Piisavalt noor et veel õppida
Lehed: [1] 2   Üles
Trüki
Alamfoorumisse:  


© 2005-2013 Emajõe Nupuklubi