Emajõe Nupuklubi

Varustus => Paadid => Teema algatas: hüüp kirjutas 21.01.12 23:50



Pealkiri: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: hüüp kirjutas 21.01.12 23:50
Tere.
Soov soetada Võrtsu lõunaosas kalastamiseks väiksemapoolne ja kerge plastist mootorpaat.
Kuna kalastan üldjuhul üksi (aga harva ka kaksi), siis soovitage paati nii 3,5-4 m ja kaaluga kuni 80 kg, et jõud ikka üle käiks transpordil ja vettelaskmisel.
Olemas transpordiks Respo haagis koos kasti lisatud paadiveosüsteemiga.
Põhiline on spinningupüük ja kuna järv siinkandis vaid mõni kilomeeter lai, siis vajagi sellist alust millega saaks üksi vabalt hakkama.
Seni olen järvel kummipaadiga seigelnud, aga sellega ikka väikesegi tuulega kaldaäärest kaugemale ei roni ja ei jõua ka vastutuulega eriti edasi.
Olen neid paate kaenud nii ja naapidi, lugenud foorumitest, aga ei ole ikka otsa peale saanud, et mis optimaalne oleks. Kui on lainekindlam, siis on raske ja liiga pikk, osad jälle nii kipakad, et püsti ei saa seista isegi peale minnes.
Jõuallikaks tuleks mingi 2,5-4 hj bensumootor.
Seega paluksin Teie soovitusi ja kogemusi just kergete mootorpaatide osas, mis sobiksid Võrtsule.




Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: Janno kirjutas 22.01.12 21:09
minu meelest võiks Sulle sobida Pärnus toodetav D-375, mitme nuplase kasutatud C440 "noorem õde".
guugeldasin kiiruga, üks on müügis ja küllap Harri neid juurdegi ehitab, kui küsida.
http://www.okidoki.ee/item/1350018/


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: Heigo 'niru' Kraav kirjutas 23.01.12 13:37
Vaata ka Pella Mini või Lighti http://www.kuldnebors.ee/search/veesoidukid/soudepaadid/pella-mini-light-pella-mini/search.mec?pob_post_id=7053777&pob_action=show_post&pob_cat_id=10721&pob_browser_offset=0&pob_view_language_id=et
Müüja www.paadirent.ee
Sellel CE sert olemas ja paras üksi-kaksi kasutamiseks.

Terhil on veel selline paat nagu 385, aga tolle hind ja kaal lähevad juba vist sutike soovitust välja.

Rakvere Viiking toodab sellist paati http://www.rakvereviiking.ee/tooted.php?tid=viiking380 Hinda ei tea kahjuks.

Liu Paat toodab Robust 13 paati, mis kah igati sinu soovitud piiridesse mahub http://www.hot.ee/l/liupaat/002_1.html

Need eeltoodud peaksid kõik olema sellised paadid, mis poolemeetrist lainet kannatavad ja ka püsti püüdmist võimaldavad. Janno pakutud variant koos mootoriga suht taskukohane komplekt minuarust.


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: hüüp kirjutas 23.01.12 18:39
Tänud vastajatele, aga veel selline küsimus, et kumba tüüpi põhjaga paat oleks parem peamiselt mootoriga sõitmisel, kas alt lame nn "kahe kiiluga" või siis tavaline ühe kiiluga?
Stabiilsemad on järvel ikka vist need alt laiad paadid, need ka mootoriga sõidul glisseeruvad ja ei aja nina nii taevasse üksi peal olles. Olen nendes ühe kiiluga sõudepaatides proovinud olla püsti ja spinna loopimisest ei ole seal suurt midagi välja tulnud, tegele rohkem tasakaalu hoidmisega. Samas alt lamedas on see loopimine meeldivam.
Küsimus veel, et mida arvate sellest lätlaste Amber 315 -st. Ta küll natuke lühike aga selle eest kolme kiiluga ja seega paks olema stabiilne paadis liikumisel. Hinnalt ta muidugi odav, aga milline see plastik seal on ja üldse on keegi sellega kokku puutunud?
Samuti küsimus selle D-375 kohta, ei leia selle paadi kohta mingit infi netist, isegi seda firmat ei ole enam kes selle tootis.
Milline on selle paadi stabiilsus just külgkalde suhtes ja ajab ta üksi sõites nina kohe taevasse?


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: Heigo 'niru' Kraav kirjutas 24.01.12 08:02
Pole ise sedasi proovinud lamedapõhjalist ja ujuvat kere. Lamedapõhjaline on kreeni suhtes kindlasti stabiilsem, aga mootoriga sõidu osas ei oska ma midagi eriti head leida. Vaevalt, et 2,5 või 4 hj seda paati glissi ajab, poolglissi võib-olla saab. Lamedapõhjaline ei lõika nii hästi lainet ja raputab laines selletõttu rohkem. See nina püstiajamine tuleneb tavaliselt valest kaalujaotusest või siis sellest, et liiga võimas/raske mootor sappa pandud. Mõningal määral saab seda mootoritrimmiga parandada.
No igatahes pead tegema oma valikute vahel kompromissi. Ideaalset paati pole olemas ja kui sa otsid alust, mida jõuaks üksi liigutada, siis ei saa loota sellelt parvlaeva stabiilsust ning merekindlust.


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: Janno kirjutas 24.01.12 08:48
Nirul absoluutselt õigus. 1 vs 2 kiilu asjus soovitan mõelda, miks põhjarannikul kahekiilulistena ehitati need paadid (eistukid) mida hülgejahil jm põhjustel jää peale oli tõmmata vaja.
muud olid ikka ühekiilulised. ju sa ikka lainega pead ka tolle paadiga sõitma, mitte vaid siledal veel kreenikatseid tegema.

läti paatidest ei arva midagi ega soovita ka kellelgi midagi Lätist osta. pigem toetada omamaiseid paaditegijaid.

D375 asjus - on see ehitaja-tegelane täiesti olemas, kes neid paate teeb. teadagi, firmadega on vahel teine lugu...
mul on sama tegija suurem paat, minu meelest parimhinna/kvaliteedi suhe eestis.
D375 merekindluse küsimuses - kui õieti mäletan, oli just D375 selle sündmuse alus: http://www.epl.ee/news/eesti/article.php?id=50802759


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: hüüp kirjutas 30.01.12 21:59
Mida arvaksite sellisest komplektist:
Skipp 400
http://www.epaat.ee/?id=2855
+ siis juurde Honda BF 2.3
http://www.skyline.ee/?Paadimootor-BF2.3
Komplekti hind tuleks siis koos aerude ja regamisega ARK is mingi (710+770+60+63=) 1600 euri.
See-eest on komplekt uus ja garantiiga.
Milline oleks Teie arvamus selle paadi ja mootori kohta?


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: jaz kirjutas 31.01.12 17:23
Tere,
olen 90% meresõitja ja seepärast järvedele ma erilisi soovitusi anda ei oska, välja arvatud vast see et merele sobiv alus on järvedele veel paremini sobiv... see muidugi nüüd puhtalt merekindluse kohta käib, kasutusmugavus teine asi hoopis.
4m paat on minu arvates täpselt paras tegevuseks milleks teda osta plaanid - käia kalal ja vahest lusti sõitmas. Kui peale
spinnatamise-õngitsemise tuleb tahtmine võrgupüügiga tegeleda saab ka hakkama, harrastaja puhul lubatud koguse püünistega kindlasti.
Paadi kaal paistab ka hea olevat, st paat koosneb ikka ka teatud kogusest materjalist mitte ainult õhust ja värvist:-) Konkreetse paadi püstuvuse osas ei oska arvamust avaldada, olen teda katsunud ainult maapeal. Asi, millele soovitan tähelepanu pöörata on see et kummarist on püstuvus igaljuhul kehvem, eriti kui ennem oli kasutada kõvapõhjaline kummar. Suvalises kohas pardal istuda ja lanti pilduda ei saa, ka pool meetrit pikemad ja u 100kg kaaluvad sarnase kerega paadid (Kasse, Kiili 440, Pella Nova, sõsar Skipp 440) pole mingid püstuvusetalonid.
Ühele asjaolule pööraks veel tähelepanu - mul on ikka pärismitu tuttavat kes sarnase paadiotsimise tee läbi käinud (väike kummar, siis suurem või kohe väike "koorik", siis suurem koorik, siis saab koduvetest kõrini ja vaja merekindlat kiiret paati millega ka silmapiiri lähedust kombata). Et see on tegelikult mõtlemise koht, kui avada nt Nettivene siis Sinu poolt väljatoodud hinna eest on võimalik tuua Põhjanaabrite juurest kaatrikerega lahtine kalapaat (pulpettivene) 20-30 hj mootoriga mis on kiirem ja merekindlam ja tänu kandilisele kerele ja massile  ikka kõvasti stabiilsem ka. Loomulikult raskem, kulukam ja sellest johtuvalt kehvem majandada temaga kah.
Aga kui ikka plaan kindel et kodulahest suurt kaugemale käia ei plaani siis on plaanitud komplekt muidugi vägev.
NB! väike meenutus rahalisest hävingust: ostes uue komplekti kaotad esimese aastaga tubli kolmandiku paadi -mootori hinnast ja järelturg on kehva. Vana soome-kolaka hind seevastu eriti ei kuku ja järelturg hea.
Ikka PS ka: Honda vanemad BF-d olid (ehk on siis praegugi?) mootoriosa õhkjahutusega kuid ka veepumbaga mis jahutas mootori jalga. Plussid: pole muret et veepumba pärast mootor kokku jookseb, saab kasutada kevadel vara ja sügisel hilja kui tavamootorid kipuvad jäätuma (jahutussüsteem). Peaks olema kergem. Miinused - pläriseb rohkem. Hea mootor, prohvkalurist sõbral käigus aastat 10 juba, kasutab rannalähedasel püügil kus suurt mootorit pole vaja.
 Hääd paadiostu!


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: jaz kirjutas 31.01.12 17:29
Üks vihje ka, äkki seda saiti eriti tihti ei uuri: http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?p=65500#65500


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: jaz kirjutas 31.01.12 17:30
Oih, vabandust - müüdud juba!


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: Janno kirjutas 31.01.12 19:21
2,3 hj Honda on hea. olen kasutanud.
Skippist ei tea suurt midagi, seega ei arva ka. uuena ilmselt ei ostaks, vaid otsiks samas suuruses midagi pruugitut.


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: jaz kirjutas 01.02.12 16:31
Jannoga solidaarne. Uus kere kerge plastpaadi puhul tasub mõtlemist vaid juhul kui sobivat kasutatud keret turult lihtsalt ei leia. Plastiga juhtub igasugu asju ekspluatatsiooni käigus kuid kõik need vead on odavalt ja lihtsalt võimalik parandada (va vahuga täidetud põhjaga paadid).
Mootoriga on asi vastupidi. See vurr peab olema kas tuttuus või siis samaväärne pruugitud eksemplar.


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: sepaonu kirjutas 06.02.12 13:03
Jannoga solidaarne. Uus kere kerge plastpaadi puhul tasub mõtlemist vaid juhul kui sobivat kasutatud keret turult lihtsalt ei leia. Plastiga juhtub igasugu asju ekspluatatsiooni käigus kuid kõik need vead on odavalt ja lihtsalt võimalik parandada (va vahuga täidetud põhjaga paadid).
Kõiki asju ei pea kasutatult ostma, osad inimesed võivad ju ka uusi asju poest osta, osad inimesed ei oska ise midagi oma kätega teha, inimesed erinevad.


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: Janno kirjutas 07.02.12 10:04
tõesti, pean vabandama et oma, üsna kehvakese mätta otsast vaatasin ja kommenteerisin.
eks muidugi, kui rahakott priske, võib osta ainult poest ja uusi asju.


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: reflex kirjutas 07.02.12 15:55
To hüüp: Võin pakkuda täiesti uut mudelit  M400 , 4 x 1,7 m , glisseeriv paat, lameda põhja ja ühe kiiluga. Lubatud mootor kui 15 Hj. Ka aerudel täiesti normaalne.
Pildid võin saata meilile. Hind 1050 EUR. Võin pakkuda juurde Mercury 4takti mootorit- garantii 3.a. 2,5 Hj -760.-   4 hj -900 EUR, või siis lõbusama sõidu jaoks uus Tohatsu 9,8 2takti 1600 EUR. Tel. 5031411


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: hüüp kirjutas 07.02.12 17:33
Olen uurinud neid kasutatud plastpaate ja nende hind üldiselt vaid tsipa odavam kui uuel. Seal tihti hinnavahe uuel ja vanal alla 100 euri.
Mul esimene soov, et paat oleks 70 kg ringis ja ca 4 m pikk. Toimetan 70 % ajast üksi ja ei saa teda muidu nii kergelt vette (puudub slipp ja vaja tõmmata kohe tavahaagisele).
Teine määrav faktor on hind, et oleks 700 ¤ kanti.
Kolmas ja kõige keerulisem asi, et oleks ka stabiilseim neist pakutavatest, kuigi mis stabiilsust sa ikka vist tahad neilt munajatelt kestadelt. Olen paaris istunud ja kalapüügist ei taha seal suurt midagi välja tulla - tegele tasakaaluga.
Tegin siin antud parameetrite järgi mingi valiku:
Skipp 400
Pella Mini - või analoog
Amber 315
Lotta 360
D 375
Võib olla on mõni veel mille kaal sobib.
Mingit intensiivset kasutust see paat ei leia, aga suvel nädalas paar korda käiks ikka Võrtsul spinningul.
Oskab keegi nende läti paatide plastiku kvaliteedi kohta midagi öelda.
Saan aru, hr Janno on nende põhimõtteline vastane (nn eelista eestimaist), aga huvitav oleks ikkagi teada arvamust nendelt, kes on nendega kokku puutunud.
Reflexile: See paat, M400, on üle minu eelarvepiiri ja vist ka raske, vaadates parda laiust.


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: reflex kirjutas 07.02.12 21:33
Ma olen tegelenud Läti paatide maaletoomise ja müügiga juba 8.a. Minu poolt esindatav tehas Dole Marine LTD on hetkseisuga ainuke tõsiseltvõetav plastpaadi tootja Lätis. Ülejäänud on nurgatagused 1-2 mehefirmad või lihtsalt vahendajad , kes müüvad tihtipeale võltsitud sertifikaatidega paate(muideks, Lätis pole sert vajalik) ja garantiist võid und näha. Kunagi aasta tagasi tellisin sellet Lotta  valmistajalt ühe spetsdetaili- vend keeras naturaalse praagi kokku, siiani pole korda teinud ja enam minu helistamise peale toru kah ei taha võtta! Hinnatase tuleneb aga odava Hiina materjali kasutamisest. Dole Marine põhiturg on Skandinaavia ja nemad sita tootmist lubada ei saa. Ise olen tänase päeva seisuga müünud Eestis üle 250 paadi ja garantiiprobleemidega pole siiani pidanud tegelema.(ptüi, ptüi ,ptüi) Mini on iseenesest tugev ja lihtne paat, aga kaal -alla 70 kg paneb omad piirid stabiilsusele. Füüsikaseaduste vastu on väga raske saada. Minisid olen ise müünud üle 100 ja siiamaani pole keegi ostjatest tulnud rusikat vibutama, et näe ümber läks või miskit taolist. Eks ta selline 1. paat on. Aga 3 inimest kannab  ja mootorit kah kuni 4Hj. Koos arude ja tullidega tuleks hinnaks 680 EUR.Saab tellida ka omale sobiva värvilahenduse.


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: jaz kirjutas 07.02.12 22:26
Refleks, saada palun selle M 400 pildid mulle ka jaz@hot.ee. Tehnilistest andmetest olen ka huvitatud (kaal, parda kõrgus). Plaanin ujuva kere väljavahetamist liugleva vastu. Olemas 7,5-8 hj mootorid, uusi juurde ei plaani osta. Praegusele ujuvale kerele natsa palju HJ aga väiksema glissiva peaks üksi välja tõstma. Seltskonnaga pole tähtis, las ujub. Et siis küsimus ka kas 8h  koos 100kg mees+mõnikümmend kilo kola ja kütust tõstab välja, ehk on kogemust?


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: hüüp kirjutas 08.02.12 19:21
Refleks: Kuna oled palju kokku puutunud nende kergete paatidega, äkki oskad põhjendada, et miks peaksin valima just Pella Mini versus Skipp 400.
Minil on kandevõime ainult 223 kg, ei tea miks nii vähe, samas Skipil see 417 kg.
Muud vist vahet ei olegi eriti.
Skipil veel see hää asi, et keskmine pink on alt lahti ja saad panna õngi otse põrandale, jalust ära.
Pella Mini on tugeva kerega paat, ei paindu läbi tõstmisel ja kannatab hästi transporti, aga kas ka Skipp on seda?
Paistab, et nende kahe vahel pean vist valima,


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: reflex kirjutas 09.02.12 00:27
Vaata, hüüp, mul ei ole kombeks kedagi kividega loopida , aga eesti seadused lubavad põhimõtteliselt ise ehitada ja ise sertifitseerida ning seda kasutatakse kurjalt ära, peaasi et oleks kliendile ettenäidata mingi tuntav eelis. Pellad on sertifitseeritud Saksa inseneribüroo poolt ja nende tulemused on usutavad! Tänaseks on Minil kandevõime lisatud ja lubatud 3 inimest. Toon näiteks Kasse 430 paadi, mis Skippile mitu korda püstivuse ja kandevõime poolest silmad ette annab, ning selle on ``ainult`` 340 kg. http://www.kasse.ee/tehno.htm Cursus 440 , tugev ja lainekindel paat - kandevõime ainult 450 kg. Aga jäägu see nende tootjate südametunnistusele! Ja kui Sa vaatad näiteks Soome saite, siis enamusel tootjatel ei ole lubatud max. kandevõimet kuskil kirjas,vaid on piirdutud inimeste arvuga!
Mini on käsitsi lamineeritud , kasutatud kvaliteetseid materjale ja see annab kerele tugevuse, nagu Kasselgi! Skipp tehnoloogiat ei kommenteeri!


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: hüüp kirjutas 13.02.12 12:30
Selge, tänud refleks, võtan siis sinuga peale suurema külma möödumist ühendust. Kas paadi koju ka tood Elva kanti?


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: reflex kirjutas 13.02.12 14:12
Otse loomulikult.


Pealkiri: Re: kerge mootorpaat - sooviks nõuannet
Postitas: Jäckson Five kirjutas 20.03.12 21:40
Mina ei teeks Eesti turul ühtegi paaditootjat maha. Iga üks ajab oma rida ja tundub et kõigile jätkub kliente. Too aga seda Pellat sealt Lätist ja ela hästi. Kui jutt läheb aga sellele mis materjale keegi kasutab siis läheb asi kurjaks...ikka kurjaks-kurjaks.
Tundub et Reflex asub Kasse Fredyga ühes paadis. Mõlemad ajavad ühtemoodi lolli juttu. Kuuldavasti kasutab Fredy sama taktikat et kui klient veel täielikult peos ei ole siis tuleb varnast igasugu valesid ja lolle põhjuseid et näidata ,et temal on just see parim paat.
Fredyle ikka meeldib toonitada et tema kasutab maailma parimaid materjale. Ja minuteada tulevad vedela ained Norrast ja matt Hiinast (ilmselt) või Tsehhist. Aga kui Pella kasutab tootmisel Saksa ja Austria materjale, siis kas see teeb sinust Kassest paremaks või oled sa hoopiski teisel kohal?
Palun, palun, ärge enam kunagi toonitage et teil on mingi Saksa tehnoloogia või materjal. Austage klienti vähemalt nii palju, et te toote oma paatide kohta välja just selle, mida klient ja sa ise ka usud.
Teades seda tehnoloogiat vähemalt nii palju et võin sellel teemal kaasa rääkida, võin uskuda et ükski Eesti tootja ei tee halva materjaliga oma tooteid, sest seda lihtsalt ei ole Eestis. Kõige nõrgem materjal on ilmselt Inglise Gray Valley, aga halb tema kohta öelda ei saa.
Kiili paat toob ise maale Inglise materjale ja matti Hiinast. Kas see teeb siis temast halva paadi? Minuarust mitte. Teades et enamus Euroopa mati firmasid on kolinud Hiinasse ei saa sa kunagi öelda et vat minu materjal on Inglismaalt, Saksamaalt või jumal teab kust. Hiinast tuleb erinevaid tooteid ja ka väga head ja kvaliteetset materjali.
Kes aga tahab paati osta? Palun uskuge seda mis on uskumist väärt. Ärge laske end mürgitada ning usaldage oma sisetunnet. Ja siis ostke paat mis tundub et meeldib teile kõigile rohkem. Ning ärge mõelge et kui ostate endale elu esimese paadi peab see olema see ainuke õige ja elu lõpuni. Mitut autot on keegi meist omanud??? Ja kas auto maksab vähem kui sõudepaat? Kui paat ei sobi müüte börsis võib-olla et sama raha eest maha ning lähete ja ostate uue. Ja kallid KLIENDID...ärge ise ka mürgitage foorumeid. Ausust paluks rohkem!

Ah-jaa. Läti paatide kvaliteediga ei saa eriti midagi hullu olla. Nad on juu kujult nagu munakoored. Tootmisest tulenevaid praake ei saagi tekkida sest tegemist juu suht sirge pinnaga. Aga mina külla munakoorega ei sõida!!!

Õigeid otsuseid ja HEAD KEVADET!



© 2005-2013 Emajõe Nupuklubi