Emajõe Nupuklubi

Jutupaun => Muud jutud => Teema algatas: Aldo Tatter kirjutas 30.11.07 15:24



Pealkiri: Meresõiduohutuse seadus on muutmisel
Postitas: Aldo Tatter kirjutas 30.11.07 15:24
Minu kõrvu kostus info, et MOS läheb suuremale uuendamisel. Võtsin siis e-õiguse lahti ning otsiguga sain failid ka kenasti kätte: http://eoigus.just.ee/?act=6&subact=1&OTSIDOC_W=193619 . Nagu näha on tegu siis digidoci digitaalselt allkirjastatud dokumentidega (Digidoci saab aadressilt http://installer.id.ee/) ja eelnõu oli suurel kooskõlastusringil septembris. Eelnõu on tõesti mahukas, sest kokku on muudetud üle 100 paragrahvi ning kaaskiri on tervelt 30-leheküljeline. Tõsisematel paadindushuvilistel tasub nende dokumentidega tutvuda.

Tsitaat
Eelnõu §-ga 1 täiendatakse MSOS reguleerimisala käsitlevat paragrahvi 1 lõikega 11, mille kohaselt laiendatakse MSOS §-s 371 sätestatud väikelaevade, alla 12-meetrise kogupikkusega laevade ja jettide registreerimise nõuet ja MSOS 15. ja 16. peatükki registeerimise osas lisaks MSOS § 1 lõikes 1 nimetatud laevatatavatele sisevetele ka selles nimetamata avalikult kasutatavatele sise- ja piiriveekogudele. Senikehtiva MSOS § 1 lg 1 kohaselt on väikelaevade registreerimine kohustuslik ainult merel ja laevatatavatel sisevetel. Registreerimise kohustus peaks laienema aga kõigile Eesti vetele, kuna see võimaldab veesõidukeid identifitseerida ja hõlbustab järelevalve teostamist. MSOS § 1 lõikes 11 tuuakse ka viide, mille kohaselt laevatatavate sisevete loetelusse mittekuuluvatel avalikult kasutatavatel sise- ja piiriveekogudel sõitvad üle 12-meetrise kogupikkusega laevad registreeritakse laeva lipuõiguse ja laevaregistrite seaduse kohaselt.

Ehk siis - MOS hakkab kehtima ka sisevetel

Tsitaat
Eelnõu §-ga 32 täiendatakse MSOS § 371 selliselt, et registreerimisele kuuluvad väikelaevad, mille kogupikkus on üle 5 meetri või mille mootori võimsus on üle 25 kW, ning pikkusest olenemata väikelaevad, millega korraldatakse tulu saamiseks reise vaba aja veetmiseks. Alla 5-meetrise kogupikkusega ja alla 25 kW mootoriga vaba aja veetmiseks kasutatavate väikelaevade kohustusliku registreerimise nõue ei ole otstarbekas, kuna suurt osa sellistest veesõidukitest kasutatakse sisevetel paikselt ning nendega ei sõideta välisriiki.

Ehk siis - tegu on paadimees-kalameestele väga olulise muudatusega - alates uue MOS-i kehtestamisest ei ole kohustust liiklusregistrisse registreerida alla 5 m pikkuseid paate, millel on mootor alla 25 kW (~33 hj). Samas piiriveekogudel käimiseks peab seda siiski tegema!

Need olid esmapilgul väikelaevnikele olulisemad muudatused, kuid kindlasti on neid veelgi.


Pealkiri: Re: Meresõiduohutuse seadus on muutmisel
Postitas: Rexhunt kirjutas 01.12.07 22:18
tõesti huvitav otsin  vastuväiteid


Pealkiri: Re: Meresõiduohutuse seadus on muutmisel
Postitas: JAN kirjutas 01.12.07 23:04
Kui ma nüüd õigesti aru sain, milles ma sügavalt kahtlen, siis ma oma alla 5m plastpaati enam emajõe-Peipsi liinil kasutamiseks regima ei pea tingimusel, et päravurr jääb alla 25kW?
See oleks tõega hää mu arust.


Pealkiri: Re: Meresõiduohutuse seadus on muutmisel
Postitas: tsuks kirjutas 02.12.07 02:25

 Peipsi on piiriveekogu. Nupujõgi mitte


Pealkiri: Re: Meresõiduohutuse seadus on muutmisel
Postitas: Meelis 'HrKala' kirjutas 04.12.07 08:13
Ei ole mõistlik otsus moo meelest, kõik alused mis kasutavad laevatatavaid jõgesi ja merd, peaksid ikka registreeritud olema. Suudab näitaks selline registreerimata alus miski jama korraldada kus kahjud suured ja siis vaikselt uttu tõmmata. Püüa siis tuult väljal. Ikka number külge, paadile, vestile ja varustusele.


Pealkiri: Re: Meresõiduohutuse seadus on muutmisel
Postitas: JAN kirjutas 04.12.07 12:56
Osalt Herr Kalaga nõus, aga 3m kummarilt nõuda regimist on küll jura.


Pealkiri: Re: Meresõiduohutuse seadus on muutmisel
Postitas: Meelis 'HrKala' kirjutas 05.12.07 09:19
Kuni kolm meetrit aerudega ok. Aga suurem ja konega peaks ikkagi arvel olema. Ei näe nagu vahet ,kummaril ja kõval paadil kui mõlemil on kone taga, ohutuse seisukohalt. Kõik arvele, ei miskit anonüümset liiklemist. Kodus tiigi peal võid niisama hullata.


Pealkiri: Re: Meresõiduohutuse seadus on muutmisel
Postitas: sepaonu kirjutas 05.12.07 10:26
Mõnes mõttes Hr.Kalaga nõus, et igal paadil võiks mingi ID olla. Mis seadusemuutjate põhiline argument oli, kui sihke muudatus päevakavasse võeti, seda tahaks teada.


Pealkiri: Re: Meresõiduohutuse seadus on muutmisel
Postitas: ehitusmees kirjutas 06.12.07 11:32
Regatud võiks olla kõik mootorivõimalusega paadid laevatatavatel veekogudel. Kui ei meeldi, liikle aerupaadiga. See hoiaks teatud määral ikkagi korda majas. Troppidel, vargapoistel ja muudel röövikutel siis ka raskem möllata - tavakasutajal, nagu alati, idikate pärast lisategevus. Tõenäoliselt teevadki rohkem sigadusi just odavama hinnaklassiga (veel enam registreerimata) veesõidukite juhid, mida just välja arvama hakatakse. Mu arust peaasi, et regamine lihtne oleks - võtad paadi, sõidad ARK-i, täidad blanketi, saad märgistuse ja ongi tehtud. Laevatatavad veekogud selle piiritlemiseks hea, juba määratletud termin ka.


Pealkiri: Re: Meresõiduohutuse seadus on muutmisel
Postitas: Janno kirjutas 06.12.07 13:34
kuskil peaks olema mõistlik kompromiss - näiteks et kuni 5m aeru- ja kuni 10hj mootoriga paadid ei pea olema registreeritud. 
jamad tulevad ikka suurte mootorite ja suurte kiirustega seoses. väikeste päravurridega töristamises ma küll erilist ohtu ei näe. suuska nendega ei vea ja nokka rulli ei tõmba.

piiriveekogud on muidugi iseasi.


Pealkiri: Re: Meresõiduohutuse seadus on muutmisel
Postitas: Meelis 'HrKala' kirjutas 07.12.07 08:19
Sellisel juhul tekib sama olukord nagu praegast nende kuradima mopeedikute juhtidega.
Sõidavad nagu jumal juhatab, aga regatud ei ole. Ja kui mina peaks tegema miski ime -manöövri et mitte seda õnnetut kretiini alla ajada ja mõlgin ära oma masina ja veel mõne plekid ,siis püüda pole pärast kedagi. Sama lollakaid manöövreid võivad teha ka 10hp
mootoriga paadid emajõel.  Kui ikka mootor taga, siis ka registrisse.


Pealkiri: Re: Meresõiduohutuse seadus on muutmisel
Postitas: ehitusmees kirjutas 07.12.07 09:00
See mopeedijuhtide asi Tallinna linnas on suht konkreetne paralleel, mis mulle ka pähe lõi. Rääkimata absurdist, et selleks ei pea olema juhilube (arvestades ntx veoauto ja motofkngrolleri jõu vahekordi, reageerimisteekonda ja muud).


Pealkiri: Re: Meresõiduohutuse seadus on muutmisel
Postitas: Janno kirjutas 07.12.07 09:39
ma olen vahel hämmastunud, kuidas tõmmatakse meelevaldseid seoseid vee- ja maismaaliikluse vahele.

oma kogemustest ei näe ma mingit vahet, kas faarvaatril koperdab mõnehobuselise päravurriga paat või aerutatav kummikaloss. ühtmoodi pead sa talle otsasõitu vältima niikuinii. ka siis, kui sul on eesõigus.

aga kui nüüd mõttemänge edasi mängida - teismeliste horde 10hj mootoritega varustatud paadikestega  laevatatavatel veekogudel ei suuda ma ka kõige parema tahtmise juures ette kujutada...


Pealkiri: Re: Meresõiduohutuse seadus on muutmisel
Postitas: Arx kirjutas 07.12.07 10:40
Õnneks meil jahh sellist hullust ei ole nagu sügisel Skjervoy-s oli, seal teismelised kolme paadiga sadamas paarutasid, ei olnud neil vahet , kas kuskil kellegil eesõigus või et suuredlaevad pasundasid. Jube oli vaadata ja hirmus tahtmine oli minna nahad kinni lüüa :P


Pealkiri: Re: Meresõiduohutuse seadus on muutmisel
Postitas: Meelis 'HrKala' kirjutas 07.12.07 14:56
Kui keski nüüd need seisukohad ka seadusemeestele edastaks !


Pealkiri: Re: Meresõiduohutuse seadus on muutmisel
Postitas: sepaonu kirjutas 25.03.08 08:37
Mis seisus see seaduse muutmise värk on, teab keegi ?



© 2005-2013 Emajõe Nupuklubi